Pakketje met lekkere dingen voor vriendin met suikerziekte

09-08-2018 12:45 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft net te horen gekregen dat ze suikerziekte heeft. Ik ga zaterdag even bij haar langs en wil een soort 'overlevingspakketje'maken waarin ook etenswaren zitten. Wie heeft er leuke tips?

Even voor de volledigheid, ze gaat bijna op vakantie (met het vliegtuig) en ik wil eigenlijk een pakketje maken wat ze mee kan nemen. Dus iets te lezen, maar ook iets lekkers.
jazzie1 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:42
30.46% gewijzigd
knolselder schreef:
09-08-2018 13:38
ik zou zeker geen koekjes/snoep/chocolade "speciaal" voor diabetici kopen.... ik verdraag die producten NIET. En blijkbaar ben ik niet alleen.
Of je krijg diarree en in sommige zit er toch suiker in.

Ik koop en eet het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
09-08-2018 13:35
Wat voor diabetes heeft ze? Moet ze spuiten of pilletjes? Enne ik zou een bos bloemen doen ofzo. In principe mag je alles eten maar moet je dan bijspuiten. Dieet is veel beter maar gaat ze dat doen.
Een pakketje maken is dus niet ff met de natte vinger dingen roepen. Je schrijft al dat ze niet wil koken en bakken en dan word een dieet al snel moeilijker.
Ze slikt pillen. Bos bloemen is niet zo handig meenemen in het vliegtuig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
09-08-2018 13:34
Ah, dan zijn dingen als rode linzenpasta dus ook niet zo geschikt, je bent dus echt op zoek naar snacks voor tijdens de reis?
Ja inderdaad, heb mijn openingspost al even aangepast.
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 13:40
Ze slikt pillen. Bos bloemen is niet zo handig meenemen in het vliegtuig ;-)
Zet dat anders even in de OP. Lijkt me wel zo handig.
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 13:28
Bedankt voor je tips, maar mijn vriendin houdt niet van koken en gaat zeker niet de keuken in met het amandelmeel en kokosmeel. Ik zou zelf wat kunnen bakken voor haar, maar dat is zo lastig mee te nemen...
bak kaaskoekjes
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om type 1 of type 2 diabetes?

Bij type 1, wordt er meestal redelijk normaal gegeten, en geen suikervervangers genomen of speciaal dieetvoedsel. Is het type 2 dan moet je vooral gaan oppassen met het eten van koolhydraten.

Wanneer zij net gediagnosticeerd is, dan zou ik afwachten tot dat zij een diëtiste gesproken heeft en welke adviezen zij krijgt in haar specifieke geval.

Waarom perse iets te eten geven? Een tijdschrift, leuk boek, puzzels, filmbon etc kan toch ook? Wil je toch iets te eten geven, dan zou ik het houden bij noten, kaasje of een reep pure chocolade/
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kikkererwten roosteren en meegeven in een zakje.
hamerhaai schreef:
09-08-2018 13:51
Gaat het om type 1 of type 2 diabetes?

Bij type 1, wordt er meestal redelijk normaal gegeten, en geen suikervervangers genomen of speciaal dieetvoedsel. Is het type 2 dan moet je vooral gaan oppassen met het eten van koolhydraten.
Ik ken meerdere mensen met ouderdoms diabetes (2 dus) en die eten gewoon zoetigheid, drinken 'n wijntje etc maar dan met mate en compenseren dat dmv hun medicijnen.
redbulletje schreef:
09-08-2018 13:54
Ik ken meerdere mensen met ouderdoms diabetes (2 dus) en die eten gewoon zoetigheid, drinken 'n wijntje etc maar dan met mate en compenseren dat dmv hun medicijnen.
En toch is dat niet de bedoeling. Meeste van die mensen kunnen zonder medicatie of een stuk minder als ze wat beter voor zichzelf zouden zorgen qua voeding. En dat zegt de POH-er en huisarts ook tegen deze mensen bij de controles hoor. ;-)

Maar dat is een hele andere discussie en zal TO lekker boeien.
Lucifer2018 schreef:
09-08-2018 13:56
En toch is dat niet de bedoeling. Meeste van die mensen kunnen zonder medicatie of een stuk minder als ze wat beter voor zichzelf zouden zorgen qua voeding. En dat zegt de POH-er en huisarts ook tegen deze mensen bij de controles hoor. ;-)

Maar dat is een hele andere discussie en zal TO lekker boeien.
Als die medicijnen het verschil maken tussen gewoon lekkere dingen mogen blijven eten of op 'n streng (groente) dieet zonder meds, dan wist ik 't wel als ik ooit diabetes krijg!
redbulletje schreef:
09-08-2018 13:58
Als die medicijnen het verschil maken tussen gewoon lekkere dingen mogen blijven eten of op 'n streng (groente) dieet zonder meds, dan wist ik 't wel als ik ooit diabetes krijg!
Die medicijnen voorkomen niets hoor als je jezelf volpropt met al dat lekkers dat jij zo hoog houdt.

Ik heb geen medicijnen en doe het met een dieet. De afgelopen 2 weken heb ik kant en klaar gegeten vanwege de hitte en dat is toch echt goed te merken aan mijn spiegel.
redbulletje schreef:
09-08-2018 13:58
Als die medicijnen het verschil maken tussen gewoon lekkere dingen mogen blijven eten of op 'n streng (groente) dieet zonder meds, dan wist ik 't wel als ik ooit diabetes krijg!
Tja.
Als je denkt dat het zo werkt zal je dat vast zo kiezen ja. Maar wat jij wil. Ga maar weer ontopic.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-08-2018 13:58
Als die medicijnen het verschil maken tussen gewoon lekkere dingen mogen blijven eten of op 'n streng (groente) dieet zonder meds, dan wist ik 't wel als ik ooit diabetes krijg!

Het beste is om te zorgen dat je gewoon gezond leeft, voldoende beweegt, goed eet, niet te zwaar bent, dan is de kans het kleinst dat je ooit type 2 krijgt. En binnen een gezonde levensstijl past ook best af en toe een glas wijn of een taartje. Het is echt niet nodig om je hele leven streng te dieten.

Voorkomen is dus altijd beter dan genezen.

Ontwikkel je wel type 2 diabetes, dan is dit met een gezonde levensstijl vaak te genezen. Een pilletje slikken lijkt misschien de makkelijkste optie, maar een te hoog bloedsuiker en de medicatie hebben ook ook zo hun nadelen. En ik denk dat ik dan toch zou gaan kiezen om mijn levensstijl te gaan veranderen en zo te zorgen dat en mijn bloedsuiker lager blijft en dat ik minder of geen medicatie meer nodig hebt.

Je klinkt ook een beetje als, ik blijf lekker roken, dan maar aan de zuurstoffles met een peuk dan stoppen met roken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-08-2018 13:58
Als die medicijnen het verschil maken tussen gewoon lekkere dingen mogen blijven eten of op 'n streng (groente) dieet zonder meds, dan wist ik 't wel als ik ooit diabetes krijg!
ik heb type 2 sinds anderhalf jaar. Diëten hoeft niet. Wel: minder en gezond eten maar toch lekker! Zorgen dat je gewicht verliest (ik was 24 kilo lichter in 6 maanden tijd) en veel bewegen (wandelen met de hond bvb). Af en toe mag ik een stukje pure chocolade 70+ of een droog koekje. Ik was zo bang voor mijn ogen dat het minder eten heel goed meeviel....

voor de vriendin met diabetes: noten?
not all who wander are lost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven