Tips voor catering voor band gevraagd

17-09-2025 20:01 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gevraagd om binnenkort de catering te verzorgen voorafgaand aan de generale repetitie van een amateur coverband op locatie waar ze ook gaan optreden.

Ik ken de locatie, ben met 1 vd bandleden bevriend etc.
Bij hun eerste repetitie had ik spontaan aangeboden eten langs te komen brengen. Was vega soep, brood en wat salade achtige dipjes/ bijgerechten.

Dit viel in zeer goede aarde echter, was ik ff vergeten dat de locatie wel een keuken heeft met nodige toebehoren zoals bestek, plankjes en servies maar geen oven of fornuis, zo ook geen frituur, wel een airfryer en magnetron overigens.

Dit leidde ertoe dat zij te lang moesten pauzeren, want soep per 2 kommen in de magnetron en het brood ook provisorisch.

Dus komende generale houden ze zich zeker aanbevolen echter dan in een soort buffetvorm...meteen kunnen eten en doorknallen.

Ik ben dan ook op zoek naar makkelijke meeneem recepten die ik thuis kan voorbereiden en daar af kan toppen oid.

Er zijn in totaal 10 leden waarvan er 3 vegetarisch zijn. Verder geen " andere wensen of beperkingen". Het tijdstip is vanaf 17u. Iedereen komt ook uit het werk ( ja dat heb je met amateurbands :proud: )

Ben dus op zoek naar salades oid die vullend zijn, zowel vega als met vlees of vis en gewoon wat tips etc.

Dank alvast.
En ja...ik ga naar het concert :-D
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Moiren schreef:
17-09-2025 22:19
Gewoon belegde (stok)broodjes is te plebs zeker?
Zou ik ook doen.
Niet te moeilijk doen, hoe goed bedoeld ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
Broodjes met airfryer-croquettes
Zorgen dat ze klaar staan als ze pauze hebbem
Frankly my dear, I don"t give a damn
WaterGirl schreef:
17-09-2025 22:00
Mijn vriend zit in een band. En veel bandleden zitten niet te wachten op een zware maaltijd voor het optreden.
Ik weet niet of het veel verschil maakt maar het gaat om de generale repetitie.
Een ovenschotel, bijvoorbeeld lasagne. Even goed plannen, zodat hij direct uit de oven, goed ingepakt, mee kan. Blijft echt heel lang warm.
WaterGirl schreef:
17-09-2025 22:00
Mijn vriend zit in een band. En veel bandleden zitten niet te wachten op een zware maaltijd voor het optreden.
Mijn vriend is ook muzikant en eigenlijk is voor hem alles goed behalve chili (dat is ongeveer de standaard catering :lol: ). Hij vindt overigens Nederland het beste land qua catering.
calvijn1 schreef:
17-09-2025 21:24
Eten ze allemaal geen vlees?
3 van hen niet
Moiren schreef:
Aangezien het hier niet om de Toppers gaat zal dat echt wel meevallen :proud:
Kan je niet ergens een soepketel op de kop tikken? Huren of via marktplaats? Nieuw heb je ze al voor 60 euro, dus huren of tweedehands zou niet veel moeten kosten. En daar heb je dan voor de volgende keren ook wat aan.

Verder goede belegde broodjes erbij, eventueel een pasta salade, en klaar.
Je bent toch niet wijs als je allerlei dingen gaat huren of kopen om een bandje van eten te voorzien?

Volgens mij is het niet eens een betaalde opdracht.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
18-09-2025 09:21
Je bent toch niet wijs als je allerlei dingen gaat huren of kopen om een bandje van eten te voorzien?

Volgens mij is het niet eens een betaalde opdracht.
Eens. Bovendien is het geen feestje, maar gewoon even wat eten voor de repetitie.
En waarom moet er persé soep zijn?
Ze eten voor die ene keer maar koud. Pasta/rijst/couscoussalade, quiche, koude gehakt/vegaballetjes/falafel, stokbrood.
Of inderdaad een grote schaal (of meer) lasagne/melanzane alla parmigiana, die je net voor je weggaat uit de oven haalt. Tomaat/mozarella en wat brood erbij.
Turks brood beleggen/vullen.
Met gerookte kip, pesto en rucola of avocado, gegrilde groenten en houmous.
Ter plekke in stukken snijden.
Moiren schreef:
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 18-09-2025 10:01
Reden: Dubbel
25.23% gewijzigd
Nova schreef:
18-09-2025 09:32
Turks brood beleggen/vullen.
Met gerookte kip, pesto en rucola of avocado, gegrilde groenten en houmous.
Ter plekke in stukken snijden.
Goeie!! Kunnen mensen zelf erop smeren wat ze lekker vinden.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Ik zou ook niet moeilijk gaan doen met allerlei dingen. Gazpacho (of Vichyssoise) is ook soep maar dan hoef je niet allerlei dingen nog mee te zeulen om warm te houden. Belegde broodjes of gewoon een mand broodjes en beleg in buffetvorm zodat ze zelf hun broodje kunnen ‘bouwen’.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
sprokkelientje schreef:
17-09-2025 21:20
Mijn reistijd is nog geen kwartier als het meezit...en ik heb idd thuis zon warmhoudapparaat met 3 bakken ( elektrisch) echter, ben met vervoer ( in de auto hoor) bang dat er wat misgaat met lekken.
Op mijn werk werken we vaak met die warmhoudapparaten. Onze cateraar levert het eten aan in bakken die in de magnetron mogen. Die warmen wij dus vervolgens op en gaan dan pas in rechaud.

Wat 1 cateraar ook wel eens doet is thuis in een grote schaal lasagne maken. Zodra die uit de oven komt, afdekken en naar onze locatie rijden. Vervolgens houden we die warm boven de rechaud die dan al heeft staan voorverwarmen.
Zebra tussen de paarden
Een grote pan soep kun je makkelijk 2 uur hartstikke warm houden in een krat met kranten en handdoeken.

Neerzetten en opscheppen maar
Er is vast wel iemand in je omgeving met een elektrisch kookplaatje, gewoon even rondvragen.
Anders zou je ook nog aan een electrische bakplaat of pan kunnen denken om bijvoorbeeld vooraf gemaakte hamburgers weer op te warmen.
elena schreef:
18-09-2025 07:44
Mijn vriend is ook muzikant en eigenlijk is voor hem alles goed behalve chili (dat is ongeveer de standaard catering :lol: ). Hij vindt overigens Nederland het beste land qua catering.
Haha...dat geeft de burger weer moed.
Wat voor soort muziek?
calvijn1 schreef:
17-09-2025 21:24
Eten ze allemaal geen vlees?
staat in de OP: 3 zijn er vegetarisch
Ik zou die soep laten varen.

brood met smeersels, wraps, quiche, (pasta)salade.
KooktMetKnoflook schreef:
18-09-2025 10:05
Goeie!! Kunnen mensen zelf erop smeren wat ze lekker vinden.
Ik zou het juist vooraf klaarmaken. Twee soorten, waarvan één vega.
Geen gedoe en snel. Dat is wat ze willen begrijp ik.
Pelle schreef:
18-09-2025 14:56
Ik zou die soep laten varen.

brood met smeersels, wraps, quiche, (pasta)salade.
Dat zei ik ook al.
Wat is dat toch met soep? Best lekker hoor maar zeker niet essentieel. En nog minder als er geen mogelijkheid tot opwarmen is.
Ik ben er, ook dankzij de tips hier helemaal uit.

Ga idd dit keer niet moeilijk doen met warmhouden, dingen aanschaffen etc. Zoals ik al zei, ik doe het voor hen omdat ik met 1 bandlid goed bevriend ben en daarbij ook andere redenen die ik verder voor mezelf hou.

Maar het wordt:

Een kip ketjap salade voor de vleeseters en meatloaf...dat laatste ook leuk mbt het muzikale.
Verder een vegetarische pastasalade en een vega couscous salade.
Dit alles voorzien van Turks brood en smeersels. Dank voor het meedenken iedereen
sprokkelientje schreef:
18-09-2025 13:17
Haha...dat geeft de burger weer moed.
Wat voor soort muziek?
Metal! Het slechtste land is trouwens Engeland, daar krijg je gewoon niks :lol:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven