Luchtige muffins

19-10-2013 18:38 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil muffins maken en dan invriezen zodat we ze over een paar weken als alternatief voor beschuit met muisjes kunnen gebruiken (met witte chocolade en muisjes als topping). Nu heb ik twee versies van recepten gemaakt en ze blijven allebei vrij compact en komen ook niet mooi hoog uit hun vormpjes. Qua smaak zijn ze wel goed maar ik kan ze zo niet goed dippen. Wie heeft er voor mij nog een recept voor van die mooie hoge muffins wat niet kan mislukken?
Op de site van joyofbaking staan wel basisrecepten voor cupcakes. Dus daar kun je kiezen voor vanille, of yellow sponge ofzo. En voor de afwisseling.. De chocolade is echt overheerlijk!! :-)

Ik zou je cakejes gewoon bakken in papiertje, geeft veel minder zooi. Zo moeilijk is dippen niet hoor! :-)

Als tip wil ik je nog geven op je cakepapiertjes te vullen met een ijslepel. Precies 2/3 en elk cakeje wordt even groot! :-) ook een stuk minder messy dan met lepels.
Musha, ik heb bijna dagelijks te maken met gefrustreerde mensen waarbij het dippen van cakepops niet lukt.. Ik draai ook mijn handen er niet voor om.. Maar dat wil niet zeggen dat ik het onderschat.. Het gaat er niet om dat TO de ervaring heeft.. Maar om de onervarenheid van de aanstaande papa

Cupcakes altijd gewoon in een baking cup bakken (papiertje) dit maakt de cakejes echt veel makkelijker hanteerbaar, zeker met dippen (je prikt zo met je vingers in een cakeje)

Ik vul de cups met een spuitzak, dat gaat nog makkelijker dan met een ijslepel.. Minder geknoei
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik ben een amateur en heb meerdere pogingen gewaagd cake pops te maken, met zo'n cake pop maker ging dat het beste en na ze even te bevriezen bleven ze supergoed op het stokje zitten, maar TO zoekt een oplossing voor muffins dus dat doet er verder niet toe.

iedereen hier probeert gewoon wat tips te geven, waar jij vooral mee bezig bent is de tips van andere te weerleggen, je hebt waarschijnlijk meer ervaring dan de meeste van ons maar dat wil niet altijd zeggen dat jouw tips de beste zijn voor TO

Wil ook niet zeggen dat TO perse mijn tips moet gebruiken ofzo maar laat haar dat zelf beslissen, en anders heeft misschien een ander er wat aan

En just for the record vullen met een spuitzak vind ik echt rete onhandig, maar dat ben ik denk ik...

Shoot i've been sucked into a muffin war...
Nee joh.. Cupcake war!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Elliot schreef op 19 oktober 2013 @ 20:24:

Xander: hoeveel van alles moet er dan in? Dat mis ik nog even

Ligt eraan hoeveel je wilt gaan maken. Voor een normale cake zijn dit de hoeveelheden:

200 gram zr bakmeel

200 gram boter

200 gram fijne suiker

4 eieren

Voor de smaakverfijning evt. een zakje vanillesuiker toevoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven