Tilapia of Pangasius recepten

08-02-2010 17:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand lekkere recepten met Tilapia of Pangasius? Ik ben erg benieuwd!

* Ik las het andere topic maar dat houd me overigens niet tegen!
Gewoon elk willekeurig recept met kabeljauw veranderen door pangasius/tilapia. Volgens mij kan dat makkelijk.

ik kijk graag op ah.nl -> recepten. Misschien dat jij daar ook iets lekkers tussen kunt vinden.

Eet smakelijk ;)
Poelepoelepoelepoes!
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=pangasius

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=tilapia
Poelepoelepoelepoes!
zouten en peper en daarna gewoon lekker in de grillpan
quote:heartwork schreef op 08 februari 2010 @ 17:59:

Gewoon elk willekeurig recept met kabeljauw veranderen door pangasius/tilapia. Volgens mij kan dat makkelijk.Dat doe ik ook, dat gaat inderdaad prima!
Zout, peper, knoflook, rozemarijn en tijm, en dan de oven in. ZOOOO lekker
in een vispakketje: stukje vis, beetje olijfolie, knofloof, bosuitje, stukjes paprika en zout en peper. In aluminiumfolie en in de oven...mmmmmm net nog gegeten!
Ik gebruik pangasius (diepvries, AH) in curry,'s waar ik anders kipfilet zou gebruiken, bijv met van die Patak's pasta. Lekker, goedkoop en makkelijk.
quote:nimmie2007 schreef op 08 februari 2010 @ 18:32:

in een vispakketje: stukje vis, beetje olijfolie, knofloof, bosuitje, stukjes paprika en zout en peper. In aluminiumfolie en in de oven...mmmmmm net nog gegeten!

Bedankt voor jullie reactie's!

Hoe lang doe je dit in de oven en op hoeveel graden?
Ovenschaal invetten met olie.

Bodem van de schaal bedekken met uitgelekte atjar tjampoer.

Verse of ontdooide visfilets aan beide kanten insmeren met boemboe voor Thaise curry (van conimex of zo). Vis in ovenschaal leggen en een flesje kokosmelk (ook conimex) eroverheen doen. 20 min. op 200 graden.

Lekker en doodsimpel!
200 graden, zo'n 20 minuten
Dit recept van smulweb maak ik regelmatig, erg lekker! Ik hou wel wat meer creme fraiche aan en afhankelijk van mijn tijd beslis ik of er wel of geen ui bij gaat.

Romige pangasiusfilet Pangasius

Bereidingstijd: 20-30 minuten

Aantal personen: 2

Twee pangasiusfilets

1 kleine rode ui of sjalot

1 teentje knoflook

3 eetlepels creme fraiche

1/2 theelepel grove mosterd

wat geraspte kaas

peper naar smaak

Leg de filets op een met bakpapier beklede ovenplaat. Maak de topping van de creme fraiche, mosterd en peper. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de ui of sjalot in ringen, tjop het knoflookteentje in plakjes.

Souteer de ui met wat boter in een koekpan. Daarna de knoflook erbij doen, en het geheel eventjes zachtjes bakken. Als de ui licht gekleurd is doe je de creme fraichetopping erbij, mengen met de ui en knoflook en verwarm dit een half minuutje mee. Daarna uit pan scheppen en mooi over de filets verdelen. Maak het af met wat geraspte kaas (bescheiden hoeveelheid) en grof gemalen zwarte peper. Schuif de bakplaat met de filets in het midden van de oven. Na ongeveer 25 minuten kun je smullen!
Lekker in viscurry. Groenten, rode currypasta, kokosmelk en rijst. Hmmmmmm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven