Suiker schrappen, hoe?

02-01-2014 12:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag suiker schrappen. Ik ben namelijk benieuwd of het wegstreppen van suiker mij meer energie zal geven. Ik verwacht dat het mij goed zal doen maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Ik drink zowieso geen frisdrank. Alleen thee, cappucino, water en af en toe een wijntje. Qua eten ook geen gekke dingen, veel groente, weinig koolhydraten.

Het gaat mij dus niet om een dieet of light producten als alternatief, maar echt om een gezondere levensstijl waarbij suiker geen onderdeel meer van uitmaakt.
Ik heb ooit 3 weken suikervrij gegeten. Wat een verschrikking. Buiten dat het duur is omdat je alles bij de natuurwinkel moet halen. Er zit bijna overal suiker in. Het was mij te omslachtig.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
het is ook onmogelijk.
de suikers in fruit zijn dezelfde dat die in je suikerpot zitten.
Ik schrik er eigenlijk van, is fruit dan net zo slecht!? Dus ook fruit kan je beter laten staan als je wilt afvallen?
Nee hoor, maar fruit hoort wel bij de dingen die je met mate 'moet' eten. Zuren zijn slecht voor je tanden, de suikers slecht voor de lijn. Ze zeggen niet voor niets: als je een tussendoortje wilt, neem dan worteltjes, komkommer enz en dus max 2 stuks fruit op een dag. In groenten zitten wel vezels, ook vitaminen (wel beperkter), vocht en je hebt geen tot nauwelijks suikers en zuren.
Het verschil tussen fruit en geraffineerde suiker is dat je bij fruit het hele pakket meekrijgt: de vezels, vitamines en mineralen. Google maar eens op glycemische index en glycemische lading.

Het punt van bewust suikerarm eten gaat niet zozeer om alle suiker te mijden,maar om de suikerspiegel stabiel te houden en de insuline aanmaak te stabiliseren. Daardoor minder vreetbuien of hongergevoelens
quote:cello1987 schreef op 02 januari 2014 @ 12:49:

Maak ook een verschil met natuurlijke suikers uit fruit, daar is niks mis mee en daar kun je zelf ook veel mee zoetenSuiker word gemaakt van suikerbieten, ook natuurlijk dus. En ja met fruitsuikers is dus wel wat mis. Dus het inkoken van appels om daar de zoetheid uit te halen is net zo ongezond als een schep uit de suikerpot.
quote:zeugje schreef op 04 januari 2014 @ 08:49:

Ik schrik er eigenlijk van, is fruit dan net zo slecht!? Dus ook fruit kan je beter laten staan als je wilt afvallen?Nee maar je moet ook geen 30 appels eten. En dat is de hoeveelheid appels die nodig is om de zgn gezondere fruitsuiker te krijgen die ze gebruiken om de zgn suikervrije producten mee te zoeten. Je kan best een mandarijntje eten of een appel. Maar gewoon niet te veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven