wat koop je bij de duitse super?

24-09-2010 17:59 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik voor het eerst mee met iemand 'einkaufen', vlak over de grens in een duitse supermarkt , een of ander kaufland. Ik vroeg me af wat je daar koopt als nederlander. Wat is lekker, wat is stukken goedkoper dan in Nl., wat moet ik vooral niet meenemen.

Kortom, de tips en trucs voor de uitgekookte over-de-grens-consument.

(ivm feestelijkheden ben ik niet of nauwelijks online, waarvoor mijn excuses )
De berliner bol! Het liefst dan wel van een bakker...

Punica natuurlijk

Fruchtig Rot is de lekkerste smaak, en hier slechts in een enkele supermarkt te vinden (die rode dan he)
Leuk topic!

Ik ga ook regelmatig naar de Duitse supermarkt. Ben vooral gek op de yoghurttoetjes met granen er in en rooibosanijsthee! Verder is drank er stukken goedkoper. Een vriendin van mij koopt vaak spulletjes om taarten mee te maken (marspein ed).
Mocht je een dolce gusto koffiezetapparaat hebben, in duitsland zijn de cups goedkoper dan hier.

Ik koop ook altijd van die zakjes waar je lekkere sausjes of (oven)schotels mee maakt...

Verder koop ik daar ook altijd de lenor wasverzachter, fa douchegel en rosties of reibekuchen...

Je kijkt in ieder geval je ogen uit in een kaufland, ze hebben zoveel!
gewoon goed rondkijken ,want ze hebben vele lekkere dingen te koop,erg veel chocola en sapjes sausjes toetjes mmmmmmm

ik krijg zin om ook weer naar de duitse supermarkt te gaan
O leuk! Ik koop altijd heerlijke kruiden voor de Pommes.....Robijn wasverzachter, grote fles kost daar maar 1,75!! Ennuh kipschnitzels, lekkere dingen (veeeel Milka), drankjes en wijntjes, zakjes voor ovenschotens enzo....Veel plezier! Ik wil ook!
Toetjes, de dikke Speisekwark en andere zuivelproducten, Speck- en Semmelknödel, vlees en vleeswaren, Aufschnitt, schoonmaakmiddelen, jam, Eintopf, mosterd, Senfgürken, dierenvoer. Ik heb geen idee wat je vooral niet moet meenemen, ik doe met enige regelmaat boodschappen in Duitsland. (Sterke) drank is stukken goedkoper dan hier en gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Als je frisdrank of bier in blik koopt, hou er dan rekening mee dat daar statiegeld op zit, net als op plastic flessen tenzij er "Einwegfläsche" op staat.
verba volant, scripta manent.
Serieus?? Ik woon in duitsland en word bij een bezoek aan NL helemaal opgewonden van de appie! hahahhahahhaha!
Haha ik ga morgen ook weer. En met iemand die nog nooit is geweest

Wel gewoon naar de Aldi en Pennymarkt, maar die A is toch anders dan bij ons.

Al het bovengenoemde is interessant, en de snoep, het katteneten haal ik daar ook vaak veel, en in het verleden haalde ik de diepvriesmaaltijden, die waren ook goed te eten.

Heb ik al een tijd niet gehaald, dus kan nu niet meer oordelen.

Zo, ik heb er ook weer zin in!
quote:hanke321 schreef op 24 september 2010 @ 17:59:

Morgen ga ik voor het eerst mee met iemand 'einkaufen'quote:Fearless schreef op 24 september 2010 @ 18:23:

Haha ik ga morgen ook weer. En met iemand die nog nooit is geweest !Kennen jullie elkaar?
quote:elfje26 schreef op 24 september 2010 @ 18:18:

Serieus?? Ik woon in duitsland en word bij een bezoek aan NL helemaal opgewonden van de appie! hahahhahahhaha!

Ik ook! Zoveel groente! Zoveel vegaproducten! Ja, ik prefereer ook een NL supermarkt!

In Duitsland kun je wel goedkoop chocola kopen (wel eten met je verstand :P)

-Nussecken (mijn lievelingskoeken, een combi van granen, noten en chocola)

-anti-insectenmiddelen die in NL verboden zijn (bijvoorbeeld tegen zilvervisjes
Bij deze de deo's zijn daar gemiddeld zo'n 1¤ goedkoper per bus, dus inslaan!

De haarverf scheelt gemiddeld zo'n 5¤ dus ook inslaan.

Frans brood (broiche) scheelt 2¤ met de AH.

Vlees...ik neem altijd 2 koelboxen mee, en sla voor zeker 1mnd vlees in.

Eieren, ook zo'n 1¤ goedkoper dan hier, ze hebben meer dan 1001(ik overdrijf graag ) soorten granen/flakes voor in de joghurt e.d.

Een heel groot uitgebreid saus/soepen in zakjes assortiment(heb ik niks mee, maar een ander mss wel)

Vaatwastabletten/wasmiddelen, zijn daar ook euro's goedkoper.

Ik haal vaak ook toiletpapier(met kamille lotion dr in)

Nivea...euro's goedkoper....

Je moet gewoon zorgen voor veel ruimte in huis en in de auto en meenemen, wat je lekker, leuk, interresant ed vind.

Bye
[quote]JanneJip schreef op 24 september 2010 @ 18:27:

[...]

Ik ook! Zoveel groente! Zoveel vegaproducten! Ja, ik prefereer ook een NL supermarkt!

Precies! Zoveel keus in liga's en andere tussendoortjes, stroopwafels, drop etc etc! Veeeeeeel meer keus dan hier in ieder geval.

(is mijn bescheiden mening )
Ik mis juist ook de Nederlandse Supermarkt hier! )

Wat goed is om te kopen als je naar een soort warenhuis gaat: Haarverf, Cremes etc. zijn echt veel goedkoper, ook van de goeie merken!

Lebkuchen ligt nu in de winkel! En natuurlijk lekker veel chocolaatjes.
Ohja en lekker soorten duits brood, diervoeder, drank, geen frikandellen, maar frikadelle(soort gekr. gehakt voor op brood)...jummie...en mett(soort osseworst/filet american).

van die kleine flesjes namaak optimel ofzo in 10 smaken.

een zalmforel uit de vriezer, veel goedkoper

Fruit uit de vriezer(ivm met smoothies) vele maen goedkoper dan AH.

Need more
kruidenmixen zonder toevoegingen, bakolie, zeeppoeder , was- verzachter, kleding.
Knoflooksaus van Knorr. Zooooo lekker.

Mix voor Kaisermann, is een soort dikke pannekoek met krenten.

Vlees, vooral véél vlees. Daar zijn de Duitsers toch echt heel goed in.

Toetjes, vleeswaren voor op brood. Drank. Vis uit de vriezer. Te veel om op te noemen. Oh, je moet ook op de houdbare zuivelafdeling kijken. Als je daar halve liter pakken smaakjesmelk ziet met een rietje er aan (chocola, banaan en aarbeismaak) moet je die ook kopen. 2 jaar geleden me helemaal klem in gezopen. Niet gedronken maar gezopen. Heerlijk!
Lekkere broodjes en vleeswaren

en even langs de bakspullen....

en de cake
toetjes, vlees, sap en de groenten in blik en pot...
Taartbakspullen, soepjes, sausjes, spätzle.
Hanke

Maak een lijstje van wat je nodig hebt, als je eenmaal in Kaufland bent weet je niet wat je overkomt aan de hoeveelheid producten, jammer dat we die hier niet ook hebben,incl de prijzen die ze daar rekenen
Oude Tillsiter!!!
Ik vind de Duitse broodjes zo heerlijk!

Kaasbroodjes,chocoladebroodjes,van die zoute krakelingen........Lekker!!
Lebkuchen zijn er al?

Ooooooh, dan ga ik binnenkort even!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven