Waarom is maaltijden bedenken zo ingewikkeld. [Troltopic]

08-07-2025 18:45 642 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk zijn wij niet de enige.

Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.

Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2025 11:33
0.00% gewijzigd
Van wie moet het ingewikkeld?

Ik heb er niet zo'n probleem mee, voor de " geen zin /tijd /inspiratie dagen kan ik meestal wel iets uit de diepvries trekken..sommige dingen kook ik daarom in wat grotere porties. En af en toe een omelet en een kom soep of tosti of wat dan ook ook geen probleem mee.
Allerhandes meenemen, inschrijven op nieuwsbrieven met recepten, kookboeken kopen/lenen bij de bieb, chefs volgen op social media, kookprogramma's kijken.
Ik vind het niet zo ingewikkeld hoor, maar het is dan ook regelmatig heel erg simpel en gezond wat op tafel komt.
Ik sla lekkere recepten op insta op die ik voorbij kom, dat is een beetje mijn inspiratie als ik mijn weekmenu maak. Ik ben ook niet van de aardappelen.
Je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt toch? Waarom niet gewoon aardappelen ,groenten, vlees af en toe? ( mijn kinderen doen het ook niet meer hoor sinds zij op zichzelf wonen) maar ikzelf vind het af en toe wel lekker. Wel geen gekookte aardappelen die eten we alleen nog met stamppotten.

Ik las van de week dat een gemiddeld gezin wisselt tussen 12 avondmaaltijdrecepten.
Hier is dat veel meer en probeer ook regelmatig nieuwe dingen.

Andere opties: gnocchi, orzo, quinoa, rijst in vele variaties, wraps, quiche,salades, gepofte aardappel, curry met naanbrood, couscous

Ik kan zelf niet alles eten helaas want ik mis de orzo,couscous, de wraps …..
dolfje schreef:
08-07-2025 18:49
Van wie moet het ingewikkeld?

Ik heb er niet zo'n probleem mee, voor de " geen zin /tijd /inspiratie dagen kan ik meestal wel iets uit de diepvries trekken..sommige dingen kook ik daarom in wat grotere porties. En af en toe een omelet en een kom soep of tosti of wat dan ook ook geen probleem mee.
Van niemand. Wij maken het ingewikkeld.
Wij koken vaak ovenschotels, wat dan ook voor 2 dagen is. Dat is het probleem ook niet.

Er worden altijd recepten gezocht. Gewoon aardappelen, groente, vlees wordt hier niet gegeten. Dat is voor ons pas ingewikkeld. :bonk:
Star⁴ schreef:
08-07-2025 18:50
Allerhandes meenemen, inschrijven op nieuwsbrieven met recepten, kookboeken kopen/lenen bij de bieb, chefs volgen op social media, kookprogramma's kijken.
De recepten is het probleem meestal niet. Maar het kan nooit eens gewoon.
Schijnbaar is mijn verhaal niet helemaal duidelijk.

Wij kunnen nooit eens 'eenvoudig' eten. Het moeten altijd ingewikkelde recepten zijn. Een simpel prakkie kennen we niet.
Risiebisi schreef:
08-07-2025 18:51
Ik vind het niet zo ingewikkeld hoor, maar het is dan ook regelmatig heel erg simpel en gezond wat op tafel komt.
Wij dus wel. 🤣
Het kan hier niet simpel op de een of andere manier.
TantePollewop schreef:
08-07-2025 18:59
De recepten is het probleem meestal niet. Maar het kan nooit eens gewoon.
Schijnbaar is mijn verhaal niet helemaal duidelijk.

Wij kunnen nooit eens 'eenvoudig' eten. Het moeten altijd ingewikkelde recepten zijn. Een simpel prakkie kennen we niet.
Kennen of willen? Wat is ingewikkeld? En wil je daar dan dus mee stoppen?
Het is idd niet helemaal duidelijk.
love2dance schreef:
08-07-2025 18:55
Je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt toch? Waarom niet gewoon aardappelen ,groenten, vlees af en toe? ( mijn kinderen doen het ook niet meer hoor sinds zij op zichzelf wonen) maar ikzelf vind het af en toe wel lekker. Wel geen gekookte aardappelen die eten we alleen nog met stamppotten.

Ik las van de week dat een gemiddeld gezin wisselt tussen 12 avondmaaltijdrecepten.
Hier is dat veel meer en probeer ook regelmatig nieuwe dingen.

Andere opties: gnocchi, orzo, quinoa, rijst in vele variaties, wraps, quiche,salades, gepofte aardappel, curry met naanbrood, couscous

Ik kan zelf niet alles eten helaas want ik mis de orzo,couscous, de wraps …..
Wij hebben waarschijnlijk een rare kronkel in onze kop. Het moet hier ingewikkeld met eten.
Aardappelen groente vlees wordt hier niet gegeten. Geen idee waarom niet.

We eten veel ovenschotels. Koken altijd, nou ja bijna altijd, vers. Wisselen veel af. Maar het moet altijd moeilijk. Gewoon eens simpel, is voor ons kennelijk heel ingewikkeld.
Wij eten ook nooit aardappelen.
Wel een stapel met succes recepten die ik afwissel.

En wat is er dan zo ingewikkeld aan jullie ovenschotels of eten in het algemeen?
girasole3 wijzigde dit bericht op 08-07-2025 19:07
32.80% gewijzigd
Star⁴ schreef:
08-07-2025 19:00
Kennen of willen? Wat is ingewikkeld? En wil je daar dan dus mee stoppen?
Het is idd niet helemaal duidelijk.
Willen is het niet. Maar hier zijn het altijd uitgebreidde recepten. Een ingesloten patroon wat voor ons lastig te doorbreken blijkt.

Er helemaal mee stoppen hoeft niet. Eten is eten. Alleen soms is een simpele, snelle maaltijd net even iets praktischer. 8-)
girasole3 schreef:
08-07-2025 19:06
Haha hier ook.
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Is alles dat geen aardappels, vlees, groente is ingewikkeld?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
TantePollewop schreef:
08-07-2025 19:03

We eten veel ovenschotels. Koken altijd, nou ja bijna altijd, vers. Wisselen veel af. Maar het moet altijd moeilijk. Gewoon eens simpel, is voor ons kennelijk heel ingewikkeld.
Maar als jullie dat nou allebei lekker vinden en je hebt er lol in is daar toch niks mis mee?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
TantePollewop schreef:
08-07-2025 19:07
Willen is het niet. Maar hier zijn het altijd uitgebreidde recepten. Een ingesloten patroon wat voor ons lastig te doorbreken blijkt.

Er helemaal mee stoppen hoeft niet. Eten is eten. Alleen soms is een simpele, snelle maaltijd net even iets praktischer. 8-)
Ik snap nog steeds niet wat je wil, wil je simpele niet avg recepten?
Ik heb kookboeken. Een sticky note op de bladzijdes met favoriete maaltijden. En de allerhande app is top. Elke zondag zoeken we maaltijden uit voor de week (tm donderdag meestal) en halen we de boodschappen.

Als je na het werk snel-snel nog iets moet bedenken, halen en maken, is het inderdaad een uitdaging om iets anders te bedenken.
Ik heb ook wel ingewikkelde ovenschotels , maar ook meer dan genoeg die ik zo in elkaar draai. Sterker nog: de meeste ovenschotels zijn best simpel.
Is toch ook allemaal zo te vinden op internet.

Wat vind jij ingewikkeld dan?
TantePollewop schreef:
08-07-2025 18:59

Dan ga je toch lekker een paar maanden prakkies maken
uit het studentenkookboek van Sylvia Witteman (haar recepten lukken altijd).

Koop dit kookboekje op Marktplaats of leen het bij de bieb of e-boek
https://libris.nl/a/sylvia-witteman/arm ... 9038804286
Print de beste recepten uit.
Maak risotto. Lekker prakkie.
De dag erna risottoballetjes. Ook lekker prakkie.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
TantePollewop schreef:
08-07-2025 19:03
Wij hebben waarschijnlijk een rare kronkel in onze kop. Het moet hier ingewikkeld met eten.
Aardappelen groente vlees wordt hier niet gegeten. Geen idee waarom niet.

Wat is er ingewikkeld aan een ovenschotel?
Ars longa, vita brevis
girasole3 schreef:
08-07-2025 19:06
Haha hier ook.
Ik snap nog steeds het probleem niet. Wat verwacht je precies van dit topic?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
LaFolie schreef:
08-07-2025 19:08
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Is alles dat geen aardappels, vlees, groente is ingewikkeld?
Nee zo bedoel ik het niet. Weet ook niet zo goed hoe het ander uit te leggen.
Het is zeker niet ingewikkeld.

Wij doen ingewikkeld. Wij zoeken recepten voor de weekmenu's in plaats van dat we gewoon aardappelen, groente en vlees eten.
Is je herkenbare probleem: Wat moeten we nou weer eten?

Of is je onherkenbare probleem: waarom kan ik niet anders dan altijd maar complexe recepten uitvoeren?
Ars longa, vita brevis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven