Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Lekker recept idd Kaaaaaatje. Ik maakte ook weleens zoiets, maar dan niet gepureerd. Kan me voorstellen dat het prima kan werken in de gepureerde versie.

Wij aten vanavond een roerbakje met gemarineerde kip, groentelarestjes aangevuld met zakje roerbakgroenten en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Gebroken dienst vandaag dus neem vanavond een boterham en hardgekookt ei mee en eet vanmiddag wat soep denk ik.
Man eet nasi met een gebakken ei.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier nasi (vegetarische) met een gebakken ei. Heb de rijst gisteravond al gekookt.
Jongste en ik gaan allebei sporten, dan is een pan nasi altijd wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de salade met bonen, mais, paprika, grapefruit, avocado, limoen en veel koriander van Kay (denk ik) maar weer eens uit de motteballen gehaald. Smaakte prima, in plaats van quinoa had ik wat bruine rijst uit de diepvries gehaald - vorige week meteen eem paar porties extra gemaakt en ingevroren toen ik die toch ging koken.
Ik at vanavond bij m'n ouders; soep vooraf, daarna bloemkoolschotel uit de oven (jaja van een pakje) en slagroomvla toe. Best prima allemaal en het was gezellig.
Alle reacties Link kopieren
rastan schreef:
17-09-2019 18:17
Ik heb de salade met bonen, mais, paprika, grapefruit, avocado, limoen en veel koriander van Kay (denk ik) maar weer eens uit de motteballen gehaald. Smaakte prima, in plaats van quinoa had ik wat bruine rijst uit de diepvries gehaald - vorige week meteen eem paar porties extra gemaakt en ingevroren toen ik die toch ging koken.
Owh ja, die is lekker, die heb ik al een tijdje niet meer gemaakt, dat kan nog net ergens de komende week, daarna is hij toch wel wat zomers voor de herfst.

Wij aten boontjes/paprika gewokt met wat tomaten en olijven. De kleinste kreeg het minus tomaten en olijven + wat pasta en at haar bord helemaal leeg in de tijd dat ik wachtte tot ik de aardappelen had gebakken en het worstje ook gaar was.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag pasta( tortellini) met gebakken champignons en uitgebakken ontbijtspek in een kaassausje( uit een potje want lui en moet vanavond nog werken dus geen zin om nu uitgebreid te kokkerellen).
Dank Kaatje. Ik neem aan dat je gare spinazie erin doet? En hoe maak je die pakketjes? (envelopjes, buideltjes, rolletjes?)

Maandag; Uit eten, spelt risotto met paddestoeltjes, spinazie, granaatappelpitjes & parmezaanse kaas. Ik twijfelde bij het bestellen een beetje over die granaatappel, maar het hele gerecht was erg lekker.
Dinsdag: Pasta met paddestoelen ragout. Wel 2x achter elkaar paddestoelen, maar ik had zondag al shii take meegenomen, dus het was wat ik in huis had.
Nu maak ik denk ik een maaltijd salade. Aardappel, sla, tomaat, lente ui, eitje, olijven. Niet echt wereldschokkend, maar geen zin om nog boodschappen te doen.
Alle reacties Link kopieren
aardappelschijfjes gekookt daarna in de airfryer met paprikapoeder, peper,zout,rozemarijn,stukjes ui en een lekkerbek in bierbeslag besprenkeld met citroensap en bestrooid met peper,zout ,rozemarijn en een geperst teentje knoflook. Daarbij een ijsbergsla met tomaat ,komkommer en gekruide slasaus dressing .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Wij aten een snijbonenstamppotje met zongedroogde tomaatjes erdoor en een vegetarisch worstje erbij (met mosterd, want ik :heart: mosterd).
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden gevulde paprika: oranje snackpaprika gevuld met zwarte bonen, ui, rode volkoren rijst, hangop, geraspte kaas en jonnie boer picadillo kruiden. Beetje jalapeño voor de volwassenen.

Was veel werk om drie emmertjes snackpaprikas te vullen maar de moeite waard, ze smaken zoeter. Volgende keer gebruik ik wel weer grote (punt)paprika.

En

Mosselen met zakje voorgesneden mosselgroente plus wat extra bleekselderij, witte wijn, bouillon, daarbij zoete aardappel- en wortelreepjes uit de oven. Mosterdsausje erbij met kappertjes.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
18-09-2019 18:17
Dank Kaatje. Ik neem aan dat je gare spinazie erin doet? En hoe maak je die pakketjes? (envelopjes, buideltjes, rolletjes?)

Maandag; Uit eten, spelt risotto met paddestoeltjes, spinazie, granaatappelpitjes & parmezaanse kaas. Ik twijfelde bij het bestellen een beetje over die granaatappel, maar het hele gerecht was erg lekker.
Dinsdag: Pasta met paddestoelen ragout. Wel 2x achter elkaar paddestoelen, maar ik had zondag al shii take meegenomen, dus het was wat ik in huis had.
Nu maak ik denk ik een maaltijd salade. Aardappel, sla, tomaat, lente ui, eitje, olijven. Niet echt wereldschokkend, maar geen zin om nog boodschappen te doen.
Nee rauwe spinazie pureren, en in dit geval bundeltjes (filo deeg uitvouwen, klodder vulling erop, filodeeg er losjes om heen vouwen.... )
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
18-09-2019 20:27
Wij hadden gevulde paprika: oranje snackpaprika gevuld met zwarte bonen, ui, rode volkoren rijst, hangop, geraspte kaas en jonnie boer picadillo kruiden. Beetje jalapeño voor de volwassenen.
Die ga ik onthouden, ben dol op gevulde paprika.

