Wat is jouw favoriete fruit?

21-10-2020 20:24 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Om direct met de deur in huis te vallen: ik ben dol op fruit. En ik lust ook vrijwel al het fruit, behalve (verse) ananas en kiwi (allergisch helaas), en mango vind ik om een of andere reden écht niet lekker.

Ik probeer ook graag (voor mij) nieuwe soorten fruit. Zo heb ik vorige week voor het eerst cactusvijgen gekocht. Ik vraag me af of die nu in het seizoen zijn, of dat de kwaliteit simpelweg tegenviel, want ik vond ze erg waterig, weinig smaak. Nog steeds goed te eten :lol: En laatst heb ik een nieuw merk peer bij de Lidl gekocht, was ook maar één week verkrijgbaar, die vrij hard bleef, maar súper lekker was.

Het liefst eet ik overigens nectarines, aardbeien, bramen, zure mandarijnen (hoe zuurder, hoe beter) of Pink Lady appels. In willekeurige volgorde.

Wat is jouw favoriete fruit? Ik hoop wat nieuwe ideeën op te doen!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ananas
Alle reacties Link kopieren
Bloedsinaasappels, aardbeien, kiwi gold, banaan, peer (wel rijp en sappig), rode bessen
Alle reacties Link kopieren
Van die extreem zure en sappige mandarijnen koop ik hier nog op de markt! In de supermarkt zijn ze echt nergens te krijgen.

Ik ben dol op fruit; ik lust alleen écht geen watermeloen. Favoriet zijn minneola’s (supergoed alternatief voor mandarijnen!), grapefruit, Granny Smith-appels, kiwi’s en verse ananas.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
21-10-2020 20:37
Nee, ik vind ze heel erg lekker, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor 't laatst een lekkere mandarijn heb gegeten. Die goed sappig en echt lekker zuur was. Ik heb de zoektocht opgegeven, ik koop geen mandarijnen meer en eet nu mineola's, die zijn vaak wel lekker (7/10 zou ik zeggen) :)
Waar haal jij lekkere mineola’s? Hier bij AH vind ik ze 9/10 niet lekker!

Lekkere mandarijnen koop ik op de markt. Ze hebben hier 2 soorten. De echt oranje met dikke schil en de oker-gele met dun schilletje. Die laatste is maar kort verkrijgbaar. Er gaan er hier zo’n 30 per week doorheen! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
21-10-2020 20:34
Heb je dan ook tips waar je de meest zure mandarijnen koopt? :)
Ik grijp de laatste jaren al steeds mis, veel minder zuur dan ze eerst waren
inderdaad. Ze zijn niet meer echt zuur.....
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Frambozen zijn absoluut favoriet.
Daarnaast aardbeien, blauwe bessen, nectarines, wilde perziken, rode bessen, appels (Elstar), peer, banaan, kiwi, ananas. Aardig wat zomerfruit dus, in de zomer eet ik echt bakken vol fruit, in de winter moet ik mezelf echt dwingen tot 2 stuks per dag.... Mandarijntjes gaan ook wel, al moeten al die witte velletjes er bij mij af en als ik eenmaal 1 keer een vieze mandarijn op heb, ben ik voor de rest van de winter genezen.

Niet lekker: meloen, kersen en mango.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zomerfruit het lekkerst nectarines, aardbeien, watermeloen, perziken. Maar ik lust eigenlijk al het fruit wel.
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
22-10-2020 08:02
Waar haal jij lekkere mineola’s? Hier bij AH vind ik ze 9/10 niet lekker!

Lekkere mandarijnen koop ik op de markt. Ze hebben hier 2 soorten. De echt oranje met dikke schil en de oker-gele met dun schilletje. Die laatste is maar kort verkrijgbaar. Er gaan er hier zo’n 30 per week doorheen! Heerlijk!
Ja precies, die mandarijnen! :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Aardbeien
Meloen
Kersen
Kiwi gold
Nectarine/perzik
Rode of blauwe druiven
Groene druiven
Blauwe bessen
Peren
Bananen
Frabozen en bramen
Mandarijnen of mineoleas
Ananas

In die volgorde. Ik eet elke dag verse aardbeien of blauwe bessen door mijn kwark met muesli en 's middags pak ik nog een stuk fruit, vaak kiwi, perzik, meloen of nectarine (als het in het seizoen is), anders druiven of banaan. Soms koop ik een netje mandarijnen of wat peertjes voor de afwisseling als ze in het seizoen zijn, daarbuiten blijf ik er ver vandaan want dan vind ik ze goor (droog/smakeloos of juist heel zuur).

