Op zoek naar Friese pepernoten

20-10-2019 17:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar Friese pepernoten! Voor mij is dat de ultieme sinterklaaslekkernij.

Vroeger kocht ik ze bij de Hema, en toen die ze niet meer had, van Bolletje, maar sinds vorig jaar zijn ze ook daar uit het assortiment! Die van de Jamin vind ik een stuk minder lekker, en die van Modderman heb ik ook geprobeerd maar halen het ook niet bij die van Bolletje. De markt had ze hier ook en die waren het minst lekker. Ze moeten een beetje ‘taai’ zijn en dat waren die van Bolletje (en Hema ook), maar de andere merken niet.

Zelf maken ga ik nog wel proberen, maar toch zou ik nog graag gewoon een paar zakken ergens kopen. Heeft iemand tips voor een merk dat ik nog niet geprobeerd heb? Of een bakker misschien? Mag overal zijn maar in de buurt van Noord-Holland zou het fijnste zijn.

Ik zal toch niet de enige liefhebber zijn die ze mist?
geen idee wat dat is
Alle reacties Link kopieren
Albert Heijn, Bakker
Alle reacties Link kopieren
Die mogen niet meer. De naam (PEPERnoten) doet te veel denken aan de tijd dat slaven onder de VOC de peper en andere specerijen moesten oogsten en in de schepen laden. Zwarte Piet had pepernoten bij zich, maar Zwarte Piet is taboe en zo ook de pepernoten. Probeer eens roetveegnoten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je kan bij de warme bakker proberen, die hebben ze vaak wel en anders bij de Jumbo.
Alle reacties Link kopieren
Op de markt bij de broodkramen. Of bakker, of supermarkt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
eten/friese-pepernoten/list_messages/432160
Alle reacties Link kopieren
Dat topic ken ik, daar staat helaas niet meer dan ik zelf hier al schreef.
Alle reacties Link kopieren
Supermarkten hebben ze niet. Die hadden altijd die van Bolletje, maar nu die er niet meer zijn is er niks voor in de plaats gekomen.

Ik zoek specifiekere tips, want zoals je in mijn OP kunt lezen heb ik al vrij veel geprobeerd. Ik zoek dus een naam van een specifiek merk of een specifieke bakker of andere winkel.
Jammer dat Bolletje ze niet meer heeft, ik vond ze ook echt erg lekker! Lekkerder dan gewone pepernoten of kruidnoten.
Drackie schreef:
20-10-2019 17:28
Supermarkten hebben ze niet. Die hadden altijd die van Bolletje, maar nu die er niet meer zijn is er niks voor in de plaats gekomen.

Ik zoek specifiekere tips, want zoals je in mijn OP kunt lezen heb ik al vrij veel geprobeerd. Ik zoek dus een naam van een specifiek merk of een specifieke bakker of andere winkel.
Eigenwijsje, Jumbo heeft ze van een ander merk.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jumbo Pepernoten 250g
137 250 g (5,48/kilo)
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 17:35
7.69% gewijzigd
AH verkoopt ze nog wel zo te zien.. Apart.

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... pepernoten
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-10-2019 17:34
Eigenwijsje, Jumbo heeft ze van een ander merk.
Die zijn oud-Hollands, niet Fries.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je nodig?

170 gram honing
80 gram bruine suiker
125 gram volkoren tarwemeel
125 gram bloem
half zakje bakpoeder
1 eetlepel melk
snufje zout
1 theelepel speculaaskruiden
1 theelepel gemalen anijs
zonnebloemolie
1 ei om te bestrijken
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
20-10-2019 17:35
AH verkoopt ze nog wel zo te zien.. Apart.

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... pepernoten
Ze staan wel op de site, maar zodra je probeert te bestellen staat er ‘niet leverbaar’.
Drackie schreef:
20-10-2019 17:37
Ze staan wel op de site, maar zodra je probeert te bestellen staat er ‘niet leverbaar’.
Ok, Ja ik zie net inderdaad bij Bolletje zelf dat ze uit het assortiment zijn. Jammer genoeg!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-10-2019 17:37
Wat heb je nodig?

170 gram honing
80 gram bruine suiker
125 gram volkoren tarwemeel
125 gram bloem
half zakje bakpoeder
1 eetlepel melk
snufje zout
1 theelepel speculaaskruiden
1 theelepel gemalen anijs
zonnebloemolie
1 ei om te bestrijken
Dank voor het recept. Had ik ook gevonden dus ga ik zeker ook proberen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Voila!

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... pepernoten

Edit, met mosterd vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
20-10-2019 17:37
Ze staan wel op de site, maar zodra je probeert te bestellen staat er ‘niet leverbaar’.
Er staat bij dat ze alleen in de winkel te koop zijn. Niet online.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
20-10-2019 17:42
Er staat bij dat ze alleen in de winkel te koop zijn. Niet online.
Dat is bij alle producten die er niet meer zijn. Ze zijn niet in de winkel te koop, want Bolletje producteert ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
20-10-2019 17:43
Dat is bij alle producten die er niet meer zijn. Ze zijn niet in de winkel te koop, want Bolletje producteert ze niet meer.
Heb je al gemaild/gebeld met je plaatselijke AH vestiging? Misschien hebben ze ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Van de site van Bolletje:

ZIJN DE OUD HOLLANDSE- EN FRIESE PEPERNOTEN VERKRIJGBAAR?
De Oud Hollandse- en Friese Pepernoten zijn helaas niet meer verkrijgbaar. Als Bolletje zijnde kunnen we maar een gelimiteerd aantal producten aanbieden. Dit heeft o.a. te maken met de ruimte in het winkelschap. Daardoor zijn we gedwongen om keuzes te maken in ons assortiment. Er waren nog maar relatief weinig mensen die deze producten kochten, helaas heel spijtig voor de fans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven