Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook vreselijk lastig hoor als je allergieën hebt. Ik lust en eet alles, dus lijkt me verschrikkelijk als je daarin beperkt bent.

Je etentje klinkt lekker Gb en van Koreveen ook.

Hier zijn we voor de derde (?) dag op rij aan het barbecueën. Gisteren met maïskolven en paprika/ui pakketje, eergisteren met courgette en bietjes. Vandaag met een salade.
Saucijzen, cevapcici en op verzoek van dochter spareribs. Gisteren shaslicks erbij.
Makkelijk koken; man regelt de barbecue, ik lever pakketjes groente of sla aan en zorg dat het vlees uit de diepvries komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was uit eten gister, dat was heerlijk en heel relaxt. Wat een leuke tent (ver buiten het centrum natuurlijk, alle leuke horeca zit op vage plekken ;-) ) en aangezien het zondag was mochten we niet a la carte bestellen, maar was het eten wat de pot schaft. Op maandag en dinsdag zijn ze dicht, dus koken ze op zondag gewoon op wat ze hebben. Super.

Voor verschillende voorgerechtjes:

Gestoofde venkel met appel en gerookte mayo
Ingelegde beukenzwammetjes met tahin
Tempura van artisjok
Rauwe harder met rabarber
En nog een saladetje wat ik niet meer weet. En heel goed brood met boter.

Hoofd was ook een combi:

Gepekelde, gepaneerde, gefrituurde procureur (lekkere dikke sappige stukken)
Gestampte tuinbonen met specerijenboter, sperziebonen en gedroogde (en volgens mij ook gefrituurde) tuinbonen
Raapjes met iets van groene kruiden
Wortel tempura
Opperdoezer aardappels

Dessert:

Wentelteefje met een bolletje vanille-ijs en aardbeien

Heeeeeell lekker allemaal, en met heel lekkere wijn erbij waarover de (ontzettende goede) bediening (1 joch deed de hele toko in z'n eentje, was ook niet heel druk, maar toch) een fantastisch verhaal vertelde over verboden en verloren gewaande druiven die iemand toch weer ergens had teruggevonden etc. Heel leuk.

Vanavond eet ik op kantoor, heb thais besteld. Tom Yam Kai en beef salad. Niet goedkoop, maar voor een keertje mag t best :-)
Goede etentjes allemaal zeg. Moos dat klinkt erg spectaculair.

Zaterdagmiddag ging ik met Brown naar een kaasproeverij. Had ik al vaker gedaan, maar hij nog niet. En ik grijp natuurlijk elk excuus aan om kaas te eten. :proud: Was heerlijk. 's avonds maakte ik egg fried rice.

Gisteren was ik hard aan het werk en maakte ik laat nog een pastaatje. Ik had tomaatjes in de oven gegooid, pasta gekookt, tomaatjes, olijfolie, parmezaan en peterselie erdoor en voila.

Net maakte ik nasi goreng met ui, spitskool, wortel, bloemkool, boontjes en shii take.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Moosey, eten wat de pot schaft. Ik heb ooit op vakantie op lesbos in een appartementje gezeten waar de eigenaresse op verzoek voor je kookte of waar je uit de koelkast kon kiezen wat je wilde eten. Ik hen nog nooit zo'n lekker stoofpotje ( met konijn) gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
12-08-2019 18:08
Ik was uit eten gister, dat was heerlijk en heel relaxt. Wat een leuke tent (ver buiten het centrum natuurlijk, alle leuke horeca zit op vage plekken ;-) ) en aangezien het zondag was mochten we niet a la carte bestellen, maar was het eten wat de pot schaft. Op maandag en dinsdag zijn ze dicht, dus koken ze op zondag gewoon op wat ze hebben. Super.

Voor verschillende voorgerechtjes:

Gestoofde venkel met appel en gerookte mayo
Ingelegde beukenzwammetjes met tahin
Tempura van artisjok
Rauwe harder met rabarber
En nog een saladetje wat ik niet meer weet. En heel goed brood met boter.

Hoofd was ook een combi:

Gepekelde, gepaneerde, gefrituurde procureur (lekkere dikke sappige stukken)
Gestampte tuinbonen met specerijenboter, sperziebonen en gedroogde (en volgens mij ook gefrituurde) tuinbonen
Raapjes met iets van groene kruiden
Wortel tempura
Opperdoezer aardappels

Dessert:

Wentelteefje met een bolletje vanille-ijs en aardbeien

Heeeeeell lekker allemaal, en met heel lekkere wijn erbij waarover de (ontzettende goede) bediening (1 joch deed de hele toko in z'n eentje, was ook niet heel druk, maar toch) een fantastisch verhaal vertelde over verboden en verloren gewaande druiven die iemand toch weer ergens had teruggevonden etc. Heel leuk.

Vanavond eet ik op kantoor, heb thais besteld. Tom Yam Kai en beef salad. Niet goedkoop, maar voor een keertje mag t best :-)
Hmmmm wat heb jij lekker gegeten! :yum:

Ik maakte gerookte makreel in ketjapsaus, restje van de ingemaakte komkommer en rijst.

& later

Aardappelsalade (peterselie, kerrie, yoghurt) met gegratineerde bloemkool (kaas, roomboter en geraspte paranoten).
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed concept Moosey, en klinkt heetlijk! Ik doe mijn best hier, qua voedselverspilling, maar helaas verdwijnt er nog steeds weleens wat in de prullenbak.
Wij aten rijst met kipstuckjes, paksoi, gember, knof,romanesco, sojasaus en sambal, prima. Neem restje mee als lunch.
Alle reacties Link kopieren
koreveen schreef:
12-08-2019 17:33
Donderdag uit eten geweest met mijn collega's. Waren in Utrecht centrum bij een Italiaan. Heerlijk op het terras in de zon gezeten. Vooraf aantal gerechtjes gedeeld: versgebakken foccacia, arancini balletje, inktvisringen, kaasplankje.
Daarna heerlijke melanzane parmagiana. Toet: tiramisu gedeeld met collega. Gelukkig maar want hij was mega-groot. Was erg lekker allemaal.
Welke Italiaan was je? Klinkt namelijk erg goed en ik moet nog een eetadresje bedenken voor zaterdag :D
Alle reacties Link kopieren
Verder aten we gisteren bloemkoolrijst met komkommer, tomaat en shoarma. Keuze van min vriend die had heel veel zin in shoarma, maar wilde ook niet te veel calorieen eten. Ik vond het mwah.

Vandaag maak ik gevulde courgette rolletjes. Gevuld met ricotta en doperwten, ik ben heel benieuwd wat ik er van vind.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben ook weer boven water. Heb wel zo nu en dan meegelezen, maar had geen puf om te schrijven.

Met puber gaat het langzaam (heul langzaam) de goede kant op. Geen krukken meer, maar hij mag momenteel alleen nog maar lopen en zwemmen. Het lijkt echt een verhaal van lange adem te worden. Ik vind het zo sneu. Hij heeft zich deze zomer zwaar verveeld omdat hij maar zo weinig kan. Volgende contrôle is half september... Komende maandag weer naar school.

Gisteren aten we pasta met tomaten-brocolisaus. Brocoliroosjes in tomatensaus koken, samen met ansjovis, knof en pepertje. Als het gaar is, de staafmixer er even doorheen, dan krijgt het een beetje de structuur van een bolo. Er was ook nog groene sla en een kleine caprese.

Vanavond worden het op vraag van puber Japanserige udon noedels met groenten en op de huid gebakken zalmforelfilet. Met K&K teryaki en gegrilde sesamzaadjes.

Zeg dolfje, vanwege onze in het water gevallen zomervakantie willen we eind oktober een week tot 9 dagen naar de Canarische eilanden voor wat zon, zee, natuur en cultuur. Heb jij mss tips? Ik ben er helemaal niet bekend mee en zie door de bomen het bos niet meer. Welk eiland? Waar? Ik zie jou wel als een kenner, toch ? En natuurlijk ook graag antwoord van ieder ander die een goed idee heeft !
Alle reacties Link kopieren
En je rolletjes klinken lekker, kaaaaaaaatje !
Die rolletjes klinken zeker goed kaatje! Heb je een recept?

Canarisch eiland is een leuk idee nadat het deze zomer niet doorging irma, leuk. Ik heb alleen geen tips.

Vanavond maak ik andijviestamppot met spekjes. Voor vriend er nog een muiderslotje bij. Die is vandaag weer begonnen met werken na vakantie, dus zal ook wel weer trek hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je doen op vakantie Irma? Op het ene eiland is meer te doen dan op een ander eiland. En op Gran Canaria moet je bv niet in Playa del Ingles gaan zitten, als je niet van megatoeristisch en piet van friet houdt...
Alle reacties Link kopieren
Eens met Renske wat betreft Gran Canaria. Wij zaten in Maspalomas maar wel in een complex vol zuipende Britten en het lag nogal ver van de kust( half uur zeker lopen of kwartier met de taxi of bus). Het binnenland is wel heel mooi. Maar dat is op alle eilanden wel denk ik.
IK ben verder 2 x op Tenerife en 2x op Lanzarote geweest en beide eilanden zou ik eigenlijk wel zo naar terug gaan voor een weekje zon.
Op Tenerife heb je de Teide vulkaan en andere natuurgebieden en op Lanzarote Timanfaya park. Lanzarote vind ik wel aparter en wat vriendelijker/ minder massatoerisme dan op Tenerife. Op Lanzarote is Playa Blanca wel een gezellig toeristisch dorp.

OT vanavond eten we couscous met broccoli en feta erdoor /www.leukerecepten.nl/recepten/couscous-met-broccoli/ ( min of meer dit maar dan zonder de noten en perzik) en een kipburger.
Alle reacties Link kopieren
Oh Irma, klinkt als mijn verhaal van vorig jaar. Heb toen 2,5 maand in een rolstoel gezeten en daarna weer moeten leren lopen met krukken. Heb me dood verveeld terwijl ik nix kon doen en het buiten 35 graden was. Ik mocht daarna ook alleen maar zwemmen.

En wij zijn toen (wegens ons in het water gevallen vakantie ;-) ) in november in Lanzarote geweest voor 2 weken. Zaten expres niet in de toeristenplaatsen/hotels maar in een b&b vlakbij Park Timanfaya en hebben daar genoten van de geweldige natuur. 2 weken was wel net te lang maar wij hebben ook een paar dagen alleen zitten relaxen. Ik kan je nog wel wat tips geven voor leuke excursies, oa met een vulkanoloog met de jeep langs de diverse vulkanen. Echt heel gaaf en interessant.

Kaaaatje, dat was Piero's aan het Ledig Erf.

Net op kraamvisite geweest bij een collega en die had een lekkere pan soep gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we een klein beetje ovenfriet met een of andere soort pittige gehaktspies en komkommer/wortelsalade met feta.
Hopelijk is man een beetje op tijd thuis zodat we wat vroeger kunnen eten want gaan sporten en moeten om 19:30 alweer thuis zijn voor de boodschappen die bezorgd worden.
Alle reacties Link kopieren
Nog even off topic, sorry :

Bedankt voor jullie imput voor de Canarische Eilanden! Na enig grasduinen heb ik zelf idd een voorkeur voor Lanzarote of Tenerife. Als ik het goed begrijp is het op Tenerife in die periode iets warmer, maar een vulkaan-expeditie op Lanzarote lijkt me ook wel wat, koreveen. We zoeken zon en zee, maar ook zeker natuur- en evt. cultuuruitstapjes. We zullen iig een auto huren. Als we voor het ene of andere eiland zouden kiezen, hebben jullie dan mss een tip voor een locatie (zonder al te veel lallende lieden) ? Park Tymanfaya staat alvast genoteerd. Heel erg bedankt alvast !

Eten :

Vandaag worden het, opnieuw op verzoek van puber, hotdogs van saucijzen op volkorenpuntjes met alles erop en eraan (zuurkool, mosterd, ketchup, gebakken en rauwe ui – the works). Vanzelfsprekend komt daar ook nog een grote bak versierde sla bij.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten behoorlijk toeristisch op Lanzarote en op Tenerife helemaal toen ik met man was, met vrienden hebben we villa’s gehuurd maar man en ik zitten liever op loopafstand van restaurants etc. Koor zat wel in een mooie B&b geloof ik.
Iemand die ik ken zat in een yurt maar geen idee waar dat was op Lanzarote.
Alle reacties Link kopieren
Bij Tenerife moet je iets meer mazzel hebben met het weer. Die staat er om bekend dat er wolkenvelden achter de bergen blijven hangen en je dus vaker dan op de andere eilanden bewolking hebt die klem zit.

Ik had vandaag aardappelen, prei die ik nog over had en een zigeuner schnitzel. Moet vaker prei koken, beviel me goed.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk aten we de rolletjes gisteren. Ze waren lekker, maar wel veel werk.

Courgette met de kaasschaaf in dunne plakken (wij hadden er 3), mengsel van fijngesneden spinazie, munt, geprakte doperwten, munt, ricotta en ei.

1 eetlepel van het mengsel op het uiteinde van een plak courgette, vervolgens oprollen en in een ovenschaal zetten. Tomatensaus eromheen (ik had er eerst een laag tomatensaus in gedaan en ze erin gezet. Mozzerella erover en in de oven.

Ze waren lekker, maar het mist een beetje hpmhjf! Een beetje body en kick ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten bij een kennis en kregen rijst met kip en champignons in pindasaus en na een ouderwetse Viennetta :P

Voor morgen halen we weer een restje Chinees uit de diepvries.
Zaterdag ga ik borrelen en hapjes eten en man maakt chili con carne.
Ik heb vanavond surinaamse rijst gemaakt, met kip, snijboontjes en tauge. Smaakte goed.
Alle reacties Link kopieren
Moos, beetje late reactie maar je etentje klinkt heerlijk!

Gisteren een uitsmijter met kaas gegeten, vandaag maak ik paddenstoelenrisotto.
Woensdag kwam Brown. We zouden gaan witten, maar ik had echt behoefte aan een dag niks. Dus we hebben koffie gedronken op het strand en lekker in de zon gezeten. Verf ingeslagen voor het witten en ook een paar keukenshowrooms bezocht (en de conclusie getrokken dat er echt veel lelijke keukens zijn). Daarna geschuild voor de regen met wijn en nacho chips. En toen hadden we niet zo heel veel trek meer. Paar tapas gegeten op de terugweg. Navajas (scheermes schelpen), tortilla de patatas, pimientos de padron en wat schapenkaas met rozemarijn.

Donderdag zouden we naar een concert gaan. Daarvoor bij Wagamama gegeten. Ik had een soort pokebowl achtig iets met geschroeide tonijn, endamame, wortel, komkommer en daikon en een in thee gemarineerd ei. Simpel maar lekker. Het concert was een groot succes, NOT, haha. Een vriend van mij had het getipt en we konden erheen met een abonnement dat we hebben. Ik hoorde al van buiten de zaal dat het erg eh... heftig was. Ik ben dus niet eens naar binnen gegaan. :rofl:

Gisteren maakte ik snel wat fried rice met de groente die ik nog had (spitskool, bloemkool, boontjes, wortel, gember, knoflook). Een beetje op z'n japans met miso en sojasaus.

Vandaag maak ik iets met aubergine. Het kan ratatouille worden, maar mss ook pasta Norma. Even kijken waar ik later trek in heb.
Ik had al weken geen risotto gemaakt (who am I), en ik las laatst Moos over tomaten risotto. En dan had ik nog nooit geprobeerd. Dus dat werd het. En ik had nog een stukje oud brood, dus ik had er pan grattato bij gemaakt. Erg lekker allemaal.

Ratatouille schuift door naar morgen. Dan maak ik het meteen voor een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eten wij gepofte zoete aardappel met een salade (oa zwarte bonen). Simpel, lekker en vooral snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven