Szechuan peper?

07-01-2011 18:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet morgen koken voor een verjaardag en heb szechuan peper nodig. Ik kán eventueel naar een Chinese toko een kilometer of 20 verderop, maar hoop eigenlijk dat er een vervangend product is? Ik weer dat het geen echte peper is, maar wat is de smaak ongeveer?

En rijstwijn, staat dat ik dat kan vervangen door sherry. doet dat heel erg af aan de smaak?
volgens deze site http://www.dekooktips.com ... kruid-spec/peper-sech.htm kun je het vervangen door witte peper, maar ik ben niet verantwoordelijk
oja, scechuan peper is geen echte pepere maar familie van de citrusvrucht. Het smaakt citroenachtig.

(van wikipedia)

daarom weet ik niet of witte peper een goede vervanger is. Misschien citroengras erbij?
Rijstwijn heeft de appie gewoon, szechuan kun je eventueel vervangen door chiliolie met citroensap of citroenpeper. Wel beetje laat om erachter te komen wat je nodig hebt, hoop dat het je nog lukt!
Szechuan pepers verdoven je tong een klein beetje, dat kun je niet vervangen. Maar de smaak is wel redelijk te vervangen dus.

Ik gebruik meestal sherry als er rijstwijn in een recept staat, om te voorkomen dat ik 100 verschillende flessen in mijn keukenkastjes heb staan, alle met net 100ml eruit.
Alle reacties Link kopieren
Misspoez, ik red het morgen nog wel hoor, maar ik hoopte dat ik niet meer weg hoefde en dat ik alleen nog maar hoefde te koken. Had expres gisteren het lijstje al gemaakt en ben vandaag langs de toko in het dorp geweest, maar dat was een Indonesische...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven