Soep op basis van roux invriezen?

07-11-2010 11:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik een pan bloemkool- kerrie soep gemaakt. Heerlijke soep op basis van een roux en met een pakje boursin er doorheen.

Soep is erg lekker maar na het avondeten staat er nu nog zo'n 2 liter. Beetje zonde om weg te gooien maar ik weet niet of het in te vriezen valt.. Gaat het niet schiften als ik het weer ontdooi??

Als het niet kan gooi ik het liever direct weg dan dat ik het eerst een tijd in de vriezer bewaar en dan alsnog moet weggooien.

Wie weet dit??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ragout maak ik ook op basis van een roux en vries ik altijd in. Wel even door laten koken als je het verwarmt zodat de 'binding' zich herstelt.

Btw kerriesaus en champignonssaus etc., ook roux, vries ik ook altijd in.

Zonde dus om weg te gooien!
Man heeft hem net weggegooid ... Maar voor de volgende keer weet ik dat t kan..

( man dacht dat t niet kon en ik was even boven dus hij gooide t gewoon weg.. Zonder even te vragen.. Beetje jammer )
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oh, dat is idd en balen en zonde!
Nou, duidelijk, dan eet ie dus uit de vuilnisbak vanavond he.
ach laten we hem dat maar niet aandoen... Volgende week flikker ik zijn soep gewoon met dezelfde rotgang in de pot!

(grapje natuurlijk)
Jammer dat ie het heeft weggegooid zeg!

Ik heb laatst ingevroren kippensoep, gebonden met een roux, ontdooid. Ging prima, ik heb een pan op het vuur gezet, met een klein laagje water, en daar de bevroren soep langzaam in laten ontdooien. Toen het allemaal ontdooid was, heb ik het vuur hoog gezet. Ging niet in de schift, maar de soep was iets minder gebonden dan vóór het invriezen. Ik vond hem nog dik genoeg, maar ik had nog een klein rouxtje kunnen maken. Voor mij was het ook een experimentje, maar het heeft goed uitgepakt
anoniem_111562 wijzigde dit bericht op 07-11-2010 13:47
Reden: Ex-kippiripiri-mentje?
% gewijzigd
Hey Arie !!
Hallo Biol
Hé, da's handig. Ik was op zoek naar een ander topic, maar dit vroeg ik me dus van de week ook al af. Hadden we dus niet twee dagen achter elkaar mijn zelfgemaakte kip-kerrie hoeven eten. Niet dat het een straf was hoor, maar toch.

Volgende keer een nog grotere portie en mooi een bakje in de vriezer dus!
Ik zou 't gewoon proberen (volgende keer, dan). De ene soep laat zich veel beter invriezen dan de andere. Zitten er stukken aardappel in een soep dan laat zij zich niet goed invriezen, is mijn ervaring.

De recepten in mijn kookboeken voorzie ik veelvuldig van commentaar. Bij de soepen noteer ik in elk geval (1) of ze zich laten invriezen en (2) of ze de tweede dag lekkerder zijn (zoals bij bijvoorbeeld kippesoep vaak het geval is) of dat ze juist zo vers mogelijk gegeten moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven