Vlees rechtstreeks bij de boer

19-04-2018 10:59 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Altijd hebben wij en ons gezin vlees gehaald bij de supermarkt, en zo nu en dan bij de slager. Het vlees van de winkel vond ik altijd maar van wat mindere kwaliteit dan dat van de slager, maar dat van de slager was dan ook vaak een stuk duurder. Nu heb ik gezocht naar alternatieven en ik kwam erachter dat er bedrijven/boeren zijn in Nederland waarbij je rechtstreeks vlees kan afnemen. Dit is vanzelfsprekend ook duurder, maar dit lijkt me sowieso beter voor het dier en het is biologisch vlees.

Iemand ervaringen met het kopen van vlees bij een boer?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
03-05-2018 13:38
Het was in antwoord op je opmerking dat de boer het vlees van zijn eigen koeien niet mag verkopen, omdat hij niet zelf mag slachten. Daarom schreef ik dat je dat “zelf slachten” waarschijnlijk verkeerd uitlegde. Hij laat het vee zelf slachten.
ik weet echt heel goed wat 'zelf slachten' inhoudt
lilalinda schreef:
03-05-2018 13:49
ik weet echt heel goed wat 'zelf slachten' inhoudt
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Christa2 schreef:
19-04-2018 10:59
Hallo,

Altijd hebben wij en ons gezin vlees gehaald bij de supermarkt, en zo nu en dan bij de slager. Het vlees van de winkel vond ik altijd maar van wat mindere kwaliteit dan dat van de slager, maar dat van de slager was dan ook vaak een stuk duurder. Nu heb ik gezocht naar alternatieven en ik kwam erachter dat er bedrijven/boeren zijn in Nederland waarbij je rechtstreeks vlees kan afnemen. Dit is vanzelfsprekend ook duurder, maar dit lijkt me sowieso beter voor het dier en het is biologisch vlees.

Iemand ervaringen met het kopen van vlees bij een boer?
Zelf haal ik altijd mijn vlees bij Eytemaheert, als je in grote hoeveelheden inkoopt ben je best goedkoop uit en dan bezorgen ze ook nog eens. Alleen dan is het wel handig als je een grote vriezer hebt. Zelf vind ik vooral de biologische kip daar heel lekker, ook heb je veel opties zoals je hier kan zien. https://eytemaheert.nl/kip-biologisch/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven