Wat vind jij de lekkerste appels?

21-01-2021 13:30 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik eet elke dag een Pink Lady en een Granny Smith appel. De Granny Smith appels zijn altijd goed. Groot, stevig, sappig, smaakvol. Bij de Pink Lady appels verschilt het echt per keer. De ene keer zijn ze écht goed (stevig, licht vruchtvlees, heerlijke smaak), de andere keer zijn ze niet lekker (relatief zacht -dat je je tanden erin zet en het niet zo lekker knispert-, gelig vruchtvlees). Dat dat na een paar dagen zo is kan ik me nog voorstellen, maar soms zijn ze op dag van aankoop al zo.

Nu ben ik wel benieuwd: wat vinden jullie de lekkerste appels? En zijn die wel consistent lekker?

:)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Coxjes. Heerlijk
not all who wander are lost
Ik ga voor de Jonagold, de Elstar en de Maribelle, alle drie even smakelijke Hollandse soorten. Helaas is de Maribelle niet overal te koop.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut de Wellant appel!! Niet het hele jaar door te krijgen en volgens mij ook alleen bij ons in Overijssel (en omgeving). Met stip op één: knapperig, hard, sappig en fris zoet. En gewoon uit Nederland! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wow zoveel reacties op een appeltopic. Ik vind ze allemaal lekker. En moest aan dit filmpje denken, deze man houdt absoluut van zijn Jonagolden:

https://youtu.be/XHxwQ8m3GbY
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Fuji!! (AH) en Elstar.
Sprank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven