Wat je vroeger heel graag lustte en nu niet meer...

26-04-2008 14:01 67 berichten
Herkennen jullie dat? Dat je vroeger helemaal weg ergens van was en het 't liefs iedere dag, of bijvoorbeeld ieder weekend zou willen eten en waar je nu helemaal vanaf bent?



Soepstengels. Van die versgebakken van de bakker. Ik was er een tijdlang verslaafd aan. Die met sesamzaad. Zálig. Nu kan ik ze niet eens meer rúiken. Ik wordt er zelfs misselijk van als ik er een eet.



Stokbrood met kruidenkaas en tapenade van zongedroogde tomaten. Nou daar kon je me een tijdje echt erg blij mee maken. Nu at ik het laatst weer eens, met lange tanden....



Noodels van Wok-a-box, van die zeg maar bami met stokjes, uit een doosje, kun je hier in het dorp bestellen. Ik kan het niet meer zien intussen, terwijl we het een tijdlang regelematig aten.



Ik weet dat het komt omdat je smaakt verandert en zo hoor, het is meer dat ik benieuwd ben waarmee jullie dat hebben.....
Alle reacties Link kopieren
Apfelkorn...als ik het ook maar ruik dan word ik misselijk!
Alle reacties Link kopieren
Melk!!
Alle reacties Link kopieren
Rijst met boter en bruine suiker ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bessen en apfelkorn. In mijn uitgaansleven daar zo vaak te veel van gedronken dat ik die geur nu niet eens meer kan ruiken.



Met eten heb ik vaak "periodes" dat ik mij er helemaal ongans aan iets kan eten en opeens moet ik er niet meer aan denken voor een tijdje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
spinazie, als ik nu een hap er van neemt kots ik het zo uit, alleen al die vieze smaak en niet te vergeten die stukjes in je tandvlees, die je met geen mogelijkheid eruit krijgt.
Yoghurt! Ik vond het vroeger heerlijk, maar ik heb jaren geleden ooit eens een dieet gedaan waarbij ik veel yoghurt moest eten. Nu vind ik het echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Saromatoetjes! Vroeger kreeg ik dat altijd bij mijn oma. Ik vond ze héérlijk. Vooral aardbeien- en bananensmaak. Nu kreeg ik het pasgeleden ergens voorgeschoteld: getverdemme! Mierzoet, die troep!
Alle reacties Link kopieren
HAHA

ja dat had ik met flubberpudding!!

van die doorzichtige gele/groene/rode/roze dingen die alle kanten op hobbelden die vond ik geweldig!

nu durf ik me er niet meer aan te wagen, zoete bende!
Alle reacties Link kopieren
Pisang Ambon (één keer zo ziek van geworden dat ik nu al misselijk word bij het typen van het woord)

Vis (tot mijn 5e wilde ik elk weekend naar de viskraam, daarna is ontdekt dat ik er allergisch voor ben en nu ben ik zelfs bang voor vis.

Aardappelpuree (oké, ik lust het nu nog wel.. maar ik eet niet voor de lol een hele schaal aardappelpuree meer leeg.. Hmm apart kind was ik toch.)

Kermissnoep a la wijnballen en suikerspinnen.
Alle reacties Link kopieren
Tientje79 schreef op 26 april 2008 @ 14:32:

Saromatoetjes! Vroeger kreeg ik dat altijd bij mijn oma. Ik vond ze héérlijk. Vooral aardbeien- en bananensmaak. Nu kreeg ik het pasgeleden ergens voorgeschoteld: getverdemme! Mierzoet, die troep!




Haha, hier nog zo een!!! Mijn geheime fantasie (ik zal er toch niet met mensen over gepraat hebben?) was dat als ik eenmaal op mezelf woonde, ik een emmer saroma zou maken (banaan was hier favoriet!) en die ongegeneerd leeg zou eten... Of banketbakkersroom, vond ik ook zaaalig! Gelukkig nooit van gekomen. Nu eet ik het met tegenzin (mijn zoon vind het wel lekker, dus we maken het wel eens).



saucijzenbroodjes (ga ik echt van over mijn nek, vooral die geur!)

Koetjesrepen (zoo smakeloos!)

vleessalade in zo'n klein kuipje van Johma ofzo, als kind jarenlang op brood gegeten (waarom in 's hemelsnaam!?)

vruchtenhagel idem.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 26 april 2008 @ 14:18:

Rijst met boter en bruine suiker ;-)




Ja inderdaad!!! Die was ik vergeten!



Verder:

Karnemelk met suiker

Apfelkorn en Pisang Ambon, ze zijn al voorbij gekomen

Southern Comfort

Warme melk met velletjes

Schuimblokken





En, oma´s eigen gemaakte balkenbrei :~)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk snoep. Voor de rest een uiterst standvastige smaak (als kind at ik bv graag satehsaus, toen ik 4 was al. Er kwam vaak een naar knoflook meurende kleuter aan pa en ma's bed).
Alle reacties Link kopieren
Nog vergeten: van die weeïg zoete lange vingers!

En roomboterkoekjes, roomboterbabbelaars (werthers echte). Eigenlijk alles wat mierzoet is en met roomboter gemaakt.
Tequila....... :-$
Alle reacties Link kopieren
Spoetnik: 7-up met koffiemelk en suiker (geloof ik) Ik wilde het elke avond wel, maar mocht het niet zo vaak. En nu: bleegghh! Net als melk in de thee, vind ik nu ook zooo vies!



Verder alles in de vorm van snoep, ben nu niet meer zo van de snoepjes (behalve chocola :) )
Alle reacties Link kopieren
alles uit een pakje/potje: toetjes, ovenschotels, aardappel anders, chicken tonight, pastasaus uit een potje/zakje/pakje.... Ik lust het allemaal niet meer sinds ik zelf vers kook (komt door mijn vriend) Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om je eten zelf te kruiden en het is nog lekkerder ook!



:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Amaretto di Saronno...sinds ik daar doodziek van ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Thee. Ik dronk me daar suf aan vroeger. Nu af en toe -voor de gezelligheid- een bakje maar als ik alleen ben drink ik altijd koffie. Hooguit één glas thee per dag.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 26 april 2008 @ 14:18:

Rijst met boter en bruine suiker ;-)
Dit vond ik altijd al goor... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 26 april 2008 @ 18:54:

[...]





Dit vond ik altijd al goor... ;-)
He, dat lust mijn vader nog steeds. Wel een uiterst Hollandse intrepetatie van rijst.
Alle reacties Link kopieren
In verzorgingstehuizen staat rijst met boter en bruine suiker nog steeds op de menukaart maar ik gruwel ervan.

Vroeger vond ik een stroopwafel wel lekker nu niet meer

Johma pudding die met warme melk aangemaakt moest worden ,en de jelly pudding zou ik ook niet meer aankomen.

Bessenjenever met jus d orange

Koetjes repen vind ik nu vieze chocola

Net als After Eight .
Alle reacties Link kopieren
Apfelcorn idd! 1 keer zooooooooooooo ziek van geweest. Word al misselijk als ik er aan denk!



Qua eten: goulash. Mijn moeder maakte het niet vaak, daarom bleef het speciaal. Vind er nu geen ruk meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hier nog zo een!!! Mijn geheime fantasie (ik zal er toch niet met mensen over gepraat hebben?) was dat als ik eenmaal op mezelf woonde, ik een emmer saroma zou maken (banaan was hier favoriet!) en die ongegeneerd leeg zou eten...



Missmara owmygod....wat een goed idee!!! ;-) ik krijg daar dus echt trek in X-D
van die groene aanmaak limonade, brrrrrrrr |-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven