Piadina eten, waar?

19-10-2010 17:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een tijd geleden naar Italië geweest en heb daar piadina gegeten. Met ham en mozarella en rucola en een andere variant met andere kaassoort. Is er ergens in Nederland een restaurant/cafetaria waar ze deze lekkernij verkopen? Heb er zo ontzettend veel zin in.

Iemand hier ze misschien zelf gemaakt? Zo ja, welke kaas, welke ham enz?
klinkt goed.

Misschien zelf maken?

http://www.kookstudio25.nl/recepten/Piadina.pdf
Oeh ga ik eens proberen! Zelf ervaring met dit recept?
Heb het hier op een menukaart gevonden, maar geen idee of je in de buurt van Wassenaar woont....
quote:rebelyn schreef op 19 oktober 2010 @ 17:30:

Oeh ga ik eens proberen! Zelf ervaring met dit recept?Nee helaas maar het ziet er niet moeilijk uit
Ik heb geen antwoord op je vraag, wel het recept van Starshine opgeslagen. Het klinkt echt heerlijk!
Woon niet in de buurt, maar kan altijd even langsgaan als ik een dagje op stap ga.
Moet niet al te moeilijk zijn om te maken denk ik.. Ahhh ik heb er nu zo'n zin in!!
Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in eindhoven wordt dit italiaans lekkernijtje bij een Turks zaakje verkocht..ze maken het vers voor je neus en je kunt het zo meenemen of daar nuttigen..je kunt zelf bepalen welke ingrediënten je wil laten toevoegen..errug lekker!!
@Sienna, oh echt! Hoe heet het zaakje? Heb je zelf ook daar gekocht een keer? Wat deed je er op?
quote:rebelyn schreef op 19 oktober 2010 @ 18:10:

@Sienna, oh echt! Hoe heet het zaakje? Heb je zelf ook daar gekocht een keer? Wat deed je er op?

het zaakje heet pakcenter op de kruisstraat..er zit een klein restaurantje aan de voorkant van de zaak..op zaterdagen staan daar 2 vrouwtjes die het vers voor je maken..

ik heb het al gegeten met spinazie mozarella..eentje met een soort aardappelmengseltje met feta..en nog wat andere dingen die ik zelf niet eet want er zat tomaat in en daar ben ik dan weer allergisch voor..

er zijn een aantal varianten en je kunt zoveel mixen als je zelf wilt..ik geniet er dan ook altijd intens van:-)

dus mocht je ooit in de buurt zijn dan kun je eens binnenstappen..ik ben er nu al wat zaterdagen niet geweest dus als je wilt dan ga ik aanstaande zaterdag wel eens voor je kijken of ze het nog steeds verkopen:-)

deeg etc rollen ze daar trouwens vers voor je uit en maken het dan klaar..
Klinkt super! Vriend van me woont in buurt van Eindhoven, dus kan eens langsgaan. Heb in Riccione de beste piadina gegeten, was met ham/rucola en kaas (weet alleen niet meer of het mozarella was of anders..)
Ze verkopen ze wel eens bij Xenos. Anders even een paar dagen naar Noord-Italie met zo'n goedkope vlucht en dan flink inslaan.
ham etc heb ik niet gezien bij dat zaakje, waarschijnlijk omdat ze dat niet eten, halal hé..

maar als je op google kijkt dan kun je het ook bestellen

http://www.thuisbezorgd.nl/soprano-lunchroom

sorry voor de reclame:-)

zit wel in amsterdam..wellicht dat je eens kunt googlen waar ze het bij jou in de buurt hebben..
Oooh, piadina. Zo lekker...

Inderdaad heeft Xenos ze regelmatig, maar de kwaliteit vind ik niet al te best.

De vulling hoort volgens mij met stracchino, maar ook met mozzarella (van de buffel, of verse), rucola en rauwe is piadina niet te versmaden.
Heb nooit echt lekkere mozarella gegeten in nl.. ligt dat aan mij? Is stracchino wat krachtiger van smaak?
quote:rebelyn schreef op 19 oktober 2010 @ 21:28:

Heb nooit echt lekkere mozarella gegeten in nl.. ligt dat aan mij? Is stracchino wat krachtiger van smaak?

Heb je wel eens verse mozzarella gehaald bij een goede kaasboer? En dan niet buffel, maar gewoon koemelk.

Stracchino is juist een heel milde kaas, maar combineert zo ontzettend goed met de rucola en rauwe ham.
Ik probeer het soms met een wrap te maken, niet zoals het hoort maar oke..
Sienna bedankt voor de tip van dat pakcenter,volgens mij heb ik daar ooit eens een durum doner gegeten maar Piadina lijkt mij ook erg lekker en ga ik zeker eens proberen!
quote:cloet schreef op 19 oktober 2010 @ 21:43:

[...]

Heb je wel eens verse mozzarella gehaald bij een goede kaasboer? En dan niet buffel, maar gewoon koemelk.

Stracchino is juist een heel milde kaas, maar combineert zo ontzettend goed met de rucola en rauwe ham.Nee nog nooit gegeten. Stracchino ook te koop bij kaasboer?
20 jaar geleden in Riccionne gegeten. Wat is dat lekker. Op Schiphol (t.o. Burger King) verkopen ze het ook, maar het is toch niet zo lekker als in Italië.
Ja ik dus ook in Riccionne dé perfecte gegeten mmmmm, oh Schiphol is dicht bij, misschien eens testen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven