Uit eten met kerst
zondag 15 november 2009 om 18:35
zondag 15 november 2009 om 18:40
Vroeger als gezin gingen wij altijd eerste kerstdag uit eten in een werkelijk subliem restaurant. Ik vond het toen al ieder jaar een feest waar ik ook echt al een behoorlijke tijd van tevoren naar uitkeek, maar nu ik moeder ben en een huishouden run vind ik het met terugwerkende kracht ook zo lief van mijn vader dat hij dat ieder jaar weer zo regelde. Mijn moeder had nooit diner bedenk en inkoopstress, en er werd geen bordje vuil die dag in het ouderlijk Sprankhuis.
zondag 15 november 2009 om 18:51
Ik bedoel inderdaad wel een subliem restaurant. Het hoeft niet persé een sterrenrestaurant te zijn maar ik dacht in de richting van het stoute soldaatje oid. Ben inderdaad bang dat het eten van mindere kwaliteit is omdat het druk is. Ik vind de tip van tussen kerst en oud en nieuw gaan wel een goede. Je zit dan alsnog in de meest feestelijke dagen en kan dus op chique maar je hebt niet de ellende van meerdere zittings op een avond of dat je in het betreffende restaurant maar tussen twee menu's kan kiezen bijvoorbeeld.
zondag 15 november 2009 om 19:02
nee nooit weer
ten eerste: het is duurder met kerst
ten tweede: vaak is er een speciale kerst menukaart met minder/andere keus dan anders
ten derde: veel en veel te druk
ten vierde: serveren ze het liefst zo snel mogelijk..tijd=geld en als jij met 2 uurtjes de deur uit bent kunnen ze er weer een ander neerzetten.
ten 5e: vaak is de kwaliteit v/h eten minder
wij zijn vaak uit eten geweest met kerst, aangezien man jarig is.
bij zowel de duurdere en luxere restaurants als bij de zogenaamde vreetschuren (buffet vorm)
wat vooral bij de vreetschuren voorkomt is dat er een ellenlange wachtrij staat.
ten eerste: het is duurder met kerst
ten tweede: vaak is er een speciale kerst menukaart met minder/andere keus dan anders
ten derde: veel en veel te druk
ten vierde: serveren ze het liefst zo snel mogelijk..tijd=geld en als jij met 2 uurtjes de deur uit bent kunnen ze er weer een ander neerzetten.
ten 5e: vaak is de kwaliteit v/h eten minder
wij zijn vaak uit eten geweest met kerst, aangezien man jarig is.
bij zowel de duurdere en luxere restaurants als bij de zogenaamde vreetschuren (buffet vorm)
wat vooral bij de vreetschuren voorkomt is dat er een ellenlange wachtrij staat.

zondag 15 november 2009 om 19:19
quote:Troeta schreef op 15 november 2009 @ 19:05:
Als je de 2e ronde hebt, hoef je helemaal niet op te schieten...en als je graag snel weer naar huis wil kan zo'n eerste ronde heel handig zijn hoor als het niet druk is. en dat is het met dat soort dingen (vaak) wel. dus dat snel naar huis vergeet maar.
Als je de 2e ronde hebt, hoef je helemaal niet op te schieten...en als je graag snel weer naar huis wil kan zo'n eerste ronde heel handig zijn hoor als het niet druk is. en dat is het met dat soort dingen (vaak) wel. dus dat snel naar huis vergeet maar.
zondag 15 november 2009 om 19:34
maandag 16 november 2009 om 00:02
Wij gingen jarenlang met de familie op eerste kerstdag. Bij sommige restaurants heb je dan inderdaad twee (of zelfs drie) rondes. Plus: druk. Maar met een grote familie met in totaal maar één of twee kookliefhebbers was het de oplossing.
Vorig jaar ben ik op kerstavond geweest uiteten. Ideaal. Niet druk, niet weggekeken, goed eten.
Vorig jaar ben ik op kerstavond geweest uiteten. Ideaal. Niet druk, niet weggekeken, goed eten.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
maandag 16 november 2009 om 09:51
Ik heb niet heel veel ervaring maar ik ben een keer met kerst bij Le zinc et les autres geweest in Adam en dat was geweldig! Het waren zoveel gangen en heerlijkheden dat het een zit van vier uur was (moet je wel zitvlees voor hebben!). Ze hadden het restaurant ook erg mooi aangekleed en met een prachtig uitzicht op de gracht was het echt aangenaam (en romantisch...)

maandag 16 november 2009 om 17:15
Wij gaan altijd uit eten met kerst, soms eerste, soms tweede kerstdag. Nog nooit slechte ervaringen gehad. Altijd in de betere restaurants. Vaak wel een vast menu. Maar dat vinden wij altijd wel leuk. Eet je eens wat je misschien anders niet zo gauw zou kiezen. We nemen altijd een wijnarrangement erbij en zo ontdek je ook weer wat nieuwe wijnen.

dinsdag 17 november 2009 om 10:57
Ja, mijn vriend heeft mij rond kerst verrast met een weekje New York en daar hebben we heerlijk gegeten in het fanastische restaurant Rouge Tomate. Vorig jaar hebben we gegeten in onze thuishaven Amsterdam in het restaurant Ciel Bleu. Onberispelijk. Maar in de regel vieren we het thuis en bij familie, zo ook dit jaar.