menu vraagje
donderdag 2 december 2010 om 12:56
Het zit zo. Zondag doen we sint met de familie van vriend. Ze komen bij ons en ze komen eerst eten. (en het zijn in totaal 6 volwassenen, geen kinderen)
Nou had ik bedacht:
Vooraf:
olijven, tapenades en andere smeersels, kaasje, turks brood / crackers
Hoofd:
- pasta met pistachenotenpesto, spek, cognac en room
- Champignons met gorgonzola
- groene salade met veldsla en munt
na:
citroen kokostaart
De vraag:
kunnen die champignons met gorgonzola wel bij de rest? of wordt dat te sterk?
Nou had ik bedacht:
Vooraf:
olijven, tapenades en andere smeersels, kaasje, turks brood / crackers
Hoofd:
- pasta met pistachenotenpesto, spek, cognac en room
- Champignons met gorgonzola
- groene salade met veldsla en munt
na:
citroen kokostaart
De vraag:
kunnen die champignons met gorgonzola wel bij de rest? of wordt dat te sterk?
donderdag 2 december 2010 om 13:11
Hmm, ja die taart, daar ben ik oook nog over in dubio. Ik hink op meerdere gedachtes:
- citroencake maken in taartvorm, doorsnijden, en dan vullen met een mascarpone-kokosmengsel
- Deze taart met deze bodem
- een doodordinaire dr oetker kwarktaart met citroen en kokos maken. (of evt. afbakken en dus een cheesecake hebben) (voor wie dat van plan gaat zijn: GEEN citroensap toevoegen als je gaat afbakken, want dan wordt het kledder)
- citroencake maken in taartvorm, doorsnijden, en dan vullen met een mascarpone-kokosmengsel
- Deze taart met deze bodem
- een doodordinaire dr oetker kwarktaart met citroen en kokos maken. (of evt. afbakken en dus een cheesecake hebben) (voor wie dat van plan gaat zijn: GEEN citroensap toevoegen als je gaat afbakken, want dan wordt het kledder)
donderdag 2 december 2010 om 13:13
Misschien even navragen of er iemand een (noten)allergie heeft?
Heb zelf al meerdere keren gehad dat er pesto door de pasta zat en ik dan een bammetje met kaas (wat ook lekker is uiteraard) mocht oppeuzelen.
Heb zelf al meerdere keren gehad dat er pesto door de pasta zat en ik dan een bammetje met kaas (wat ook lekker is uiteraard) mocht oppeuzelen.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
donderdag 2 december 2010 om 13:15
(ik weet geen hoeveelheden, ik doe maar wat) (las het recept bij een afhaal italiaan in een tijdschrift en heb alleen onthouden wat er in gaat en ongeveer de volgorde. dus nogmaals: ik doe maar wat)
Pasta:
- pistachenoten, olie, suiker, peper en zout in een vijzel tot pesto maken
- water voor pasta koken
- spek of pancetta uitbakken (evt. met uitje), afblussen met cognac.
- pasta in kokend water
- room toevoegen aan spek+cognac
- Op het laatst: pesto toevoegen aan spek etc.
- alles samen in een mooie schaal (eerst wel pasta afgieten
) en parmezaan erover.
Groene salade erbij, en lekker!
Pasta:
- pistachenoten, olie, suiker, peper en zout in een vijzel tot pesto maken
- water voor pasta koken
- spek of pancetta uitbakken (evt. met uitje), afblussen met cognac.
- pasta in kokend water
- room toevoegen aan spek+cognac
- Op het laatst: pesto toevoegen aan spek etc.
- alles samen in een mooie schaal (eerst wel pasta afgieten
Groene salade erbij, en lekker!
donderdag 2 december 2010 om 13:21
donderdag 2 december 2010 om 13:23
@ramiaatje: maar die ene bodem he, die hoeft maar 15 min. en die andere vulling, die moet 30-35 min. Maar die vulling lijkt me veel lekkerder en bladerdeeg vind ik niks. Maar verbrandt dat niet?
Nouja, ik heb ze wel eens eerder mislukte taart gevoerd (cheesecake die dus kledder was geworden) en dat vonden ze heel lekker. Al was men het met me eens dat het cosmetisch geen succes was.
Nouja, ik heb ze wel eens eerder mislukte taart gevoerd (cheesecake die dus kledder was geworden) en dat vonden ze heel lekker. Al was men het met me eens dat het cosmetisch geen succes was.