Tomatensalade invriezen?

22-02-2010 20:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het kan hoor, maar toch..: Ik heb net pasta en een tomatensalade (tomaat, ui, ansjovis, mozzarella) besteld bij de Italiaan, en 't is zoveel, (en heul lekker!) dat ik daar makkelijk nog een dag van kan eten. Maar ik eet de komende 3 dagen niet thuis. Spaghetti invriezen is geen probleem natuurlijk, maar zouden die tomaten nog eetbaar zijn als ze ingevroren zijn geweest?
Hm, terwijl ik het schrijf bedenk ik al een simpele oplossing: Salade gewoon bij de spaghette gooien en alles samen opbakken, hartstikke lekker natuurlijk... Maar dan nog ben ik wel benieuwd naar de invriebaarheid van rauwe tomaten
jahoor,maak er een mix van..gewoon bakken.. word misschien beetje waterig...
Lijkt mij niks. Zijn tomaten veel te "waterig" voor.

Maar je pasta klinkt wel lekker.
De salade morgen als lunch meenemen in een bakje?
Rauwe tomaten invriezen en ontdooien lijkt me niet lekker worden. Verse tomaten in de koelkast bewaren schijnt eigenlijk al niet zo goed te zijn.

Misschien kan je de overgebleven salade meenemen naar je werk als lunch?
Tomaten kun je niet invriezen, die zijn onderhevig aan koudebederf. Als je ze opgebakken hebt, kun je ze wél invriezen.
Ik zou de salade als pastasaus behandelen, dus na het invriezen opwarmen. Tomaat, ui, olie en ansjovis klinkt als een heel erg lekkere pastasaus....als je van ansjovis houdt, tenminste.
Als je tomaat rauw invriest, bederft het. Ik zou het dus éérst opbakken en dán pas invriezen.
Wat Q zegt.
Hoewel het probleem zichzelf zojuist heeft opgelost (*burp* excusez-moi ) heb ik toch weer wat geleerd. Dank Q, wist ik niet. Zijn er meer dingen die dat hebben? Sla, lijkt mij, en ik had laatst een rauwe pompoen ingevroren, die ontdooide ook nogal glibberig. Misschien moet je groenten sowieso niet rauw willen invriezen?
Paprika rauw ook niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Paprika kan rauw juist prima! (Deed ik regelmatig, een aantal paprika's snijden, even afspoelen en in kleine zakjes in de diepvries. Daarna prima te gebruiken (ok, misschien niet voor een salade, wel om te bakken).

Tomaat inderdaad alleen gekookt/gebakken invriezen!
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven