typisch nederlandse gerookte kaas

29-01-2010 16:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon in Frankrijk en een van mijn collega's vraagt mij of ik vanuit nederland gerookte kaas mee wil nemen, volgens hem een typisch nederlands product. Nou moet ik heel eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar hij het over heeft. Kan iemand mij meer vertellen?

Ik heb ook geen idee, haha!
kijk als hij nou gewoon om hagelslag of stroopwafels had gevraagd :P
Rookkaas is kaas, die wordt gesmolten, in een soort plastic jasje word gegoten, zodat het eruit ziet als een worst, en daarna wordt gerookt. Je kan stukjes kopen, of plakjes (gewoon bij de AH meen ik). Het is vrij zoet (ik vind het niet te nassen ).

Het zijn ronde plakjes, is vrij bleek, en heeft een bruine rand (van dat plastic omhulsel)
Bedoelt hij rookkaas?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Zoiets dus. Je hebt ze trouwens ook met 'smaakjes'. Met kruiden erin bijvoorbeeld, of stukjes ham.

zou best kunnen hanneke, waar zou dat te koop zijn en is dat typisch nederlands?
Bij een grotere supermarkt kun je het krijgen, en natuurlijk ook bij elke fatsoenlijke kaasboer.
Rookkaas is zelfs bij de Aldi verkrijgbaar. Ik vind het uberlekker...mmmmmmmmmmmmmmmmm
Aldi heeft het inderdaad... denk dat het eerder Duits dan NLs is...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:natadecoco schreef op 29 januari 2010 @ 17:09:

zou best kunnen hanneke, waar zou dat te koop zijn en is dat typisch nederlands?

Je kan het werkelijk overal kopen! Markt, aldo, albert heijn, c1000...

En typisch Nederlands weet ik niet. Ik zie het wel op internationale markten in de Nederlandse kraam, maar of dat echt iets zegt...?
Hier in ierland kun je dat gewoon bij Lidl krijgen, wellicht heeft de Franse Lidl het ook

Nog nooit van rookkaas gehoord???
Rookkaas? Is toch al zo oud als de weg naar Kralingen? Vast iets typisch Nederlands dan dus......
typisch Nederlands weet ik niet, wel typisch supergoor
Lekker juist!
ok dankjulliewel!
Inderdaad, gewoon bij de aldi of de andere supermarkten te krijgen hier. Heeft een heel apart smaakje. Je moet er van houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven