Verjaardag 8 pers
zondag 15 juli 2012 om 22:18
Hoi allemaal,
Aan het einde van deze maand vier ik mijn verjaardag. Gezellig met 8 vriendinnen bij mij thuis en afhankelijk van het weer wilde ik voor het eten nog iets gezelligs doen. Het 'lastige' is alleen het eten.
Ik heb al vaker gebbq't en gegourmet (bij nat weer) en ben nu op zoek naar iets anders. Heb het forum al bekeken en kwam vooral veel lekkere hapjes en gerechten tegen. Bbq en gourmet doe je echt 'samen' ik ben nu dus op zoek naar zo'n alternatief, iets wat je ook 'samen' kunt doen en het liefst weeronafhankelijk is. Het klinkt vaag maar misschien heeft iemand van jullie een idee?
Ook andere leuke ideeën en ervaringen zijn welkom, alvast bedankt!
Aan het einde van deze maand vier ik mijn verjaardag. Gezellig met 8 vriendinnen bij mij thuis en afhankelijk van het weer wilde ik voor het eten nog iets gezelligs doen. Het 'lastige' is alleen het eten.
Ik heb al vaker gebbq't en gegourmet (bij nat weer) en ben nu op zoek naar iets anders. Heb het forum al bekeken en kwam vooral veel lekkere hapjes en gerechten tegen. Bbq en gourmet doe je echt 'samen' ik ben nu dus op zoek naar zo'n alternatief, iets wat je ook 'samen' kunt doen en het liefst weeronafhankelijk is. Het klinkt vaag maar misschien heeft iemand van jullie een idee?
Ook andere leuke ideeën en ervaringen zijn welkom, alvast bedankt!
zondag 15 juli 2012 om 22:26
Wij hebben dit wel eens gedaan:
Aparte recepten (die je iig zelf niet snel zal maken omdat ze raar/moeilijk/ingewikkeld zijn) zonder plaatje en titel uitprinten.
Verzamel voor ieder recept alle benodigdheden
Geef iedere gast een dag van te voren een recept + een boodschappentas met ingrediënten voor dat recept. (Laat ze alvast wel even weten dat ze tijd moeten inplannen ervoor).
Iedere gast moet haar eigen creatie als cadeau meenemen naar de verjaardag
Het was echt hilarisch! Sommigen hadden echt geen idee wat het nou eigenlijk had moeten worden. Wij hadden uit een of ander Turks receptenboek recepten gehaald.
Aparte recepten (die je iig zelf niet snel zal maken omdat ze raar/moeilijk/ingewikkeld zijn) zonder plaatje en titel uitprinten.
Verzamel voor ieder recept alle benodigdheden
Geef iedere gast een dag van te voren een recept + een boodschappentas met ingrediënten voor dat recept. (Laat ze alvast wel even weten dat ze tijd moeten inplannen ervoor).
Iedere gast moet haar eigen creatie als cadeau meenemen naar de verjaardag
Het was echt hilarisch! Sommigen hadden echt geen idee wat het nou eigenlijk had moeten worden. Wij hadden uit een of ander Turks receptenboek recepten gehaald.
zondag 15 juli 2012 om 22:30
Bedankt voor de leuke ideeën!! Zelf pizza's versieren zat ik inderdaad ook al aan te denken!
Heb ook zitten denken aan wraps. Ik heb zo'n grilplaat. Dacht als ik nou zorg voor een lekkere salade erbij wat wraps in de oven klaarmaken. Dan zet ik de ingredienten voor in de wraps op tafel. Als ik nou zorg voor kleine stukjes vlees en die grilplaat kunnen ze dit zelf grillen en hun wrap klaar maken. Of wordt dit te ingewikkeld?
Heb ook zitten denken aan wraps. Ik heb zo'n grilplaat. Dacht als ik nou zorg voor een lekkere salade erbij wat wraps in de oven klaarmaken. Dan zet ik de ingredienten voor in de wraps op tafel. Als ik nou zorg voor kleine stukjes vlees en die grilplaat kunnen ze dit zelf grillen en hun wrap klaar maken. Of wordt dit te ingewikkeld?
zondag 15 juli 2012 om 22:50
Gewoon gezellig wat tapas . Lekkere kaasjes, goed stokbrood, chorizo+ andere vleeswaren, knoflookolijven, peppadews, kipkluifjes, gamba's, inktvisringetjes, aioli, gehaktballetjes in tomatensaus. Meeste kan je zo op tafel zetten, gehaktballetjes van te voren maken, dan hoef je het alleen maar op te warmen. Kipkluifjes in oven en gamba's even in de frituur. Paar flessen wijn en een topavond .
zondag 15 juli 2012 om 23:43
Springrolls! Bakjes met sla, koriander, munt, rijstnoodles, sausjes, gebakken kip met tauge, komkommer, gebakken aubergine met pinda's, garnaaltjes met gember, cashewnoten, bosui, gesnipperde peper etc, en dan zelf loempia's rollen. Dat doe je met rijstvellen en die eet je dan zo op (zonder frituren dus, is Vietnamees) Allerlekkerste eten wat ik ken en ook leuk om samen te doen.
maandag 16 juli 2012 om 02:06