wat te maken met verse spinazie

11-05-2010 17:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
In huis heb ik een grote zak verse spinazie, pasta, roomkaas, eieren, kip, gehakt, en ham...



Had bedacht om de spinazie te roerbakken, roomkaas erdoorheen te gooien en plakjes hamblokjes door de paste te gooien.



Vraag me ineens af of ik er niet iets nog veel lekkerders van kan maken.
Een spinazieomelet? Dan heb je alleen nog 1 aardappel nodig en wat knoflook.

Aardappel in kleine stukjes bakken, hamblokjes en knoflook erbij. Dat gaar laten worden en dan de spinazie en ei erbij.....keertje omdraaien en klaar.
Alle reacties Link kopieren
de simpelste dingen zijn meestal het lekkerst. spinazie, spekjes, demi creme fraiche en misschien nog een stukje zalm. easy does it!
Alle reacties Link kopieren
Quiche. Spinazie kan met roomkaas maar gorgonzola is lekker of geitenkaas, ja veel kazen kunnen en dan met kip of gehakt of ham, is er allemaal lekker bij. Ipv vlees kan je het een keer afwisselen met zalm. En ik heb het een keer gemaakt met stukjes gedroogde abricozen. Lekker wat zoets erdoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Door de pasta, met spekjes, champignons, beetje crème fraîche. Mjam!
Dit heb ik een keer in een tapas bar in Sevilla gegeten (en wilde al een hele tijd het recept opzoeken.. bedankt voor het topic dus!) -alleen naar spinazie gekeken-



Van Allrecipes:



Dit gerecht kan als bijgerecht of lichte maaltijd worden gegeten. Het gerecht komt oorspronkelijk uit Noord-Afrika, en is als tapas zeer geliefd in de bars van Sevilla.



Ingrediënten



1 eetlepel extra virgin olijfolie

4 teentjes knoflook, fijngesneden

1/2 ui, in stukjes

300 gr diepvriesspinazie, ontdooid en goed uitgelekt (lijkt me dat vers minstens net zo lekker is..)

1 blik (400 gr) kikkererwten, uitgelekt

1/2 theelepel komijn

1/2 theelepel zout



Bereidingswijze

1. In een koekenpan op een matig laag vuur de olie verhitten. In ong. 5 minuten knoflook en ui doorzichtig bakken. Spinazie, kikkererwten, komijn en zout erdoor roeren en met de lepel de kikkererwten tijdens het koken een beetje fijnmaken. Goed heet laten worden.
Alle reacties Link kopieren
verse spinazie vind ik trouwens niet super lekker, ik hou meer van diepvries spinazie! komt er trouwens als jullie diepvriesspinazie bereiden (in een pannetje ofzo) ook altijd zo veel vocht vrij? en wat doe ik daaraan?
.
.
Alle reacties Link kopieren
Of lekkere spinaziesoep: uitjes fruiten, evt. knoflook, bouillonblokje, water, spinazie (gewassen en gesneden) erbij.

Even laten koken en dan pureren. Roomkaas erdoor roeren. Evt. mais, ham ofzo er doorheen.
Alle reacties Link kopieren
ps. je zou er zelfs ook stukjes gekookt ei doorheen kunnen roeren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet weg van, maar als we het eten roerbak ik het met spekjes, ui, en knoflook. En dan over pasta met pijnboompitjes.
...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, precies. Als spinazie op z'n Italiaans, dan in elk geval veel knoflook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb krieltjes en daarbij wil ik de spinazie een keer anders eten dan gekookt met ei.



Ik lees over roerbakken e.d. met roomkaas.



Hoelang roerbakken en wanneer de roomkaas toevoegen?

En roerbakken in olie of in ketjap?

En wat eventueel nog meer?
Alle reacties Link kopieren
zoals ik de spinazie altijd maak: In een wok wat roomboter en olijfolie verhitten, teentje knoflook in stukjes erbij (niet te hoog vuur), spinazie in delen erbij en omscheppen, wat zout erover en het sap van een halve citroen. Dan met schuimspaan eruit halen en op het bord (of in de schaal) nog parmezaanse kaas erover raspen...... goddelijk!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Een erg lekker recept met verse spinazie is het volgende:



Zak verse spinazie

Rode paprika

Kipfilet in stukjes

Ui

Knoflook

Oestersaus of Knoflook-Oestersaus (dan laat je uiteraard de verse knoflook weg)

Eiermie



Roerbak de kipfilet (ongekruid) met de paprika in blokjes, de knoflook en een gesnipperde ui. Als de kip ongeveer gaar is doe je er de spinazie bij en dan wokken totdat de spinazie geslonken is. Vervolgens de oestersaus erbij en de mie koken. Als laatste de mie erdoorheen scheppen.



Echt heerlijk en binnen 10 minuutjes klaar.



(Tip: Het merk Amoy heeft lekkere knoflook-oester woksaus).
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook lekker Felice.....hoe lang wok je het dan?

5 minuutjes of zo?
Alle reacties Link kopieren
Oooeh...die klinkt ook lekker fashionvictim.

Die bewaar ik voor de volgende keer, ik heb er nu krieltjes en een cordon bleu bij.
Alle reacties Link kopieren
Je wokt totdat het geslonken is. Dat gaat heel snel, maar dat zie je vanzelf.
...
Alle reacties Link kopieren
precies, een paar minuutjes maar... ik hou wel van een bite
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Dank dames
Alle reacties Link kopieren
Ik vind verse spinazie rauw het lekkerst. Als sla dus. Met geitenkaas, geroosterde pb-pitten, stukjes appel en een zelfgemaakte honingmosterd-dressing.. zalig!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanavond ook verse spinazie.



Een stampot met spinazie, bosui en knoflook.

ipv jus sinaasappel-mangosaus maar dat is mijn afwijking en schijnt raar te zijn



En daarbij vissticks een gakbal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 17 mei 2010 @ 17:07:

Ik vind verse spinazie rauw het lekkerst. Als sla dus. Met geitenkaas, geroosterde pb-pitten, stukjes appel en een zelfgemaakte honingmosterd-dressing.. zalig!Ja, zo eet ik het ook vaak. Of heel klassiek met tomaten en mozzarella en wat balsamico azijn. Lekkerder dan sla, vind ik.
Am Yisrael Chai!
Als je het echt niet meer weet:



Spinazie met kort gekookte ui stukjes gewoon wat heinz (of huismerk) curry erdoor. Klaar!



Niet te veel curry natuurlijk, maar je hebt ook maar een eetlepel nodig voor een hele pan. En een klein uitje, 5 a zes 6 cm doorsnee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven