Piadina eten, waar?
dinsdag 19 oktober 2010 om 17:25
Ben een tijd geleden naar Italië geweest en heb daar piadina gegeten. Met ham en mozarella en rucola en een andere variant met andere kaassoort. Is er ergens in Nederland een restaurant/cafetaria waar ze deze lekkernij verkopen? Heb er zo ontzettend veel zin in.
Iemand hier ze misschien zelf gemaakt? Zo ja, welke kaas, welke ham enz?
Iemand hier ze misschien zelf gemaakt? Zo ja, welke kaas, welke ham enz?
dinsdag 19 oktober 2010 om 17:27
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:08
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:16
quote:rebelyn schreef op 19 oktober 2010 @ 18:10:
@Sienna, oh echt! Hoe heet het zaakje? Heb je zelf ook daar gekocht een keer? Wat deed je er op?
het zaakje heet pakcenter op de kruisstraat..er zit een klein restaurantje aan de voorkant van de zaak..op zaterdagen staan daar 2 vrouwtjes die het vers voor je maken..
ik heb het al gegeten met spinazie mozarella..eentje met een soort aardappelmengseltje met feta..en nog wat andere dingen die ik zelf niet eet want er zat tomaat in en daar ben ik dan weer allergisch voor..
er zijn een aantal varianten en je kunt zoveel mixen als je zelf wilt..ik geniet er dan ook altijd intens van:-)
dus mocht je ooit in de buurt zijn dan kun je eens binnenstappen..ik ben er nu al wat zaterdagen niet geweest dus als je wilt dan ga ik aanstaande zaterdag wel eens voor je kijken of ze het nog steeds verkopen:-)
deeg etc rollen ze daar trouwens vers voor je uit en maken het dan klaar..
@Sienna, oh echt! Hoe heet het zaakje? Heb je zelf ook daar gekocht een keer? Wat deed je er op?
het zaakje heet pakcenter op de kruisstraat..er zit een klein restaurantje aan de voorkant van de zaak..op zaterdagen staan daar 2 vrouwtjes die het vers voor je maken..
ik heb het al gegeten met spinazie mozarella..eentje met een soort aardappelmengseltje met feta..en nog wat andere dingen die ik zelf niet eet want er zat tomaat in en daar ben ik dan weer allergisch voor..
er zijn een aantal varianten en je kunt zoveel mixen als je zelf wilt..ik geniet er dan ook altijd intens van:-)
dus mocht je ooit in de buurt zijn dan kun je eens binnenstappen..ik ben er nu al wat zaterdagen niet geweest dus als je wilt dan ga ik aanstaande zaterdag wel eens voor je kijken of ze het nog steeds verkopen:-)
deeg etc rollen ze daar trouwens vers voor je uit en maken het dan klaar..
dinsdag 19 oktober 2010 om 19:05
ham etc heb ik niet gezien bij dat zaakje, waarschijnlijk omdat ze dat niet eten, halal hé..
maar als je op google kijkt dan kun je het ook bestellen
http://www.thuisbezorgd.nl/soprano-lunchroom
sorry voor de reclame:-)
zit wel in amsterdam..wellicht dat je eens kunt googlen waar ze het bij jou in de buurt hebben..
maar als je op google kijkt dan kun je het ook bestellen
http://www.thuisbezorgd.nl/soprano-lunchroom
sorry voor de reclame:-)
zit wel in amsterdam..wellicht dat je eens kunt googlen waar ze het bij jou in de buurt hebben..
dinsdag 19 oktober 2010 om 19:55
dinsdag 19 oktober 2010 om 21:43
quote:rebelyn schreef op 19 oktober 2010 @ 21:28:
Heb nooit echt lekkere mozarella gegeten in nl.. ligt dat aan mij? Is stracchino wat krachtiger van smaak?
Heb je wel eens verse mozzarella gehaald bij een goede kaasboer? En dan niet buffel, maar gewoon koemelk.
Stracchino is juist een heel milde kaas, maar combineert zo ontzettend goed met de rucola en rauwe ham.
Heb nooit echt lekkere mozarella gegeten in nl.. ligt dat aan mij? Is stracchino wat krachtiger van smaak?
Heb je wel eens verse mozzarella gehaald bij een goede kaasboer? En dan niet buffel, maar gewoon koemelk.
Stracchino is juist een heel milde kaas, maar combineert zo ontzettend goed met de rucola en rauwe ham.
woensdag 20 oktober 2010 om 20:08
quote:cloet schreef op 19 oktober 2010 @ 21:43:
[...]
Stracchino is juist een heel milde kaas, maar combineert zo ontzettend goed met de rucola en rauwe ham.Nee nog nooit gegeten. Stracchino ook te koop bij kaasboer?
[...]
Stracchino is juist een heel milde kaas, maar combineert zo ontzettend goed met de rucola en rauwe ham.Nee nog nooit gegeten. Stracchino ook te koop bij kaasboer?