Mes dat niet krast (of andere oplossing)
maandag 11 januari 2010 om 18:46
Ik heb een nieuwe ovenschaal, met anti-aanbaklaag.
Maar, als je bijvoorbeeld lasagne maakt, moet dat gesneden worden.
En ik wil niet eerst alle lasagne eruit halen, om hem vervolgens op een bord pas te snijden.
Zijn er messen die je kunt gebruiken om toch in de schaal te kunnen snijden. Of hebben jullie er andere oplossingen voor?
Ik heb bijvoorbeeld wel eens van die kunststof messen gezien om taart mee te snijden in van die rubberen bakvormen. Zou dat werken? Of snijdt dat niet door lasagnebladen heen?
Maar, als je bijvoorbeeld lasagne maakt, moet dat gesneden worden.
En ik wil niet eerst alle lasagne eruit halen, om hem vervolgens op een bord pas te snijden.
Zijn er messen die je kunt gebruiken om toch in de schaal te kunnen snijden. Of hebben jullie er andere oplossingen voor?
Ik heb bijvoorbeeld wel eens van die kunststof messen gezien om taart mee te snijden in van die rubberen bakvormen. Zou dat werken? Of snijdt dat niet door lasagnebladen heen?

maandag 11 januari 2010 om 19:06
Oh haha, dan moet ik die maar eens aanschaffen
Ik heb alleen een metalen spatel en een dikke van kunststof, maar die zal dus niet scherp genoeg zijn.
Maar heartwork heb jij zo'n kleine ovenschaal dan?
De mijne is vrij breed en als ik kleine stapeltjes maak, zakken die helemaal uit. Dus wij hebben altijd brede platte lasagne
Ik heb alleen een metalen spatel en een dikke van kunststof, maar die zal dus niet scherp genoeg zijn.
Maar heartwork heb jij zo'n kleine ovenschaal dan?
De mijne is vrij breed en als ik kleine stapeltjes maak, zakken die helemaal uit. Dus wij hebben altijd brede platte lasagne
maandag 11 januari 2010 om 21:31
Nou, het is wel ideaal hoor, zo'n laag. Zeker als je alles met de hand moet afwassen.
Ik heb ongeveer zo een (van een ander merk):
(sorry voor de reclame, kon zo gauw geen ander plaatje vinden)
Super licht en super snel schoon.
Ik heb hiervoor ook een stenen gehad, maar nooit meer hoor, na deze geprobeerd te hebben!
Ik heb ongeveer zo een (van een ander merk):
(sorry voor de reclame, kon zo gauw geen ander plaatje vinden)
Super licht en super snel schoon.
Ik heb hiervoor ook een stenen gehad, maar nooit meer hoor, na deze geprobeerd te hebben!
dinsdag 12 januari 2010 om 00:42