Appels, granaatappels en sinasappels hou ik niet van.

Drakenfruit smaakt naar waterige kiwi, misschien kun je dat eten met je allergie. Zou ik een prima 2e keus vinden als ik geen kiwi kon eten. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lust het meeste fruit wel. Ik ben alleen niet zo gek op bananen en voor kiwi ben ik allergisch dus die eet ik niet.

Ben echt gek op rood fruit, druiven, grapefruit, appels, watermeloen en vast nog meer.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
21-10-2020 21:00

Ik ben niet zo'n fruitliefhebber helaas.
Verder vind ik fruit vaak niet zo lekker: mandarijnen die te droog zijn en met pitjes, kiwi's te hard, bananen met bruine plekken, ik ben wat dat betreft maar moeilijk.
Dit heb ik ook. Ik ben niet zon fruitliefhebber, omdat ik niet zo goed tegen de onvoorspelbaarheid kan. Je weet niet of de mandarijn die je in je mond stopt, echt lekker gaat zijn. Verder vind ik veel structuren van fruit mwah.

Als ik dan toch iets moet zeggen: Verse ananas en bosperziken/wilde perziken en aardbeien
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van fruit. Veel te zoet. Soms vind ik een super zuur mandarijntje wel lekker. Maar ik eet veel liever groenten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mango op 1, daar mag je me ‘s nachts voor wekken.

De aardbeien uit de tuin van mijn schoonouders die maar heel kort goed blijven en die je daarom in de winkels niet ziet.

Watermeloen.

Sappige mandarijnen.

Ananas.

Blauwe bessen.

Banaan.

Kersen.

Goed gerijpte peer. Maar daar ben ik niet zo goed in. Ik koop ze veel te hard, voel elke dag, en dan zijn ze opeens verschrompeld.

Eigenlijk lust ik alle fruit.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat dat voor iedereen zo anders is. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die fruit niet lekker vinden. Er zijn zo veel verschillende soorten. Maar ja, ik lust geen kaas, en daarvan zijn ook veel verschillende soorten :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Zonder enige twijfel Kersen!
Zolang ze uit Griekenland komen eet ik ze. Zodra er Italiaanse of Nederlandse kersen in de supermarkt liggen hoef ik ze niet meer. Die zien er wel mooi uit maar er zit geen smaak aan.

Ananas en mango zijn in de winter favoriet.
Als ze te krijgen zijn ook bloedsinaasappels.

Meloen daarentegen eet ik niet. Ik vind dat geen fris fruit maar weeïg en waterig, niet aan mij besteed.
Ik ben ook geen fan van appels en peren.
En grapefruit is bitter, dat trek ik sowieso niet.


De Jumbo heeft momenteel lekkere mandarijnen. Sappig en fris met zeer regelmatig een behoorlijk zure ertussen. 2 netjes voor 5 euro!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
22-10-2020 09:42
Drakenfruit smaakt naar waterige kiwi, misschien kun je dat eten met je allergie. Zou ik een prima 2e keus vinden als ik geen kiwi kon eten. :)

Goede tip! Ga ik eens proberen. Vind de smaak van kiwi best lekker :)

moizer schreef:
22-10-2020 08:02
Waar haal jij lekkere mineola’s? Hier bij AH vind ik ze 9/10 niet lekker!

Lekkere mandarijnen koop ik op de markt. Ze hebben hier 2 soorten. De echt oranje met dikke schil en de oker-gele met dun schilletje. Die laatste is maar kort verkrijgbaar. Er gaan er hier zo’n 30 per week doorheen! Heerlijk!

Ja, toch bij de AH ook. Het is geluk hebben, soms zijn ze goed en soms zijn ze vrij smakeloos/droog. Dan gaat-ie ook meteen de prullenbak in. Mandarijnen koop ik niet meer, durf ik niet aan, want vaak kan ik ze allemaal weggooien. Maar als ik de reacties hier zo lees moet ik die dus op de markt scoren :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mukske schreef:
22-10-2020 10:24
De Jumbo heeft momenteel lekkere mandarijnen. Sappig en fris met zeer regelmatig een behoorlijk zure ertussen. 2 netjes voor 5 euro!

Ook een goede tip. Fiets ik daar zaterdag even langs :jump:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mukske schreef:
22-10-2020 10:24
Zonder enige twijfel Kersen!
Zolang ze uit Griekenland komen eet ik ze. Zodra er Italiaanse of Nederlandse kersen in de supermarkt liggen hoef ik ze niet meer. Die zien er wel mooi uit maar er zit geen smaak aan.
Ik heb een kersenboom in de tuin maar die smaken echt heerlijk hoor.
Het scheelt natuurlijk wel dat ik ze superrijp van de boom kan plukken, als ze bijna zwart zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
22-10-2020 10:37
Ik heb een kersenboom in de tuin maar die smaken echt heerlijk hoor.
Het scheelt natuurlijk wel dat ik ze superrijp van de boom kan plukken, als ze bijna zwart zijn.

Wanneer kun je ze plukken? Welke tijd v/h jaar is dat? En waar woon je? :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Zwarte bessen, kersen en sinaasappel!

Ben echt gek op fruit, op banaan :sick: en peer na.
Ik ben echt een fruitmens. :D
Als kind al, ik ben echt gek op aardbeien en als puber at ik drie of vier appels per dag.

Ik eet nu dagelijks een kiwi, mandarijnen, een appel en pers vaak sinaasappels en grapefruit uit.

In de zomer eet ik dagelijks aardbeien, appels, meloen (alle soorten ).

En verder: blauwe bessen, kaki fruit, peer (omdat zoon het lekker vindt) , ananas (omdat dochter het lekker vindt, mango, banaan. Soms bramen en frambozen. Druiven.
Kersen!

Pink lady is ook mijn favoriet en daarnaast haal ik wekelijks bij de boer 10 kg van die grote Elstar appels. Die zijn lekkerder dan van de supermarkt.

Pruimen,nectarines en perziken eet ik ook veel.

Citroen en limoen gaat hier dagelijks door water of Spa rood.

Op dit moment haal ik wekelijks voor twee volwassenen en twee pubers een grote bak kiwi’s, 10 kg appels, 4 netten mandarijnen, ca 10 bananen en een wisselend soort fruit extra. En dan sinaasappels en soms grapefruit.
We hebben in de vriezen grote zakken mango en blauwe bessen wat dochter dagelijks in een smoothie doet.

We krijgen ook vaak opmerkingen over de grote hoeveelheid fruit die hier ligt ;-D
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
22-10-2020 12:07
Wanneer kun je ze plukken? Welke tijd v/h jaar is dat? En waar woon je? :proud:
Poeh, plukken is meestal (uit mijn hoofd) in juli, maar ik zeg niet waar ik woon natuurlijk.
Moet al teveel kersen delen met de vogels uit de buurt. :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
22-10-2020 12:19

Op dit moment haal ik wekelijks voor twee volwassenen en twee pubers een grote bak kiwi’s, 10 kg appels, 4 netten mandarijnen, ca 10 bananen en een wisselend soort fruit extra. En dan sinaasappels en soms grapefruit.
We hebben in de vriezen grote zakken mango en blauwe bessen wat dochter dagelijks in een smoothie doet.

We krijgen ook vaak opmerkingen over de grote hoeveelheid fruit die hier ligt ;-D

Goeiemorgen :HA: Dat is ook echt veel!

Maleficent schreef:
22-10-2020 12:20
Poeh, plukken is meestal (uit mijn hoofd) in juli, maar ik zeg niet waar ik woon natuurlijk.
Moet al teveel kersen delen met de vogels uit de buurt. :proud:

Hahaha, jammer dit. Ik ben ook nog eens jarig in juli, dus sharing is extra caring in dit geval.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Kersen. Maar dan wel nooit kouder dan 6 graden geweest(steenvrucht).
Bosbessen, niet die blauwe bessen maar bosbessen.
Aardbeien. Zo van de plant nog warm van de zon.
Bananen die rijp worden geplukt.
Papaya.

Ik eet het liefst zacht fruit dat ik zelf van de plant kan halen en opeten waar het is gegroeid.
Ik eet meer groente dan fruit. In de ochtend liever een cracker met komkommer, tomaat en avocado dan een schaal yoghurt met fruit.

Wel eet ik in de zomer graag fruit als toetje. Aardbeien, frambozen, watermeloen. Kersen ook als het echt van die zwarte, zoete zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven