krieltjes 1 dag over datum, kan ik dit nog eten??

30-05-2010 17:43 59 berichten
Ik heb een zak krieltjes wat tot gister goed was, de verpakking staat wel iets bol, kan ik dit nog eten??
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk wel
Ja hoor, met gemak. De datum is de uiterste verkoopdatum.
tenzij ze zuur ruiken.

Dat heb ik ook wel eens gehad met krieltjes...heel vies.
Hoe weten die krieltjes eigenlijk dat ze over de datum zijn?

Gewoon opeten.
Milo, dat vraag ik me ook altijd af.
Volgens mij ruik je het wel als het niet meer goed is. Eten hier zo vaak iets over de datum en we leven allemaal nog.
Nee, absoluut niet doen, ga je dood van.
Een zakje dat bol staat zou ik zowizo niet meer doen.
Best goed voor je weerstand, over-de-datum-dingen eten.
Zo'n zakje staat toch altijd ietsje bol? Gewoon eten, wat is dat ene dagje nou?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ben ik een foute zeikforummer als ik zeg dat ik dit soort dagelijkse, wekelijkse, oké maandelijkse topics over product X, Y, Z wérkelijk niet snap.

Heeft niemand meer zicht cq reukvermogen om te zien of iets nog eetbaar is. Kunnen beter een sticky topic maken voor dit soort vragen. Sorry TO, maar ik snap er totaal niets van (van jou en al je voorgangers met dezelfde vraag). Voor mij valt dat in de categorie 'is het morgen maandag?'
Gewoon even ruiken en kijken!

(nee thee, je bent geen zeikerd )
Ruiken, afspoelen en lekker opeten.

Ik lig dubbel om sommige reacties.

Vooral goed voor je weerstand vind ik een goeie.
Waarschijnlijk kan je het nog wel eten hoor. Even ruiken, dan weet je het zeker.

Volgens zo'n pakje krieltjes dat ik laatst had kon je het na opening nog maar één dag bewaren in de koelkast. Ik heb het 4 dagen bewaard in de koelkast en toen smaakte het ook nog prima. Maar eerlijk is eerlijk, de uiterste houdbaarheidsdatum was weer níet verstreken.

Hoe dan ook: gewoon ff ruiken en denk dat het nog wel kan.
Oh en nog wat. Vooral niet tegen je man zeggen. Die van mij eet het dan geheid niet meer. Niks zeggen en ze merken er niks van.

quote:thee schreef op 30 mei 2010 @ 18:08:

Voor mij valt dat in de categorie 'is het morgen maandag?'

en....is het morgen maandag??

nou wil ik het weten ook
Als het zuur ruikt zou ik het niet meer eten.
Absoluut niet eten, zeker niet als het zakje bol staat.

Ik dacht ook dat het nog zou kunnen, man is er twee dagen doodziek van geweest.
I don\'t need an excuse for being what I am.

Ben ik een foute zeikforummer als ik zeg dat ik dit soort dagelijkse, wekelijkse, oké maandelijkse topics over product X, Y, Z wérkelijk niet snap.

Heeft niemand meer zicht cq reukvermogen om te zien of iets nog eetbaar is. Kunnen beter een sticky topic maken voor dit soort vragen. Sorry TO, maar ik snap er totaal niets van (van jou en al je voorgangers met dezelfde vraag). Voor mij valt dat in de categorie 'is het morgen maandag?'

Heeft niemand meer zicht cq reukvermogen om te zien of iets nog eetbaar is. Kunnen beter een sticky topic maken voor dit soort vragen. Sorry TO, maar ik snap er totaal niets van (van jou en al je voorgangers met dezelfde vraag). Voor mij valt dat in de categorie 'is het morgen maandag?'Ik ben het zo ontzettend met je eens.
Zakje opentrekken, ruiken, voelen. Ruikt het goed, eten. Voel je je slecht na het consumeren, dan is het een mindtrick óf heb je gewerkt aan het op peil houden van je weerstand.

Verder niet zo panieken als er iets over de datum heen is. 'Tenminste houdbaar tot' betekent niets meer dan dat de fabrikant de kwaliteit van het product vanaf die datum niet meer durft te garanderen. Dat betekent dus niet automatisch dát het product achteruitgaat. Smakelijk eten, rijke, verwende aardbewoner!...
'Niet te gebruiken na' kun je iets serieuzer nemen dan THT, maar ook daar hangt het er maar net van af welk product het betreft...
Vind het ook nogal een verschil wat voor product,zou vis of vlees over de datum niet eten...maar aardappeltjes?

Toch ff goed kijken omdat de verpakking bol staat........
Zoals anderen al zeggen; je ruikt en proeft het snel genoeg als het niet meer goed is. Alleen sterk gekruide dingen gebruik ik strik tot de houdbaarheidsdatum op de verpakking, omdat veel zout en kruiden verdoezelen of het goed is of niet. Proef je dan niet meer zo goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven