wat te maken met verse spinazie
dinsdag 11 mei 2010 om 17:15

dinsdag 11 mei 2010 om 18:17
Quiche. Spinazie kan met roomkaas maar gorgonzola is lekker of geitenkaas, ja veel kazen kunnen en dan met kip of gehakt of ham, is er allemaal lekker bij. Ipv vlees kan je het een keer afwisselen met zalm. En ik heb het een keer gemaakt met stukjes gedroogde abricozen. Lekker wat zoets erdoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

dinsdag 11 mei 2010 om 18:30
Dit heb ik een keer in een tapas bar in Sevilla gegeten (en wilde al een hele tijd het recept opzoeken.. bedankt voor het topic dus!) -alleen naar spinazie gekeken-
Van Allrecipes:
Dit gerecht kan als bijgerecht of lichte maaltijd worden gegeten. Het gerecht komt oorspronkelijk uit Noord-Afrika, en is als tapas zeer geliefd in de bars van Sevilla.
Ingrediënten
1 eetlepel extra virgin olijfolie
4 teentjes knoflook, fijngesneden
1/2 ui, in stukjes
300 gr diepvriesspinazie, ontdooid en goed uitgelekt (lijkt me dat vers minstens net zo lekker is..)
1 blik (400 gr) kikkererwten, uitgelekt
1/2 theelepel komijn
1/2 theelepel zout
Bereidingswijze
1. In een koekenpan op een matig laag vuur de olie verhitten. In ong. 5 minuten knoflook en ui doorzichtig bakken. Spinazie, kikkererwten, komijn en zout erdoor roeren en met de lepel de kikkererwten tijdens het koken een beetje fijnmaken. Goed heet laten worden.
Van Allrecipes:
Dit gerecht kan als bijgerecht of lichte maaltijd worden gegeten. Het gerecht komt oorspronkelijk uit Noord-Afrika, en is als tapas zeer geliefd in de bars van Sevilla.
Ingrediënten
1 eetlepel extra virgin olijfolie
4 teentjes knoflook, fijngesneden
1/2 ui, in stukjes
300 gr diepvriesspinazie, ontdooid en goed uitgelekt (lijkt me dat vers minstens net zo lekker is..)
1 blik (400 gr) kikkererwten, uitgelekt
1/2 theelepel komijn
1/2 theelepel zout
Bereidingswijze
1. In een koekenpan op een matig laag vuur de olie verhitten. In ong. 5 minuten knoflook en ui doorzichtig bakken. Spinazie, kikkererwten, komijn en zout erdoor roeren en met de lepel de kikkererwten tijdens het koken een beetje fijnmaken. Goed heet laten worden.
maandag 17 mei 2010 om 16:45
maandag 17 mei 2010 om 16:49
zoals ik de spinazie altijd maak: In een wok wat roomboter en olijfolie verhitten, teentje knoflook in stukjes erbij (niet te hoog vuur), spinazie in delen erbij en omscheppen, wat zout erover en het sap van een halve citroen. Dan met schuimspaan eruit halen en op het bord (of in de schaal) nog parmezaanse kaas erover raspen...... goddelijk!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
maandag 17 mei 2010 om 16:56
Een erg lekker recept met verse spinazie is het volgende:
Zak verse spinazie
Rode paprika
Kipfilet in stukjes
Ui
Knoflook
Oestersaus of Knoflook-Oestersaus (dan laat je uiteraard de verse knoflook weg)
Eiermie
Roerbak de kipfilet (ongekruid) met de paprika in blokjes, de knoflook en een gesnipperde ui. Als de kip ongeveer gaar is doe je er de spinazie bij en dan wokken totdat de spinazie geslonken is. Vervolgens de oestersaus erbij en de mie koken. Als laatste de mie erdoorheen scheppen.
Echt heerlijk en binnen 10 minuutjes klaar.
(Tip: Het merk Amoy heeft lekkere knoflook-oester woksaus).
Zak verse spinazie
Rode paprika
Kipfilet in stukjes
Ui
Knoflook
Oestersaus of Knoflook-Oestersaus (dan laat je uiteraard de verse knoflook weg)
Eiermie
Roerbak de kipfilet (ongekruid) met de paprika in blokjes, de knoflook en een gesnipperde ui. Als de kip ongeveer gaar is doe je er de spinazie bij en dan wokken totdat de spinazie geslonken is. Vervolgens de oestersaus erbij en de mie koken. Als laatste de mie erdoorheen scheppen.
Echt heerlijk en binnen 10 minuutjes klaar.
(Tip: Het merk Amoy heeft lekkere knoflook-oester woksaus).
Am Yisrael Chai!
maandag 17 mei 2010 om 17:21
quote:Mevrouwdekees schreef op 17 mei 2010 @ 17:07:
Ik vind verse spinazie rauw het lekkerst. Als sla dus. Met geitenkaas, geroosterde pb-pitten, stukjes appel en een zelfgemaakte honingmosterd-dressing.. zalig!Ja, zo eet ik het ook vaak. Of heel klassiek met tomaten en mozzarella en wat balsamico azijn. Lekkerder dan sla, vind ik.
Ik vind verse spinazie rauw het lekkerst. Als sla dus. Met geitenkaas, geroosterde pb-pitten, stukjes appel en een zelfgemaakte honingmosterd-dressing.. zalig!Ja, zo eet ik het ook vaak. Of heel klassiek met tomaten en mozzarella en wat balsamico azijn. Lekkerder dan sla, vind ik.
Am Yisrael Chai!