Wat te doen met bosbieten?

31-05-2011 12:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel zegt het al... Ik heb voor ongeveer 2 personen bosbieten in huis. Maar hoe bereid ik dat het beste en nog belangrijker wat maak ik ermee? Wil het gewoon eten als avondeten, dus volledige maaltijd moet het worden. Boodschappen moeten nog gehaald worden, dus kan qua overige ingrediënten nog alle kanten op. Het liefst wel iets wat niet al te veel tijd/geld kost. Alvast bedankt!
Zie hier
Sap van maken
Lekker poffen in de oven (schoongeboend in alufolie) en dan een salade van gekookte nieuwe aardappeltejs, de bieten en goede feta. Vers turks brood en gezouten roomboter erbij, smullen!

Mocht je er op staan, dan kun je het nog aanvullen met een stukje gebakken vis of een lamskarbonaadje of zo.
Is er een verschil tussen bosbieten en gewone bieten?
als het vergelijkbaar is met gewone bieten; risotto met bietjes. Via de site van de AH, er is een vega en een vleesvariant.

Ze maken de vega variant daar met een pot bieten maar vers is natuurlijk lekkerder.

Niet veel spul nodig, risottorijst, boursinkaas en rucola sla zit erin geloof ik. Geen zin meer om het op te zoeken maar het is snel genoeg te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven