Wat eten jullie kinderen wèl als het warm is?

31-07-2008 15:18 50 berichten
Hoewel Jommetje en Meisje-Klein (3,5 en 15 maanden) normaal gesproken goeie eters zijn, wil het met deze warmte echt niet. Ze hebben er geen zin in.



Nou ja, wel in frietjes, fruitsalade en ijsjes, maar ik wil dat ze iets uitgebalanceerder eten. Iets met groente ofzo. Nou lusten ze geen rauwkost, dus het moet iets warms zijn.



Wat eten jullie kinderen graag als het zo warm is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, maar heb net bij de lunch een stuk watermeloen gegeten.

Ah, ik zie dat je fruitsalade tussen de snacks had staan. Waarom kan voor een keertje fruit niet ipv groente?
Alle reacties Link kopieren
ik heb enorm mazzel met mij konijnen :) maar verder gaat maiskolf er goed in (leuk ook om te eten) zijn ze verslaafd aan pasta (dat eten ze t liefst elke dag) stukje vlees met gebakken aardappels en sperzie bonen zijn een goede tweede. gegrilde groentes (courgette en paprika bv) werken ook.



ze eten bij mij heel veel fruit en ik maak mij dus ook niet al te druk oer alle niet gegeten groentes, dat halen ze van de winter wel weer in :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kids, maar koude wraps zijn hier wel een succes. Bestrijken met een beetje pesto of roomkaas, zalm, kip of ham oid erop, rauwkost en oprollen maar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier hetzelfde probleem. Het enige wat ze echt goed eet is fruit en rauwkost. Dus qua tips kan ik je verder niet helpen.. hoewel...iets van soep met broodjes? Groentesoep ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Veel fruit, liga's, kwark, beetje brood, beetje warm eten... Als ie zijn vocht maar binnen krijgt, dan ben ik al blij. Hoop dat die hitte snel over is!
Pasta (verse, gevuld met spinazie ofzo?)? Soep? Of koude soep (gazpacho). Olijven?



Als ze met dit weer niet willen eten, dan maar niet hoor. Geef ze lekker fruit en rauwkost, me dunkt dat je daar voor die paar dagen dat het warm is voldoende mee kunt varieren.



Morgen wordt het trouwens weer koeler :)
Alle reacties Link kopieren
Pasta (zelf uit laten kiezen, wrodt vaak een figuurpasta, dan maar geen volkoren een keertje), zelf goedgevulde groentensaus maken en die met de staafmixer stukjesvrij maken en door de pasta roeren.



Mais (los of aan kolven).



Allerlei dingen die je kunt dippen in appelmoes.



Komkommerplakes en tomaatstukjes en augurkstukjes; het allerleukst als ik er borreleten van maak; dus een bordje met worst, kaas, volkorentoastjes, en dan de genoemde groente er in stukjes bij met cocktailprikkertjes erin.
Alle reacties Link kopieren
Misschien pedagogisch totaal onverantwoord hoor, maar kan je ze geen ijsje als toetje beloven als ze hun bord (mét warme groente) leeg hebben? Oké, niet dagelijks, maar bijv. 2x per week ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Tomaat, Schorrie eet bergen van die kleine tomaatjes weg. Lusten ze dat ook niet? Die zijn zoetig.

Pizza

Quiche, daar kun je wat doorheen doen aan groente?

Tortellini, misschien dat als ze gevuld zijn met spinazie dat daar toch nog een spoortje vitamines inzit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen maar oppaskids en neefjes eten als het warm is graag dingen als:



Broodjes met gegrilde groenten

Vers gebakken broodjes

Wat verschillende groenten in de grilpan (paprika/gourgette/ui/tomaat/ezn)

Wat mozzarella en eventueel wat pesto



Salade met bijvoorbeeld koude pasta erin. Kun je eindeloos mee varieren.



Koude stoofperen (snap niet waarom altijd gezegd wordt dat stoofperen voor de winter zijn).



Wraps of durum

Tortilla met kip of ander vlees/vis en lekker veel sla/tomaat/enz.



En misschien heel culinair maar wat dacht je van koude soep?
Alle reacties Link kopieren
O ja olijven idd, vindt Schorrie ook heerlijk. Vroeg me van de week af of en wat voor vitamines daarin zitten, weet iemand dat?
tilalia2 schreef op 31 juli 2008 @ 15:18:

Nou lusten ze geen rauwkost, dus het moet iets warms zijn.



:-]
De oude Grieken verklaarden hem heilig, de vorstenhuizen van weleer vereerden hem als geen andere en Homeros, de oudste dichter van het avondland, roemde de olie van zijn vruchten als vloeibaar goud. In de loop van de geschiedenis verwierf geen enkele plant zoveel aanzien als de olijfboom, een van de oudste cultuurgewassen op aarde. Zijn vruchten, de olijven, en de daaruit gewonnen olie hebben de mediterrane cultuur aanzienlijk beïnvloed en staan al jaren op het dagelijks menu van de volkeren rondom de Middellandse Zee. Even vaak als in de keuken wordt het "vloeibare goud" echter ook gebruikt voor medische doeleinden en voor haar- en huidverzorging. De geschriften van geneeskundigen en geleerden uit de Oudheid bevatten talrijke aantekeningen over de uitmuntende therapeutische eigenschappen van olijfolie.





Voedingsmiddel én medicijn

De moderne wetenschap heeft de laatste jaren olijfolie herontdekt vanwege de eigenschappen die haar in de loop der eeuwen de status van zowel voedingsmiddel als medicijn verleend hebben. Daarom roemen niet alleen fijnproevers, maar ook steeds meer wetenschappers en geneeskundigen de voortreffelijke eigenschappen van olijfolie: het traditionele voedingsmiddel en de belangrijkste vetbron in mediterrane landen, het 'goud uit het zuiden', is tegenwoordig het onderwerp van talrijke internationale studies.



De Europese Unie (EU) voert zelfs een campagne ter bevordering van het gebruik van olijfolie, waarvoor elk jaar wetenschappers uit heel Europa samenkomen om de nieuwste bevindingen op het gebied vna mediterrane voeding en gezondheid te bespreken. Al die onderzoeken en studies geven hun wetenschappelijke 'zegen' aan dat wat men in mediterrane landen al eeuwen weet: olijfolie is een van de beste producten voor onze gezondheid. Deze olie heeft een hoog gehalte aan vitamine E, dat dient voor celbescherming, en bevat enkelvoudig onverzadigde vetzuren, die hart- en vaatziekten in belangrijke mate helpen voorkomen.





Olijfolie en beschavingsziekten

Niet alleen olijfolie, maar ook de andere ingrediënten uit de mediterrane keuken bevorderen in hoge mate onze gezondheid en ons welzijn in het algemeen. Deze keuken is immers rijk aan onverzadigde vetzuren, koolhydraten, ballaststoffen, vitaminen, sporenelementen en andere waardevolle voedingsstoffen. Hoe goed ze voor onze gezondheid zijn, blijkt uit het feit dat onder meer hart- en vaatziekten, hypertensie, verhoogde cholesterolspiegel, diabetes en overgewicht veel minder frequent zijn in de landen rondom de Middellandse Zee dan bij ons.
Heb jij geen Google Morrie? X-D
Alle reacties Link kopieren
maar rauwkost is ook wel een wijd begrip; rauwe wortel, radijs, paprika, sla (1 van de 30 soorten :)), tomaat, komkomer.... er is toch wel iets wat ze lusten?



zelf hamburgers maken, kan je ook sla en tomaat bij doen, omelet met spinazie en corizo, pannenkoeken gevuld met 1 of ander (al dan niet fruit)
Pitabroodjes met iets van mais kan ik nog wel proberen :) Cherrytomaatjes kan ik ook wel weer proberen: MK lust die soms, van Jommetje weet ik het niet. Olijven lust Jom weer wel, dus dat is ok een goeie :)



Normaal eten we soep bij de lunch, maar beiden hadden daar vandaag echt geen trek in. Quiche valt af omdat Jommetje een koemelkallergie heeft (jammer, want daar heb ik dan weer wel trek in!) en pasta, tja dat gaat er altijd wel in, maar hebben we al 3 keer gegeten in de laatste week...



Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak zo'n zakje Tasty Tom's oid, dat zijn cherrytomaatjes, maar dan nog zoetiger. Zijn echt heerlijk.



Pammie, google? Nooooooit van gehoord ;-).

En nu even je lap tekst lezen ;-)
gigaluilak schreef op 31 juli 2008 @ 15:35:

maar rauwkost is ook wel een wijd begrip; rauwe wortel, Nope radijs Nope , paprika alleen MK, sla (1 van de 30 soorten :))Nope , tomaatNope , komkomer alleen MK.... er is toch wel iets wat ze lusten?
Wat een zeikerds he, dat kroost van mij :)
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dit gaat over olijfolie. Ik wil het weten van de olijf zelf, uit een potje, met zo'n paprika pimentje ;-). Dan moet ik zeker gaan googlen?
Alle reacties Link kopieren
revival schreef op 31 juli 2008 @ 15:28:

Misschien pedagogisch totaal onverantwoord hoor, maar kan je ze geen ijsje als toetje beloven als ze hun bord (mét warme groente) leeg hebben? Oké, niet dagelijks, maar bijv. 2x per week ofzo...




heb zelf geen kinderen maar was nieuwsgierig naar het topic.

Met dit warme weer zit ikzelf ook niet op warm eten te wachten, dus waarom zouden kinderen wel perse warm moeten eten. Ik had zelf ook een bloedhekel aan gekookte aardappelen en gekookte groente als het boven de 20 graden was, en nog steeds.

Lekker salade eten met stokbrood, of pasta.

Of misschien groenten shasliks? Kunnen ze zelf van alles aan elkaar reigen en dan lekker op de bakplaat of de barbeque?
revival schreef op 31 juli 2008 @ 15:28:

Misschien pedagogisch totaal onverantwoord hoor, maar kan je ze geen ijsje als toetje beloven als ze hun bord (mét warme groente) leeg hebben? Oké, niet dagelijks, maar bijv. 2x per week ofzo...
Bij Mk zou dat kunnen lukken, maar Jommetje is daar echt nog te jong voor. Die kiepert het gewoon op de grond of haalt alles heel demonstratief uit zijn mond X-D (iiieuw!)
Morrie schreef op 31 juli 2008 @ 15:40:

Ja maar dit gaat over olijfolie. Ik wil het weten van de olijf zelf, uit een potje, met zo'n paprika pimentje ;-). Dan moet ik zeker gaan googlen?
Kijk eens [url=http://,null]hier[/url]!
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon mijn favo truc uit de kast halen: blikje worteltjes pureren, beetje pannenkoekenbeslag erbij en dan pannenkoek bakken!



En verder overleven ze het vast wel, een paar warme dagen zonder groente. Schorrie at 3 jaar geen groente en leeft ook nog :).
Alle reacties Link kopieren
He, dat is een handige link Tilalia, sowieso.

Zie nu wel dat wat er in een portie olijven zit, echt te verwaarlozen is. Schorrie moet een pot per dag eten om wat vitamines binnen te krijgen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven