redelijk gezonde hapjes voor kleuters
zondag 12 december 2010 om 22:44
In verband met de kerstviering op school bij mijn dochter is het de bedoeling dat de ouders, i.c. ondergetekende, eten of "hapjes" meenemen voor de klas van vier-jarigen.
Zelf heb ik in gedachten een appeltaart of een cake te bakken. Ik heb trouwens nog nooit eerder een appeltaart gebakken. Nu maar hopen dat nog geen ouders al cake of appeltaart hebben geschreven op de intekenlijst.
Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien goede suggesties hebben die niet al te moeilijk zijn om te maken en geschikt voor kleine kinderen en redelijk "gezond" zijn.
Zelf heb ik in gedachten een appeltaart of een cake te bakken. Ik heb trouwens nog nooit eerder een appeltaart gebakken. Nu maar hopen dat nog geen ouders al cake of appeltaart hebben geschreven op de intekenlijst.
Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien goede suggesties hebben die niet al te moeilijk zijn om te maken en geschikt voor kleine kinderen en redelijk "gezond" zijn.
zondag 12 december 2010 om 22:47
Een halve kool doorsnijden en daar zilverfolie omheen wikkelen. Met rozijntjes twee ogen opprikken en met wat extra folie een neusje boetseren. Hier spiesjes van sateprikkers op prikken met stukjes fruit, worstje, stukje kaas oftewel .... een Kerstegel Zoveel kerstegels zullen er niet zijn dus dan ben je iig origineel
miniappelflapjes met rozijntjes en stukjes appel. Kan je ook in de vorm van kerstboompjes maken.
cakebeslag bakken in ijscups, het bolletje wat er bovenuit komt door de chocolade dopen en hier kleurige kerstspikkels en sterretjes op strooien
miniappelflapjes met rozijntjes en stukjes appel. Kan je ook in de vorm van kerstboompjes maken.
cakebeslag bakken in ijscups, het bolletje wat er bovenuit komt door de chocolade dopen en hier kleurige kerstspikkels en sterretjes op strooien
zondag 12 december 2010 om 22:56
quote:Pammie schreef op 12 december 2010 @ 22:55:
Misschien kun je dan de gezellige servetjes verzorgen Die kindertjes zullen niet zoveel eten. Ik heb nu 4 kerstdiners op school meegemaakt en er is altijd veel teveel.Dus eigenlijk is het zaak om iets te maken wat de juffen, meesters en ouders lekker vinden
Misschien kun je dan de gezellige servetjes verzorgen Die kindertjes zullen niet zoveel eten. Ik heb nu 4 kerstdiners op school meegemaakt en er is altijd veel teveel.Dus eigenlijk is het zaak om iets te maken wat de juffen, meesters en ouders lekker vinden
zondag 12 december 2010 om 22:56
Vriendin vroeg aan haar kleuterdochter wat ze wilde trakteren op school. "Zo'n zilveren schaal met stekels". Oftewel: Een aluminium weggooischaal met blokken kaas/augurk/ui/worstjes op prikkers met vlaggetjes.
Minifruit en minigroente.
Minihamburgerbroodjes met beleg.
Minifruit en minigroente.
Minihamburgerbroodjes met beleg.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
zondag 12 december 2010 om 22:59
quote:Sophiepapa schreef op 12 december 2010 @ 22:55:
Liever gebruik ik geen satéprikkers en dergelijke, omdat het kleuters betreft.Ze zijn AL 4 (en/of 5)! Ze kunnen echt wel een prikker hanteren. Ze gebruiken op school ook van die prikpennen om gaatjes te prikken in karton. Het is zelfs een prikkel voor hun fijne motoriek.
Liever gebruik ik geen satéprikkers en dergelijke, omdat het kleuters betreft.Ze zijn AL 4 (en/of 5)! Ze kunnen echt wel een prikker hanteren. Ze gebruiken op school ook van die prikpennen om gaatjes te prikken in karton. Het is zelfs een prikkel voor hun fijne motoriek.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
zondag 12 december 2010 om 22:59