Prei met zalm in de oven..

10-11-2009 11:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wil ik eens iets anders dan gekookte prei en gebakken zalm.

Ik zat te denken aan een ovenschoteltje maar kan geen recepten vinden met aardappelen.

Wie heeft een lekker recept zonder kaas?

Google-en op 'prei zalm aardappel oven' en dan gewoon de kaas weglaten? (wordt meestal toch alleen gebruikt om de boel aan de bovenkant te gratineren)
Wat is prie???
Prie moet dus prei zijn. Heb Angels gevraagd om dit te veranderen.

Sorry voor de fout.
Heb een recent topic over zalm voor je omhoog gehaald. Staan veel tips in voor de bereiding van zalm.

De prei er evt. bij roerbakken met wat roerbaksaus of kerrie.

Of een stamppotje maken met de prei/aardappels (met evt. zongedroogde tomaatreepjes erdoor en wat creme fraiche).
Weet je, ik zoek vaak bij "Recept van de dag" op de startpagina. Daar kun je heel veel recepten zoeken op ingrediënten...
ngrediënten

450 g aardappelschijfjes, panklaar

1/2 eetlepel mosterd

1 eetlepel zonnebloemolie

2 eetlepels verse dille (zakje a 15 g), fijngesneden

4 stukken zalmfilet (a 75 g)

2 4 preien, grofgesneden

1 kleine rode ui, in flinterdunne ringen

100 ml visbouillon (van tablet)

Materialen

bakpapier

paktouw

Bereiden

Verwarm de oven voor op 225 °C. Prik een paar gaatjes in de verpakking en verwarm de aardappelschijfjes 5 minuten in de magnetron op 700 watt. Verdeel de aardappelschijfjes over het midden van de 4 stukken bakpapier of aluminiumfolie (30 x 30 cm, aluminiumfolie eerst invetten met 1 eetlepel olie). Strooi er wat zout en (versgemalen) peper over. Meng de mosterd met de olie en de dille en voeg zout en peper naar smaak toe. Wrijf de stukken zalm rondom in met het mosterdmengsel en leg ze op de aardappelplakjes. Verdeel de prei en rode ui erover. Schenk de bouillon eroverheen en vouw de pakketjes rond de vis omhoog, bind ze met paktouw vast. Zorg dat de pakketjes goed dicht zitten, zodat er geen stoom kan ontsnappen. Leg de pakketjes op de bakplaat. Schuif de bakplaat in het midden van de oven en laat de zalmpakketjes in 20 minuten gaar worden. Leg de pakketjes op de borden en vouw ze open. Lekker met een rucolasalade (kijk voor recepten elders op ah.nl).

(Klinkt lekker..)
http://www.pims-pages.com ... /vis/zalm-ovenschotel.htm en dan de kaas weglaten.

http://www.smulweb.nl/136 ... cept/Ovenschotel-met-zalm
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=577 ... enfarfalle

Dit! Heel erg lekker
quote:Nammma schreef op 10 november 2009 @ 11:42:

Wat is prie??? Uit het Zittesj Woordebouk:quote:Prie v: prieje, prieke: lijf; dier; kreng. Es 'r 't oppe prie haet is niks mee mit 'm aan te vange: als hij het op zijn heupen heeft, is niets meer met hem te beginnen. Dat is 'n nei, erm, sjtom, voel, ónnötte enz. prie: dat is een gierig, arm, dom, lui, vies of ondeugend enz. mens. Leif prieke: lief meisje. Loup neit mit dien naaksje prie door 't hoes: loop niet halfgekleed rond.
Oooohww PREI!!! Ik dacht bedoelt ze nou Brie of Piripiri of....

Verder geen tips
pakketje maken : zalm (evt insmeren met beetje mosterd) zout,peper, op alu folie leggen, evt klein scheutje witte wijn, klein beetje olijfolie, prei in grove ringen erbij en kleine krieltjes erbij. dichtvouwen. 20 min op 180 c. Klaar.
quote:Marriss schreef op 10 november 2009 @ 12:30:

Oooohww PREI!!! Ik dacht bedoelt ze nou Brie of Piripiri of....

Verder geen tips

Uhhh gewoon prei dus

Zo raar, gisteren was ik aan het googlen en kreeg alleen prei met pasta ed.

Ik heb alle recepten uitgeprint, ga ze ook allemaal proberen en vandaag ga ik voor het recept van Smulweb (Linda)

Bedankt allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven