Restaurant/horeca recensies?

27-02-2011 12:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik regelmatig horeca bezoek wil ik over een paar zaken een recensie schrijven (heb ik nog niet eerder gedaan, zijn positieve ervaringen).

Maar waar?

Google levert www.iens.nl en www.smulweb.nl op, weet iemand nog andere of betere sites voor dergelijke recensies?

Wat zijn jullie ervaringen met deze of soortgelijke websites? Betrouwbaar? Goede bron van informatie?

Alvast bedankt!
Iens.nl is de meest bekende.
En op de dinnersite? Volgens mij kun je daar ook recensies kwijt. Ik gebruik altijd iens.nl.
Ik kijk weleens op Iens. Vind het een prettige site.
Ja zeg, heb net een half A4 getyped is het weg voor ik kan drukken op verzenden. Pfff.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
iens.nl is een goede site.
www.eet.nu
Ik kijk altijd op Iens. Vergeet niet dat eigenaren er zo af en toe zelf ook lyrische recensies posten, dus als iedereen negatief is met 2 uitschieters, geloof ik de meerderheid
Inderdaad Webs!

Toen ik eens recensies las over het restaurant/eetcafewaar ik heb gewerkt moest ik zo lachen.

De helft van de reacties waren van de chef en zijn vriendin.

Helemaal enthousiast, hoe aardig het personeel was, vooral die grote man uit de keuken (ha ha), hoe heerlijk het eten.

In werkelijkheid viel dat best wel tegen.
quote:Kuzu schreef op 27 februari 2011 @ 12:27:

www.eet.nu

Bedankt voor de tip!
quote:_Webs_ schreef op 27 februari 2011 @ 12:31:

Ik kijk altijd op Iens. Vergeet niet dat eigenaren er zo af en toe zelf ook lyrische recensies posten, dus als iedereen negatief is met 2 uitschieters, geloof ik de meerderheid

Dat heb je helaas met veel recensie sites, de verdachte "besprekingen". Scheelt idd of er in totaal vier recensies staan van een bedrijf, of 54: in dat laatste geval wordt het veel moeilijker voor fakers om invloed te hebben om het eindcijfer oid.

(Omgekeerd wordt een echte recensie soms ook geweigerd of verwijderd, terwijl die veel uitgebreider en zorgvuldiger was dan de flutreacties van één of twee regeltjes. Ik spreek helaas uit ervaring......(was een wellness recensie).
vorkje.nl heeft ook leuke recensies.
Waarom wil je juist een andere dan iens, quattro? Dat is volgens mij namelijk de bekendste en meest geraadpleegde.
quote:Haley schreef op 27 februari 2011 @ 13:49:

Waarom wil je juist een andere dan iens, quattro? Dat is volgens mij namelijk de bekendste en meest geraadpleegde.

De google onder de recensie sites zeg maar

Ik dacht dat er vele van dergelijke sites waren, maar dat valt dus erg mee? (Ik kon ze niet vinden, dus vandaar mijn vraag of er meer, of betere sites zijn).
Specialbite vind ik ook een leuke en goede site.
ik gebruik ook altijd iens.
Restaurant.nl
quote:Leergierig schreef op 27 februari 2011 @ 16:42:

Restaurant.nl

Is misschien meer iets voor de grote steden? Ik heb vijf plaatsnamen ingevuld, en er kwam dan wel een lijst (vaak niet recent) tevoorschijn, maar vrijwel geen reviews. En als er een bespreking was, dan maar één of twee (voor een zeer bekende zaak met ster).
Iens.nl Gebruik ik al jaaaaaren en blijf een fan van die site! Wat me wel opvalt is dat 'beoordelingen' per stad kunnen verschillen. Ik bedoel daarmee dat als een restaurant in Rotterdam als totaalscore hoog scoort (op basis van meerdere recensies), ik bijna zeker weet dat het goed is. Terwijl ik dan in Maastricht tegen restaurants aanloop die op basis van meerdere recensies ook hoog scoren en ik het dus echt helemaal niets vind.... Kan ook aan mij liggen natuurlijk?
Ik heb een keer een negatieve ervaring bij de telefoongids geplaatst.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven