Tips voor Amerikaans gehaktbrood
dinsdag 16 november 2010 om 13:39
Wie heeft er tips waardoor een Amkerikaans gehaktbrood niet als een baksteen eindigd? Ik krijg het namelijk niet voorelkaar .
Ik gebruik als basis 500 g rundergehakt, uien, knoflook, paprika en gehaktkruiden. Dan in een cakeblik en in de oven op 175 graden voor ca. een uur.
Ik gebruik als basis 500 g rundergehakt, uien, knoflook, paprika en gehaktkruiden. Dan in een cakeblik en in de oven op 175 graden voor ca. een uur.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
dinsdag 16 november 2010 om 13:48
dinsdag 16 november 2010 om 13:50
Ik heb vandeweek een gehakbrood gemaakt die zo ongelooflijk lekker was. Gehakt, paneermiddel, peper, zout, nootmuskaat, foelie, eitje en knoflook mengen, omwikkelen met ontbijtspek en dat in de oven.
Wil je het uitgebreide recept? zoek ik um ff op.
Is wel op de plaat gemaakt en niet in een blik.
Wil je het uitgebreide recept? zoek ik um ff op.
Is wel op de plaat gemaakt en niet in een blik.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
dinsdag 16 november 2010 om 14:02
@Schorpioentje: rundergehakt te droog........daar had ik niet bij stil gestaan. Zou de eerder gegeven tip van het eitje dat niet opheffen?
@Niekes, heel graag, kijk maar wanneer je er tijd voor hebt. Ik wandel regelmatig het forum binnen. Alvast bedankt.
@Niekes, heel graag, kijk maar wanneer je er tijd voor hebt. Ik wandel regelmatig het forum binnen. Alvast bedankt.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
dinsdag 16 november 2010 om 14:03
Je meatloaf wordt te hard omdat je namelijk niets hebt wat het vochtig houdt.
Tips van mijn moeder:
geen mager gehakt gebruiken, liever gehakt dat iets vetter is
Je hebt geen ketchup of iets van saus gebruikt
Mix eerst alle andere ingediënten en dan het gehakt erbij, niet overdadig kneden, zorg dat het rustig met elkaar vermengt.
Mijn moeder bedekt de onderkant van de vorm altijd met bacon
oh ja en een eitje natuurlijk!
Hoop dat dit genoeg info is geweest?
Tips van mijn moeder:
geen mager gehakt gebruiken, liever gehakt dat iets vetter is
Je hebt geen ketchup of iets van saus gebruikt
Mix eerst alle andere ingediënten en dan het gehakt erbij, niet overdadig kneden, zorg dat het rustig met elkaar vermengt.
Mijn moeder bedekt de onderkant van de vorm altijd met bacon
oh ja en een eitje natuurlijk!
Hoop dat dit genoeg info is geweest?
dinsdag 16 november 2010 om 14:08
Hier staat het recept wat ik vandeweek gemaakt heb. kruiden op eigen gevoel doen, dat doet de bedenker van dit recept ook.
http://www.smulweb.nl/111 ... tbrood-omwikkeld-met-spek
En op smulweb staan nog veel meer recepten voor gehaktbrood.
http://www.smulweb.nl/111 ... tbrood-omwikkeld-met-spek
En op smulweb staan nog veel meer recepten voor gehaktbrood.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
dinsdag 16 november 2010 om 14:11
@Medative rose, super, dank je. ik ben al een keukenprinses maar dankzij jullie tips word ik nu the American Meatloaf Kitchen Queen.
@Niekes, oooeeeh , lijkt me heerlijk. Ik ga hem zeker maken.
@Niekes, oooeeeh , lijkt me heerlijk. Ik ga hem zeker maken.
dinsdag 16 november 2010 om 14:13
dinsdag 16 november 2010 om 15:25
dinsdag 16 november 2010 om 15:28
Als ik gehaktbrood maak gaat er een sausje op van ketsjup, mosterd en bruine suiker.
Door het gehaktbrood gaat een uitje paneermeel ei en (verder weet ik het niet uit mijn hoofd.
50 min in de oven op ? graden.
Door het gehaktbrood gaat een uitje paneermeel ei en (verder weet ik het niet uit mijn hoofd.
50 min in de oven op ? graden.
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 16-11-2010 15:29
Reden: ik vssrewile aell lttres
Reden: ik vssrewile aell lttres
% gewijzigd
dinsdag 16 november 2010 om 15:48
Ik maak hem met een recept van sylvia witteman:
http://www.sylviawitteman.nl/2007/meatloaf/
Maar bekleed de vorm ook nog met bacon
http://www.sylviawitteman.nl/2007/meatloaf/
Maar bekleed de vorm ook nog met bacon