Waar cupcake benodigdheden kopen?

05-12-2013 00:26 33 berichten
Hai!

Wij hebben zaterdag een feestje bij ons thuis en ik wil graag cupcakes maken. Nu heb ik dat nog nooit gedaan dus ik heb er niets voor in huis. Ik heb leuke cupcakes met gekleurde cakes gezien en leuke versiersels op de topping (heet dat zo?). Heeft iemand een idee waar ik dit kan kopen? Heb bij de Jumbo wel wat leuke spulletjes gezien, maar misschien heeft iemand een leuk alternatief.

Ik wil graag een variant maken met een klein bolletje cookie dough in het midden met een vanille topping. Een andere die mijn aandacht trok was er een van chocolade en een boter met nutella topping. Die lijkt me eigenlijk best machtig dus ben nog in twijfel dus ook tips voor recepten zijn meer dan welkom.

En dan nog een dingetje.. Ik heb geen mixer. Kan het ook gewoon met een garde of moet ik er wel echt een mixer voor aanschaffen?

Merci beaucoup alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 05 december 2013 @ 10:25:

Ik ben er wel geweest, ik woon er zelfs vlak naast. Ik vond het een dure winkel. Haal mijn spullen ergens anders goedkoper.Er zijn mensen die kiezen voor goedkoop (Action, Xenos, supermarkt) en er zijn mensen die kiezen voor lekker, kwaliteit en service...
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
OH, en TO.. je hebt geen mixer nodig hoor..

Met een garde lukt ook prima, het luchtige in cake komt niet door de lucht die er in geslagen wordt tijdens het mixen..
quote:Sense-1970 schreef op 05 december 2013 @ 11:24:

[...]

Er zijn mensen die kiezen voor goedkoop (Action, Xenos, supermarkt) en er zijn mensen die kiezen voor lekker, kwaliteit en service... Ik zeg dus net dat ik daar niet voor kies. Ik koop geen troep, maar hoef er niet heel veel geld voor neer te leggen, er zijn hier genoeg winkels waar je er minder voor betaalt.
Bedankt allemaal voor de tips. Een mixer is dus aan te raden. Is sowieso handig om te hebben dus die eerst maar aanschaffen.

De icing kant en klaar kopen houd ik als back up, maar het lijkt me juist zo leuk om zelf te maken. Maar het is wel zo, wat jullie zeggen, misschien wat lastig voor een beginner. In mijn hoofd gaat het allemaal altijd zo makkelijk .

Ik woon om de hoek van een Action en bij de supermarkt had ik ook al iets gezien. Toevallig moet ik de stad nog in dus de Xenos en Pipoos kan ik direct ook even bezoeken.

En die houten plank? Die doe ik er gewoon opleggen direct als ze uit de oven komen? Vind het ook leuk inderdaad als ze plat zijn zodat ik er (hopelijk, en denk maar mét spuitzak) een mooie toef op kan maken. Goed idee ook van Youtube. Heb ik een direct een avondbesteding.

Cookie dough bolletjes zijn misschien wat vooruitstrevend voor een leek. Ik kan het proberen inderdaad door een proefje te maken en mocht dat niet lukken, voor een wat simpelere variant gaan. Heeft iemand ook nog een leuk recept? Staan er genoeg op internet, maar misschien heeft iemand hét ingredient om ze echt lekker te maken.

Heb morgen de hele dag dus in elk geval tijd zat! Nu eerst werken. Heerlijk fietsen met dit weer. Fijne dag allemaal!
Er schoot me trouwens nog een vraag te binnen. Als ik ze vrijdag maak, kan ik dan ook de topping er al op doen? En bewaar ik ze afgedekt buiten de koelkast of juist in de koelkast?
Dat hangt er vanaf waar je de topping van maakt..
Nou ik kan de cupcakes op m'n buik schrijven. Gisteravond was ik boven en mijn vriend kwam naar boven om te zeggen dat ie broodjes in de oven gedaan had en toen hoorden we ineens een heel harde knal. Ruitje van de oven geknald...

Nu ga ik maar een cheesecake maken denk ik. Toch bedankt allemaal. Als de oven weer gemaakt is, pak ik jullie adviezen er weer bij!
Voor een Cheesecake heb je ook een oven nodig.. Dus ik hoop dat het een kwarktaart is geworden

Jammer van de oven altijd op het verkeerde moment!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven