wat koop je bij de duitse super?
vrijdag 24 september 2010 om 17:59
Morgen ga ik voor het eerst mee met iemand 'einkaufen', vlak over de grens in een duitse supermarkt , een of ander kaufland. Ik vroeg me af wat je daar koopt als nederlander. Wat is lekker, wat is stukken goedkoper dan in Nl., wat moet ik vooral niet meenemen.
Kortom, de tips en trucs voor de uitgekookte over-de-grens-consument.
(ivm feestelijkheden ben ik niet of nauwelijks online, waarvoor mijn excuses )
Kortom, de tips en trucs voor de uitgekookte over-de-grens-consument.
(ivm feestelijkheden ben ik niet of nauwelijks online, waarvoor mijn excuses )
vrijdag 24 september 2010 om 18:04
vrijdag 24 september 2010 om 18:09
Mocht je een dolce gusto koffiezetapparaat hebben, in duitsland zijn de cups goedkoper dan hier.
Ik koop ook altijd van die zakjes waar je lekkere sausjes of (oven)schotels mee maakt...
Verder koop ik daar ook altijd de lenor wasverzachter, fa douchegel en rosties of reibekuchen...
Je kijkt in ieder geval je ogen uit in een kaufland, ze hebben zoveel!
Ik koop ook altijd van die zakjes waar je lekkere sausjes of (oven)schotels mee maakt...
Verder koop ik daar ook altijd de lenor wasverzachter, fa douchegel en rosties of reibekuchen...
Je kijkt in ieder geval je ogen uit in een kaufland, ze hebben zoveel!
vrijdag 24 september 2010 om 18:17
vrijdag 24 september 2010 om 18:17
Toetjes, de dikke Speisekwark en andere zuivelproducten, Speck- en Semmelknödel, vlees en vleeswaren, Aufschnitt, schoonmaakmiddelen, jam, Eintopf, mosterd, Senfgürken, dierenvoer. Ik heb geen idee wat je vooral niet moet meenemen, ik doe met enige regelmaat boodschappen in Duitsland. (Sterke) drank is stukken goedkoper dan hier en gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Als je frisdrank of bier in blik koopt, hou er dan rekening mee dat daar statiegeld op zit, net als op plastic flessen tenzij er "Einwegfläsche" op staat.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 24 september 2010 om 18:23
Haha ik ga morgen ook weer. En met iemand die nog nooit is geweest
Wel gewoon naar de Aldi en Pennymarkt, maar die A is toch anders dan bij ons.
Al het bovengenoemde is interessant, en de snoep, het katteneten haal ik daar ook vaak veel, en in het verleden haalde ik de diepvriesmaaltijden, die waren ook goed te eten.
Heb ik al een tijd niet gehaald, dus kan nu niet meer oordelen.
Zo, ik heb er ook weer zin in!
Wel gewoon naar de Aldi en Pennymarkt, maar die A is toch anders dan bij ons.
Al het bovengenoemde is interessant, en de snoep, het katteneten haal ik daar ook vaak veel, en in het verleden haalde ik de diepvriesmaaltijden, die waren ook goed te eten.
Heb ik al een tijd niet gehaald, dus kan nu niet meer oordelen.
Zo, ik heb er ook weer zin in!
vrijdag 24 september 2010 om 18:25
vrijdag 24 september 2010 om 18:27
quote:elfje26 schreef op 24 september 2010 @ 18:18:
Serieus?? Ik woon in duitsland en word bij een bezoek aan NL helemaal opgewonden van de appie! hahahhahahhaha!
Ik ook! Zoveel groente! Zoveel vegaproducten! Ja, ik prefereer ook een NL supermarkt!
In Duitsland kun je wel goedkoop chocola kopen (wel eten met je verstand
)
-Nussecken (mijn lievelingskoeken, een combi van granen, noten en chocola)
-anti-insectenmiddelen die in NL verboden zijn (bijvoorbeeld tegen zilvervisjes
Serieus?? Ik woon in duitsland en word bij een bezoek aan NL helemaal opgewonden van de appie! hahahhahahhaha!
Ik ook! Zoveel groente! Zoveel vegaproducten! Ja, ik prefereer ook een NL supermarkt!
In Duitsland kun je wel goedkoop chocola kopen (wel eten met je verstand
-Nussecken (mijn lievelingskoeken, een combi van granen, noten en chocola)
-anti-insectenmiddelen die in NL verboden zijn (bijvoorbeeld tegen zilvervisjes
vrijdag 24 september 2010 om 18:28
Bij deze de deo's zijn daar gemiddeld zo'n 1¤ goedkoper per bus, dus inslaan!
De haarverf scheelt gemiddeld zo'n 5¤ dus ook inslaan.
Frans brood (broiche) scheelt 2¤ met de AH.
Vlees...ik neem altijd 2 koelboxen mee, en sla voor zeker 1mnd vlees in.
Eieren, ook zo'n 1¤ goedkoper dan hier, ze hebben meer dan 1001(ik overdrijf graag ) soorten granen/flakes voor in de joghurt e.d.
Een heel groot uitgebreid saus/soepen in zakjes assortiment(heb ik niks mee, maar een ander mss wel)
Vaatwastabletten/wasmiddelen, zijn daar ook euro's goedkoper.
Ik haal vaak ook toiletpapier(met kamille lotion dr in)
Nivea...euro's goedkoper....
Je moet gewoon zorgen voor veel ruimte in huis en in de auto en meenemen, wat je lekker, leuk, interresant ed vind.
Bye
De haarverf scheelt gemiddeld zo'n 5¤ dus ook inslaan.
Frans brood (broiche) scheelt 2¤ met de AH.
Vlees...ik neem altijd 2 koelboxen mee, en sla voor zeker 1mnd vlees in.
Eieren, ook zo'n 1¤ goedkoper dan hier, ze hebben meer dan 1001(ik overdrijf graag ) soorten granen/flakes voor in de joghurt e.d.
Een heel groot uitgebreid saus/soepen in zakjes assortiment(heb ik niks mee, maar een ander mss wel)
Vaatwastabletten/wasmiddelen, zijn daar ook euro's goedkoper.
Ik haal vaak ook toiletpapier(met kamille lotion dr in)
Nivea...euro's goedkoper....
Je moet gewoon zorgen voor veel ruimte in huis en in de auto en meenemen, wat je lekker, leuk, interresant ed vind.
Bye
vrijdag 24 september 2010 om 18:30
[quote]JanneJip schreef op 24 september 2010 @ 18:27:
[...]
Precies! Zoveel keus in liga's en andere tussendoortjes, stroopwafels, drop etc etc! Veeeeeeel meer keus dan hier in ieder geval.
(is mijn bescheiden mening )
[...]
Precies! Zoveel keus in liga's en andere tussendoortjes, stroopwafels, drop etc etc! Veeeeeeel meer keus dan hier in ieder geval.
(is mijn bescheiden mening )
vrijdag 24 september 2010 om 18:33
vrijdag 24 september 2010 om 18:35
Ohja en lekker soorten duits brood, diervoeder, drank, geen frikandellen, maar frikadelle(soort gekr. gehakt voor op brood)...jummie...en mett(soort osseworst/filet american).
van die kleine flesjes namaak optimel ofzo in 10 smaken.
een zalmforel uit de vriezer, veel goedkoper
Fruit uit de vriezer(ivm met smoothies) vele maen goedkoper dan AH.
Need more
van die kleine flesjes namaak optimel ofzo in 10 smaken.
een zalmforel uit de vriezer, veel goedkoper
Fruit uit de vriezer(ivm met smoothies) vele maen goedkoper dan AH.
Need more
vrijdag 24 september 2010 om 18:40
Knoflooksaus van Knorr. Zooooo lekker.
Mix voor Kaisermann, is een soort dikke pannekoek met krenten.
Vlees, vooral véél vlees. Daar zijn de Duitsers toch echt heel goed in.
Toetjes, vleeswaren voor op brood. Drank. Vis uit de vriezer. Te veel om op te noemen. Oh, je moet ook op de houdbare zuivelafdeling kijken. Als je daar halve liter pakken smaakjesmelk ziet met een rietje er aan (chocola, banaan en aarbeismaak) moet je die ook kopen. 2 jaar geleden me helemaal klem in gezopen. Niet gedronken maar gezopen. Heerlijk!
Mix voor Kaisermann, is een soort dikke pannekoek met krenten.
Vlees, vooral véél vlees. Daar zijn de Duitsers toch echt heel goed in.
Toetjes, vleeswaren voor op brood. Drank. Vis uit de vriezer. Te veel om op te noemen. Oh, je moet ook op de houdbare zuivelafdeling kijken. Als je daar halve liter pakken smaakjesmelk ziet met een rietje er aan (chocola, banaan en aarbeismaak) moet je die ook kopen. 2 jaar geleden me helemaal klem in gezopen. Niet gedronken maar gezopen. Heerlijk!