Gisteren kookte manlief en op mijn verzoek gewoon, heel gewoon: sudderlap met sperziebonen. Gewoner kan het niet maar lékker! Mijn wederhelft kookt graag en is gek met de slowcooker.
Vanavond mag ik weer koken maar wegens een gebrek aan energie en fantasie deze week wordt het een runderburger met voorgesneden Cavolo Nero (vooral dat laatste vind ik erg maar het is even niet anders).
Alle reacties Link kopieren
Nou ik eet niks of niet veel. Sinds gisteravond laat ineens overgeven etc. Heel de nacht de wc omhelst. Heb tot nu toe een droog pakje melba toastjes op en thee.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Dolfje!

Ik maak champignonroomsaus met varkenshaasjes. Sperziebonen en ovenaardappels erbij.

De witte wijn die open is, moet op en wij drinken het eigenlijk niet. Gisteren een deel bij de mosselen gekookt, er zit wat in de saus vandaag en straks ook nog in de uiensoep een scheut. En dan... zelf toch maar drinken, niet gaan sporten en een vriendin bellen om hulp of zoiets :mrgreen: maar ik denk dat het toch sporten wordt. En coq au vin met witte wijn. Wie weet, morgen.
@mermedina: coq au vin met witte wijn is lekker! Zou ik doen. Nou ja, bij mij gaat het sowieso wel op :)

@dolfje: beterschap! Wat vervelend dat je zo ziek bent ineens... voel je je al wat beter nu de dag gevorderd is?

Wij aten vanavond pasta met rode pesto, tomaatjes en feta.
Alle reacties Link kopieren
Helaas Teig. Man heeft net een blikje cola voor me gehaald.
:-[ arme jij...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte dolfje! :there:

Ik at Thais, van een tentje om de hoek. Gewokte groenten met cashewnoten, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was een heftige nacht, dag op de wc en vannacht veel liggen zweten. Had gisteren 39+ koorts zelfs en dat heb ik dus bijna nooit. Ben nu uit bed en heb 2 crackers met smeerkaas op en een aantal koppen thee en dat blijft gelukkig zitten. Ik voel me alleen heel zwak en moe nog. Als ik naar de keuken loop ben ik al buiten adem.
Geloof dat ik nog soepgroente in de diepvries heb dus maak daar vanmiddag een pannetje soep mee en er ligt nog een gerookte kipfilet dat is meer dan genoeg voor mij. Man gaat naar vrienden bbq-en. Dat zou ik toch niet doen vanwege werk maar jammer is het wel.
Nou wat een gedoe Dolfje!

Ik ben vrij vandaag, vanochtend frut I naar school gebracht en daarna met frut II naar dreumeszwemmen geweest. Was weer een feestje voor hem. Verder vandaag beetje werken nog en vanavond maak ik een lasagna met courgette, spinazie en gerookte zalm. Toe een appelcrumble met appel uit eigen tuin.
Alle reacties Link kopieren
Nou voel ik me wat beter en nu is man ziek. Hij hoeft,nog, niet over te geven maar hij zegt dat hij dat inhoudt want hij houdt er niet van, net of het mijn hobby wel is.. :P we hebben de plannen dus maar gecancelled voor vandaag. Beter voor mij ook. Dagje extra rust . Merk dat mijn conditie echt gezakt is tot nulpunt.

Ik eet dus de rest van de soep met een boterham ofzo. Wil straks wel een klein blokje om dus misschien dat ik dan meteen doorloop naar de winkel en wat kaas koop zodat ik tenminste een tosti kan maken. Zelfs dat is op nu.
Saai weekend zo.
Alle reacties Link kopieren
Chicken tonight.
Dat is echt lang geleden! Ik zag van de week een nieuwsitem erover voorbij komen en dacht, laat ik dat weer eens eten
Nou jullie houden elkaar wel bezig zo Dolfje. Hopelijk zijn jullie morgen tot wat meer in staat!

Wij trakteerden vandaag opa en oma op een middagje dierentuin en daarna naar een pannenkoekenrestaurant. De frutjes hadden een geweldige dag en ik geloof dat opa en oma het ook goed naar hun zin hadden :-D . Al moesten ze wel hard werken, want wij ouders worden consequent voorbij gelopen als ook opa en oma in de buurt zijn, natuurlijk. Dus ik had het relatief rustig vandaag!
Ennnn goedemorgen maar weer :)

Vanavond maak ik bibimbap. En om wat witbrood en blauwe bessen uit de vriezer op te maken, ga ik voor deze zomerse 'pudding': https://www.bbcgoodfood.com/recipes/117 ... -charlotte. Beetje kwark met honing erbij, denk dat de frutjes dat wel lekker zullen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven