Wat is jouw favoriete drinken? Met of zonder alcohol

28-09-2020 09:00 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwgierig ben en voor inspiratie.

Wat drink jij het liefste? Met of zonder alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Cola,

ik drink in het geheel geen alcohol. Mijn lichaam reageert daar heel kut op. Nee, niet als in dronken en een kater, maar ik krijg na een paar slokken al overal stuipen en krampen. Iets met een overgevoeligheid ervoor. Helpt wel prima om niet te drinken trouwens.

Vorig jaar een keer de fout in gegaan. We kregen iets lekkers met slagroom in een glaasje toen we koffie dronken ergens tijdens een stevige wandeling (in de ochtend). Handig had geweest als ze even hadden gezegd wat het was, de kinderen van zus kregen het ook, dus vermoed ik een wat onervaren serveerster. Meer dan een eetlepel alcohol zal het niet geweest zijn. Vermoedelijk nog minder. Maar ik lag binnen no time te schuimbekken op de grond.

Dus cola hier. En dan de suikervrije variant (niet de zero maar die hele zwarte) . Met heel warm weer Groene Icetea met munt van Lipton of Tonic.
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
28-09-2020 10:13
Water. De hele dag. Heerlijk!

Met alcohol: droge witte wijn of een goede mojito
:high5:
Ik vind water dus ook heerlijk. Maar men kijkt toch af en toe raar als ik bij verjaardag weer eens water vraag ipv frisdrank.

En dan ook nog liever kraanwater (Brabant) dan bijvoorbeeld spa blauw.
Water vind ik niks aan. Ik drink per dag een liter water naast al mijn koffie en thee, maar ik beleef daar geen plezier aan.
Alle reacties Link kopieren
(Kraan)water!
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 21-03-2021 11:34
91.42% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
28-09-2020 10:35
Water vind ik niks aan. Ik drink per dag een liter water naast al mijn koffie en thee, maar ik beleef daar geen plezier aan.
Water vind ik ook echt niks maar ik gebruik nu dit en dan is het wel te doen. Zitten ook nog vitamines in :)

https://aquagustus.com/

Ik weet niet of het in NL verkrijgbaar is maar wellicht dat een drupje sap hetzelfde effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van water. Ik drink ‘s ochtends een groot glas met een beetje Karvan Cevitam erdoorheen (gewoon water maakt me dan echt misselijk), tussendoor nog een glas voor mijn vitamine B12 en D- pilletjes en vaak een glas bij het avondeten. Verder drink ik groene thee, in de ochtend 2 espresso’tjes en 1 of 2 blikjes cola zero.
Koffie en (warm) water.
Soms heet water met verse gember.

Als een keer zin heb in iets meer smaak dan spa rood en bij hoge uitzondering cola zero.

Alcohol: droge witte wijn of een lekkere cava of champagne. In de winter heel af en toe een glas rode wijn en in een zomerse bui lust ik nog wel eens een gin-tonic.

Ik drink nooit vruchtensap, siroop, frisdrank of melk en sinds ik op dieet ben ook maar heel weinig alcohol.
Alle reacties Link kopieren
afhankelijk van het tijdstip van de dag, altijd wel water. Koffie van goede koffiebonen, verse gemberthee, wijn of whiskey.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik drink veel water, roosvice multivit en ictea maar wat ik echt het lekkerste vind?

koffie, cola en Pinot Grigio ( en ach ja, liq. 43 of een rode port sla ik ook meestal niet af)
guppekop wijzigde dit bericht op 28-09-2020 14:04
1.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2 koppen koffie in de ochtend, verder water en ‘s middags en ‘s avonds thee. Heeeeeel soms ice tea green of een cola zero. In t weekend drink ik alcohol en dan droge witte wijn, in de winter rood.
Helemaal niet spannend dus.
Cola van de lidl en Chocomel uit een ijskoud blikje.
Achohol vind ik minder drink alleen soms van dat mierzoete hugo. Dat vind ik nog wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Normaal koffie, water en wijn. Nu zwanger en ik drink het liefste melk, cola zonder cafeïne en Ginger ale.
Alle reacties Link kopieren
Thee en water drink ik het liefst. In een restaurant bestel ik ook gewoon thee bij de maaltijd. Je krijgt er dan ook gewoon een chocolaatje of koekje bij. :hello:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Earl Grey thee, koffie, melk, vers geperst sinaasappelsap en als het warm is een wit biertje.
Alle reacties Link kopieren
Pepsimax, rooibosthee en rooibosthee met een smaakje

Verder in de zomer een paar keer per week een frozen cappuccino, in de winter soms een warme chocomelk maar alleen thuis. In restaurants is ze vaak veel te zoet
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook enorm veel van thee!
Maar 's avonds of in het weekend ga ik toch ook wel over op frisdrank, Cola is waarschijnlijk toch wel mijn favoriet
Alle reacties Link kopieren
Vooral water, maar anders cola zero of ice tea zero. En elke ochtend een suikervrije redbull.
Alcohol echt zelden, misschien één keer per jaar een cocktail.
Alle reacties Link kopieren
In de ochtend latte machiatto of rooibos van Annique.

Verders, Pepsi max, ginger beer, tonic of Foots.
Oh campagnepils vind ik ook erg lekker.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Het liefst drink ik wijn: met dit weer een fruitige rode wijn (of Colheita Port), in de zomer een droge witte of iets met bubbels.

Maar ja, niet zo gezond dus niet voor dagelijks. Het meeste drink ik dus thee en water, en van tijd tot tijd een Pespsi max.

Ik ben al jaren op zoek naar een alcoholvrije en caloriearme drank die ik net zo lekker vind als wijn, maar nog niet gevonden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Lady grey thee
First choice cola light
Jumbo sinas light
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Gember- of muntthee. En dan wel echt met lekker veel gember zodat het een pittige thee wordt, en een beetje honing. Oh en cappuccino met een scheutje koffiesiroop (ik heb nu pumpkin spice, speculoos en salted caramel in de keuken staan) en wat slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Koude Pepsi max, koude Chocomel, koude Lipton, Icetea, koude Royal Club tonic, alle Schweppes, koude ijskoffie (koud als: uit een koelkast). Warm: thee, Chocomel, anijsmelk.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 28-09-2020 20:47
24.29% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Fanta

En piña coladas
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
28-09-2020 16:31
Fanta
Had ik nooit achter jou gezocht :P
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Koffie
Thee (Earl Gray of Mint Intense)

Verschillende ranja smaken met “Spa” lichtblauw/groen licht bruisend)
Rivella
Ice Tea citroen

Puklavec rood of wit
Procecco
Goede rode Ruby port
Wit biertje met citroen (zomer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven