Lekkere vlaai?
woensdag 10 juli 2013 om 12:22
ik vroeg me af, hebben hier mensen ervaring met de Vlaaien (appel kruimel vlaai en pudding kruimel vlaai) van de appie?
Ik moet dit weekend trakteren en ik zou graag trakteren op vlaai, de multivlaai is helaas iets te prijszig voor mij en vond de vlaaien van de ah wel aantrekkelijk geprijst en op het oog zien ze er ook lekker uit..
maar nu de belangrijkste vraag, zijn ze ook lekker?
Ik moet dit weekend trakteren en ik zou graag trakteren op vlaai, de multivlaai is helaas iets te prijszig voor mij en vond de vlaaien van de ah wel aantrekkelijk geprijst en op het oog zien ze er ook lekker uit..
maar nu de belangrijkste vraag, zijn ze ook lekker?
woensdag 10 juli 2013 om 13:30
woensdag 10 juli 2013 om 13:33
Vlaaien zijn zelden (nooit) lekker als je ze bij de supermarkt of bij ketens haalt. Kartonnen bodem zonder kraak of smaak, een kwak middelmatige abrikozen- of kersenjam erop en een deegraster met vooral véél suikerkorrels. Als ik gebak wil hebben, ga ik naar een goede banketbakker. Dan krijg je wat lekkers en gebak eet je toch voor het lekker? Waarom dan iets kopen wat eigenlijk niét lekker is? En als je trakteert wil je mensen toch ook iets lekkers voorzetten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 10 juli 2013 om 14:32
quote:cinnamonnswirl schreef op 10 juli 2013 @ 14:27:
Beste is om te kiezen voor bladerdeegbodem.
Waarom, dan is het toch geen vlaai meer?
Vind de "echte" ook wel een stuk lekkerder trouwens
Ik vind de vlaaien van de hema beter dan die van de ah, maar het lekkerst is toch om naar de bakker te gaan, of zelf iets te maken.
Beste is om te kiezen voor bladerdeegbodem.
Waarom, dan is het toch geen vlaai meer?
Vind de "echte" ook wel een stuk lekkerder trouwens
Ik vind de vlaaien van de hema beter dan die van de ah, maar het lekkerst is toch om naar de bakker te gaan, of zelf iets te maken.
woensdag 10 juli 2013 om 14:41
De enige echt lekkere vlaaien komen natuurlijk van een echte vlaaienbakker in Limburg. Maar ik vind een stukje appelkruimel van de appie ook best heel lekker. Heeft niets met echte vlaai te maken, maar prima bij een kop thee.
Ik vind die van de Hema erg achteruit gegaan, 25 jaar geleden was dat het lekkerste wat ik kon bedenken (maar toen was ik nog onder de 10 jaar ), maar nu dus liever die van de appie.
Ik vind die van de Hema erg achteruit gegaan, 25 jaar geleden was dat het lekkerste wat ik kon bedenken (maar toen was ik nog onder de 10 jaar ), maar nu dus liever die van de appie.
donderdag 11 juli 2013 om 09:56
Als multivlaai te prijzig is, kun je beter zelf appelflappen maken.
Voor 10 flappen:
1 a 2 appels in stukjes
Een pakje bladerdeeg.
Stukjes appel op het bladerdeeg.
Dichtvouwen. suiker er overheen strooien.
in de oven tot het er uit ziet als een appelflap.
Lekkerder dan een schaamvlaai.
Kost minder tijd dan naar de hema gaan.
En een stuk goedkoper ook.
p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."
Voor 10 flappen:
1 a 2 appels in stukjes
Een pakje bladerdeeg.
p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."
donderdag 11 juli 2013 om 10:12
quote:noreservations schreef op 11 juli 2013 @ 09:56:
Voor 10 flappen:
1 a 2 appels in stukjes
Een pakje bladerdeeg.
Mee eens. Ik zou dan nog wel wat suiker en kaneel aan de appels toevoegen. Maakt het net wat lekkerder. Of wat rozijnen/krenten/noten.
Zelf taart maken is toch ook niet zo moeilijk? En vaak veel goedkoper en zeker lekkerder dan gekochte meuk van de AH.
Als je bij mij werkt en je zet me dat voor weiger ik. De bodem is niet lekker. En de vulling van de kersenvlaai vaak te zuur.
Voor 10 flappen:
1 a 2 appels in stukjes
Een pakje bladerdeeg.
Mee eens. Ik zou dan nog wel wat suiker en kaneel aan de appels toevoegen. Maakt het net wat lekkerder. Of wat rozijnen/krenten/noten.
Zelf taart maken is toch ook niet zo moeilijk? En vaak veel goedkoper en zeker lekkerder dan gekochte meuk van de AH.
Als je bij mij werkt en je zet me dat voor weiger ik. De bodem is niet lekker. En de vulling van de kersenvlaai vaak te zuur.
vrijdag 12 juli 2013 om 19:01
quote:noreservations schreef op 11 juli 2013 @ 09:56:
Voor 10 flappen:
1 a 2 appels in stukjes
Een pakje bladerdeeg.
p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."Tja smaken verschillen, want van appelflappen word ik dan weer niet blij.
Voor 10 flappen:
1 a 2 appels in stukjes
Een pakje bladerdeeg.
p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."Tja smaken verschillen, want van appelflappen word ik dan weer niet blij.