Recept bitterballen

16-11-2010 14:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie heeft het ultieme bitterballen recept voor me ergens liggen?! Ik heb een recept van internet afgeplukt, twee keer gemaakt maar beide keren net niet zeg maar. De vulling is heerlijk, maar zijn meer uitgezakte kroketten dan bitterballen en het korstje krijg ik ook niet knapperig.
als je de vulling goed hebt, balletjes door ei en paneer, kort opstijven (even in de vriezer) en een keer bakken, daarna nog een keer door ei en paneer en weer bakken
Ik zeg:

Laat je je ragout opstijven in de koelkast? Dan in vierkantjes snijden en balletjes van draaien. Door de bloem, ei, paneermeel. Evt. bewaren in de vriezer, maar als ik ze direct bak blijven ze ook mooi rond.
@ Carrera, precies!! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
Omdat zelfgemaakte bitterballen veeeeeeeeeeeeeeel lekkerder zijn
Ik denk dat To niet in Nederland woont met een appie met een diepvries met 5 verschillende soorten bitterballen om de hoek, aangezien ze het over "een nederlands getint feestje hier"heeft
2 x paneren. Tussen paneren door koelen in de koelkast, dan nog een keer paneren, dan in de frituur.
Tip: paneren met 'grof' paneermeel, dan barsten ze minder snel open.
http://www.kayotic.nl/blog/bitterballen

Hier een receptje met plaatjes
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Was het maar waar een appie om de hoek! Maar goed, vindt het ook leuk hoor om ze zelf te maken. De ragout heb ik nog niet zo compact gekregen dat ik erin kan snijden, misschien wat langer nog in de koelkast laten dan. Tip van twee keer paneren en bakken gaat ik mee aan de slag! Thanks
oye, als je er niet in kan snijden moet je je ragout steviger maken of langer laten opstijven in de koeling. Succes!
Ik doe zelfs drie keer bloem-ei-paneren. En ik gebruik Panko, dat is een grovere paneermeel (lijkt op de krummeltjes van Van Dobbe).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven