Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Orzo met pompoen, spinazie en pecannoten. Beetje saai eerlijk gezegd, had er meer van verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik at een “ Grieks” kipspiesje met pita, tzaziki en wat rucola met feta en frietjes in het eetcafé , was lekker maar beetje saai.

Straks eet ik op mijn werk en ik heb een klein bakje macaroni. Haal er nog een soepje bij. Man eet Kip korma met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Donderdag een event wat ik had georganiseerd. Was goed geslaagd en het eten van de cateraar was heerlijk: lamsvleestajine met pruimen, rijst met amandelen, geconfijte parelhoen, dikke frieten met schil, diverse salades, geroosterde pompoen, naanbrood en toe omelet siberienne.
Ik kreeg van de cateraar nog het een en ander mee omdat er zoveel over was en lief en ik hebben daar gisteravond van gesmuld.

Had gisteravond een gezellige borrel van m'n vrijwilligerswerk. Hadden heerlijke hapjes, kaasjes, quiches ed.

Nu heb ik vakantie. Moest nog wat dagen opmaken omdat onze zomervakantie niet door ging. En mijn bedrijf heeft onlangs besloten dat we de eerste week ATV moeten opnemen dus ik heb opeens 3 weken vrij :-)

Zometeen sporten en daarna maak ik een stoofje met bier, pastinaak en wortel. Ik heb wildernisvlees dus dat moet supergoed smaken!
Zo Koreveen lekker, ineens drie weken vrij!

Gisteravond had ik een werk-ding. Hapjes bij de borrel waren goed, maar ze maakten zich qua hoofdgerecht er nogal makkelijk vanaf door een kartonnen bakje pasta met rode saus te serveren. Ik had de vega versie, iig met broccoli en Parmezaan. Toe soesjes, die duidelijk bevroren waren geweest (beetje korrelige slagroom). Word ik niet heel gelukkig van...

Dit weekend vieren we de verjaardagen van beide kinderen. Er staat nu een carrot cake tulband in de oven, straks nog een lactosevrije brownie en een kokosbrownie met koekjesdeeg aan de bovenkant, dit laatste een recept van Yvette van Boven, ben benieuwd.
Vanavond maak ik een snelle pasta carbonara met broccoli en tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Bami mix met gemarineerde tofu en groentepakket.
Waarschijnlijk erg zout, maar he gratis gekregen van Albert Heyn.

Ben erg verkouden , zou liever de geplande groentenquiche maken maar krijg het nu niet voor elkaar.
Gefeliciteerd, Teig, met je off spring! Dat etentje klinkt niet echt geïnspireerd. Jammer zeg.

Beterschap, Miedo.

Oh heerlijk KV, 3 weken vrij!

Afgelopen dagen een beetje MIA geweest wegens druk, laat thuis van werk en 's avonds afspraken. Qua eten was het dus vnl. soep uit de vriezer en broodjes e.d. Niet echt noemenswaardig.

Vanmiddag heb ik bouillon getrokken en spicy geroosterde paprika, tomaat & fles pompoensoep gemaakt om mijn voorraad weer aan te vullen. Ik eet dat ook vanavond denk ik.
Bedankt GB! Nee, ongeïnspireerd was wel een goed woord voor het eten van vrijdagavond, haha.

Vanavond eten we een groentela-restjes-frittata met geraspte kaas eroverheen: we hebben nog spinazie, sperziebonen, broccoli en tomaten, nou dat moet toch wel wat worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij lunchten in een behoorlijk druk Thais restaurantje met Tom ka kai en saté, was heerlijk. Daarna gingen we biertjes proeven en hebben we nacho’s gegeten.

Vandaag eten we kippensoep met bladerdeegbroodjes die ik nog in de diepvries heb liggen.
Alle reacties Link kopieren
ik ga zodadelijk de Bibimbap uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
en het was een succes! Voor herhaling vatbaar dus.
Alle reacties Link kopieren
Ja lekker he!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk!
Ah leuk Renske1975!
Hier was de frittata ook een succes, ei en kaas, dat doet het bij mijn kinderen goed.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we sheppards pie. Zat nog in de diepvries. Uiteindelijk de afgelopen weken veel minder gebruik gemaakt van de diepvries dan van te voren gedacht. Koken kreeg toch nog wel vaak prioriteit. Maar nu was het wel fijn, want we waren allebei een beetje brak.

We hadden zaterdag een bruiloft van een vriendin van mij en de kinderen logeerden bij mijn ouders. Ik moest huilen toen ik wegreed, mijn kleine droppie nu al zonder mij (echt hormonen, wat een drama is dat), maar ik heb een heerlijke dag gehad. Een stralend bruidspaar en daarna heerlijk gegeten met fijn gezelschap. Zelfs mijn vriendin uit de USA was over gekomen om het mee te vieren, dus dat was extra bijzonder. We hebben heel hard gelachen en het heel hard genoten. Om 1 uur weer bij mijn ouders, toen wilde de baby precies eten en om 6 uur kwam ze weer en daarna heb ik nog wat gedoezeld, maar mijn lief niet meer.

We aten echt heerlijk. Eerst een amuse met paling in een wafeltje. Daarna een tomatenmousse met makreel. Vervolgens vis met een notenkorstje. Ossenhaas en na verschillende soorten bavarois.

Vandaag maak ik pasta pesto.
Alle reacties Link kopieren
Haaiiii, ben ik ook weer ns.

Kaaaat, wat klinkt dat fijn, die bruiloft.

KV, wat heerlijk, 3 weken vrij!

Ik zit in een catering-hausse, heb bijna elke dag een klus. Vandaag even een dagje om adem te halen, spullen weer op de juiste locaties te krijgen, boodschappen te doen voor de volgende klus en wat mails te sturen. En gister was ik trouwens vrij, dus ik moet niet zeuren :-)

Afgelopen week kookte ik 4 dagen voor 12-18 personen. Hoogtepunten waren een broodje pulled pork (waarvoor ik de procureur 20 uur in een waterbadje had laten garen en daarna nog een uurtje onder de grill voor een korstje, smaak was nog niet helemaal perfect, maar de structuur was super) met geroosterde aardappels, geroosterde wortels en boerenkoolsalade, en fantastische chocomousse (als iemand nog een recept zoekt voor de kerst, die van Uit Paulines keuken is het beste recept ooit) met een hele mooie donkere karamelsaus, en zaterdag kookte ik eindelijk ns Zuid-Indiaas, Dosa Ravi (pannenkoekjes van rijstmeel en semolina met ui en peper) met een vulling van aardappel met gember, citroenrijst met curry brinjal (heel simpele maar goddelijke curry van aubergine en tomaat) en toe banana dosa met sharonfruit en de donkere karamel in de herhaling. Heel lekker.

Vandaag boodschappen voor een Midden-Oosters kerstdiner voor 50 man (ik ben nooit zo van het Midden-Oosterse wegens teveel zoet en fruit, maar ik doe deze samen met een vriendin en aangezien zij de klus had binnengehaald pas ik me braaf aan ;-) ) en dan vrijdag en zaterdag ook nog 2 dagen koken voor ongeveer 20 man. Ik hoop genoeg van het kerstdiner over te houden om daar in elk geval 1 dag mee te coveren. En ik overweeg de andere dag weer Indiaas te doen. Was echt te lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Moosey, dat klinkt allemaal geweldig. De curry brinjal ga ik eens opzoeken. Succes met alles !

Wij aten zaterdag een fondue bourguignonne in een restaurant. Dat was voor puber's verjaardag en er was nog een gast mee die bleef slapen. Gisteren (de eigenlijke verjaardag) koos puber voor raclonette. Met in de schil gekookte aardappeltjes, paprika, ui, courgette.

Verder druk met allerlei eindejaarsgedoe op het werk, o.a. de bedrijfsborrel op donderdag : apéro dînatoire voor 400 man, de publicatie van een bedrijfs-kerstkrant, enz... Maar vanaf vrijdag ben ik anderhalve week vrij. En ik ben later deze week ook nog jarig.

Geen idee wat we vanavond eten. Ik denk dat het een simpele, snelle pasta wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag gegrilde kippenbout van de markt met gekruide ovenfriet en boontjes en appelmoes.
Alle reacties Link kopieren
mm, dat klinkt lekker.
Voor dochter bak ik een speklapje met wat rijst en groenten van gisteren. Moet zo voetballen. Voor ons wordt het iig gebakken aardappelen. Waarschijnlijk met een schnitzel voor man en wat ik neem ga ik zo in de winkel uitzoeken. Groenten ook...
Alle reacties Link kopieren
Lasagna zelfgemaakte.
Alle reacties Link kopieren
Sugarsnaps, pastinaak puree en een varkenshaasje met peper-roomsaus.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Wow Moos en Kaaat, dat klinkt heerlijk allemaal. En arme Kaaaat met haar hormonen.

Vandaag lekker dagje sauna gedaan in mijn eentje. Was sinds het ongeluk niet meer geweest en was er hard aan toe. At daar een lekkere bulgur salade met noten, kipblokjes, appel, komkommer en tomaatjes.
Thuis een k&k wortelsoepje gegeten. Lief is op pad.
Oh Moos, graag receptjes van de dosa en curry!

Heerlijk, KV, sauna. Daar moet ik ook nodig een keer heen weer.

Ik ga nu koken (pff). Ik maak rozemarijn aardappeltjes in de oven met gestoomde snijbonen en een gekookt eitje. Super simpel, maar ik vind daar heb ik zin in.

Gisteren had ik fried rice op z'n japans. Was ook goed te doen.
Gefeliciteerd irmaladouce met je puber!

Ooooh ik krijg trek van je Moosey. Je kunt zo enthousiast over eten schrijven, ik word er blij van.

@kaaaaaaaaatje: oh boy, dat hormonaal uitgedaagd zijn... pffffff. Gelukkig gaat het weer over en had je een heel leuke bruiloft! Fijn dat het zo'n goed feest was.

Wij aten vanavond een stoofje met worstjes en champignons, met zoete aardappelpuree. Smaakte goed.

En ik probeer zo langzamerhand na te denken over Kerst en Kerstig eten, maar m'n hoofd werkt niet mee. Enerzijds vanwege erg druk op werk, anderzijds vanwege erg druk thuis: jongste frut wil maar niet 'normaal' gaan slapen waardoor onze nachten ook zeer verstoord zijn. En dat al meer dan een jaar, begint flink op te breken nu.
Alle reacties Link kopieren
@KV, ik kan nog lachen om wat de hormonen me nu aan doen, vind het zelf ook een beetje belachelijk. Dat was tijdens de zwangerschap natuurlijk wel anders.

En veder ben ik jaloers, heerlijk 3 weken vakantie (en dat terwijl ik ook de hele dag thuis ben, toch voelt het niet helemaal als vakantie ;)) en vooral een dagje in je eentje naar de sauna. Dat wil ik ook (en ga ik ook doen in het nieuwe jaar als die kleinste ook gaat oefenen op het KDV).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag pasta met courgette en spekjes en ik heb een soort van pesto gemaakt met oa een restje rucola en zonnebloempitjes.
Morgen heeft man kerstetentje van zijn werk en ik ga sporten dus ik eet kwark van te voren denk ik en een boterham met ei achteraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven