redelijk gezonde hapjes voor kleuters

12-12-2010 22:44 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met de kerstviering op school bij mijn dochter is het de bedoeling dat de ouders, i.c. ondergetekende, eten of "hapjes" meenemen voor de klas van vier-jarigen.

Zelf heb ik in gedachten een appeltaart of een cake te bakken. Ik heb trouwens nog nooit eerder een appeltaart gebakken. Nu maar hopen dat nog geen ouders al cake of appeltaart hebben geschreven op de intekenlijst.

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien goede suggesties hebben die niet al te moeilijk zijn om te maken en geschikt voor kleine kinderen en redelijk "gezond" zijn.
Hihi, wat leuk SP! Ik ga even mijn hersenen laten kraken
Je kan ook mini appelflapjes maken met bladerdeeg. Of bladerdeegbroodjes met een knakworstje erin.
Een halve kool doorsnijden en daar zilverfolie omheen wikkelen. Met rozijntjes twee ogen opprikken en met wat extra folie een neusje boetseren. Hier spiesjes van sateprikkers op prikken met stukjes fruit, worstje, stukje kaas oftewel .... een Kerstegel Zoveel kerstegels zullen er niet zijn dus dan ben je iig origineel

miniappelflapjes met rozijntjes en stukjes appel. Kan je ook in de vorm van kerstboompjes maken.

cakebeslag bakken in ijscups, het bolletje wat er bovenuit komt door de chocolade dopen en hier kleurige kerstspikkels en sterretjes op strooien
Is het trouwens ontbijt, brunch, lunch, thee of het avondeten tijdens de viering?
fruitspiesjes?
Mijn moeder nam vroegah altijd krentenbollen mee en dat vond ze al heel wat

Kleine pizzaatjes is misschien leuk?

Cupcakes?
Bootje maken van een stuk meloen (met satéprikkers en wat eetpapier kom je een heel eind).
- Prikkers met kaas/kerstomaatjes/komkommer.

- bladerdeeghapjes (bijv met cocktailworstjes)

- punten hartige taart of pizza
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Gehaktballetjes. Tomaatjes, wortelbolletjes, komkommertjes, paprikaatjes. Tussen alle cakejes en bladerdeegdingetjes knabbelt dat ook wel lekker weg.
Ow was nog vergeten te melden dat er 15 kinderen in de klas zitten.

Jullie suggesties zijn welkom !
En stokbrood, lusten ze ook allemaal.
Kaasstengels?
Balletjes gehakt

worstenbroodjes

saté'tjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Liever gebruik ik geen satéprikkers en dergelijke, omdat het kleuters betreft.
Misschien kun je dan de gezellige servetjes verzorgen Die kindertjes zullen niet zoveel eten. Ik heb nu 4 kerstdiners op school meegemaakt en er is altijd veel teveel.
quote:Pammie schreef op 12 december 2010 @ 22:55:

Misschien kun je dan de gezellige servetjes verzorgen Die kindertjes zullen niet zoveel eten. Ik heb nu 4 kerstdiners op school meegemaakt en er is altijd veel teveel.Dus eigenlijk is het zaak om iets te maken wat de juffen, meesters en ouders lekker vinden
Vriendin vroeg aan haar kleuterdochter wat ze wilde trakteren op school. "Zo'n zilveren schaal met stekels". Oftewel: Een aluminium weggooischaal met blokken kaas/augurk/ui/worstjes op prikkers met vlaggetjes.

Minifruit en minigroente.

Minihamburgerbroodjes met beleg.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Zelf popcorn maken? Is ook nog wel redelijk gezond, toch?
quote:Zwuppeliennn schreef op 12 december 2010 @ 22:47:

Is het trouwens ontbijt, brunch, lunch, thee of het avondeten tijdens de viering?De ouders brengen het eten om 8:15u naar de klas. Laten we het brunch noemen.
quote:blogbabe schreef op 12 december 2010 @ 22:57:

Zelf popcorn maken? Is ook nog wel redelijk gezond, toch?Vind ik een heel creatief idee.
quote:Sophiepapa schreef op 12 december 2010 @ 22:55:

Liever gebruik ik geen satéprikkers en dergelijke, omdat het kleuters betreft.Ze zijn AL 4 (en/of 5)! Ze kunnen echt wel een prikker hanteren. Ze gebruiken op school ook van die prikpennen om gaatjes te prikken in karton. Het is zelfs een prikkel voor hun fijne motoriek.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Kleutertjes kunnen toch wel met prikkers omgaan? Zoon trakteerde in oktober een cakeje met een prikkertje erin en alle kindertjes leven nog. Echt waar
quote:pantalaimon schreef op 12 december 2010 @ 22:56:

[...]

Dus eigenlijk is het zaak om iets te maken wat de juffen, meesters en ouders lekker vinden Ik wil inderdaad wel tegelijkertijd een goede indruk maken op de betrokken volwassenen en de kinderen moeten het natuurlijk lekker vinden.
quote:Pammie schreef op 12 december 2010 @ 22:59:

Kleutertjes kunnen toch wel met prikkers omgaan? Zoon trakteerde in oktober een cakeje met een prikkertje erin en alle kindertjes leven nog. Echt waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven