Mes dat niet krast (of andere oplossing)

11-01-2010 18:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe ovenschaal, met anti-aanbaklaag.

Maar, als je bijvoorbeeld lasagne maakt, moet dat gesneden worden.

En ik wil niet eerst alle lasagne eruit halen, om hem vervolgens op een bord pas te snijden.

Zijn er messen die je kunt gebruiken om toch in de schaal te kunnen snijden. Of hebben jullie er andere oplossingen voor?

Ik heb bijvoorbeeld wel eens van die kunststof messen gezien om taart mee te snijden in van die rubberen bakvormen. Zou dat werken? Of snijdt dat niet door lasagnebladen heen?
ik heb van ikea bakspatels met een silliconenlaagje, die zijn vrij scherp en ik gebruik ze zelf ook om dingen uit een schaal met anti-aanbaklaag te halen, ook dingen uit een bakvorm (zoals quiche) haal ik daarmee los met die dingen
Misschien een keramisch mes ? maar ik denk dat die ook krassen
Aliquando et insanire lucundum est
Ik steek lasagne altijd met een vrij dunne kunststof spatel in stukken, ook al maak ik het in een glazen schaal. Werkt prima.
Ik deel zulk soort gerechen gewoon met een kunststof spatel die ik ook gebruik om dingen mee te bakken.
Ik spatel ook alles uit ovenschalen, heb nog nooit een mes gebruikt. Een spatel werkt prima, en je kun na het steken meteen opscheppen.
Ik maak mn lasagna altijd voor ons 3en en dan eten we alle drie een stapeltje van velletjes zeg maar. Ik 'duw' dus op de randen en dan ontstaat er vanzelf een stuk, haha.

Maar een siliconen spatel of iets werkt niet?
Poelepoelepoelepoes!
Oh haha, dan moet ik die maar eens aanschaffen

Ik heb alleen een metalen spatel en een dikke van kunststof, maar die zal dus niet scherp genoeg zijn.

Maar heartwork heb jij zo'n kleine ovenschaal dan?

De mijne is vrij breed en als ik kleine stapeltjes maak, zakken die helemaal uit. Dus wij hebben altijd brede platte lasagne
Als het niet lukt met je kunststof spatel, kan je ook een beginnetje maken met een gewoon mes en dan net zo lang wiebelen met je spatel totdat het los komt. (En daarna opscheppen met de spatel) Zo voorkom je ook krassen.
Toen ik nog tijd had om lasagna te maken, gebruikte ik altijd glazen of stenen schalen, geen gedoe met een antiaanbaklaag.
Nou, het is wel ideaal hoor, zo'n laag. Zeker als je alles met de hand moet afwassen.

Ik heb ongeveer zo een (van een ander merk):

(sorry voor de reclame, kon zo gauw geen ander plaatje vinden)

Super licht en super snel schoon.

Ik heb hiervoor ook een stenen gehad, maar nooit meer hoor, na deze geprobeerd te hebben!
Ik maak het ook altijd in een glazen schaal en ik steek er gewoon stukken uit met een houten spatel.
Houten spatel gebruik ik ook. Er zijn wel plastic messen, maar aangezien je er mee snijd lijkt t mij dat ze als nog een kras maken (om te snijden heb je toch een scherpe rand nodig. En als ze bot zijn is het geld verspilling want dan volstaat die spatel ook )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven