Welk gerecht kwam ooit bijna antiperistaltisch retour?

27-07-2008 22:16 49 berichten
Mijn vader heeft voor zijn werk altijd veel in het buitenland gezeten en at daar de meest idiote dingen. VAn een paar dingen weet ik dat "zelfs hij" er moeite mee had.



Zo at hij ooit "goosweb" ofwel; het web tussen de ganzenpootjes.

Maar wat écht bijna retour kwam en waar hij dus ook mee gestopt is (met eten) waren de flensjes die een belangrijke zakelijke relatie hem voorschotelde. Ooow het was zó'n bijzonder geweldig gerecht. En de zaken relatie at het met veel smaak op.



Mijn vader nam een hap en gruwelde van de smaak en de textuur. Hij probeerde door te eten maar moest bijna kokhalzen. Hij vroeg (nogmaals) wat het nu precies was (er was gezegd "een rundvlees gerecht") en de zakenrelatie vertelde: Het zijn venae cavae (holle aderen) met gestold bloed, in een flensje gerold. EUhw?!!?!? BwEuRk!?!



Nou en zelf zat ik ooit in een totaal niet toeristisch gedeelte van China waar ik een bord met "eten" kreeg dat er heeeeeeel ranzig uitzag en al net zo rook. Niemand kon me uitleggen wat het was (niemand sprak Engels en mijn Chinees och...). Ik wilde écht proeven maar met de vork onder mijn neus begon ik al te kokken. Heb daar op mie geleefd en vond later een viezig winkeltje die tot mijn grote verbazing M&M's verkocht!!!!!!!! Heb dus 20 zakjes gekocht hahahaha.



Jullie ooit iets extreem ranzigs gegeten??
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi woord he, antiperistaltisch.



Maar, leguaan. Dat viel niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
supa de burta.



Soep van varkensmaag en rauw ei.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Aruba: ik vond leguaan en leguanensoep echt prima te eten.



Ik eet normaal gesproken echt alles, al is het alleen maar om te proeven.

Maar ik heb de grens getrokken bij kringspier.... Gatverdegatver, als je dat ziet drijven kun je alleen nog maar aan de functie van zo'n ding denken. :ass:
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Websje, vond het ook niet vies. Smaakt een beetje naar kip he. Maar het viel totaal niet lekker. Misschien de gedachte? Bleef in ieder geval niet netjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gek, ik heb ook van alles en nog wat gegeten; slakken, kikkerbillen, haggis (gevulde schapenmaag), ingekookt en gebakken bloed, sprinkhanen en andere insecten, hond, schapenoog, hersenen, koeientong en weet ik wat niet allemaal. Ik ben van mening dat je alles ene keertje geprobeerd moet hebben. (goed, het ene is inderdaad lekkerder dan het andere en sommige dingen hoef ik ook écht nóóit weer!)



Maar ik at in Spanje ooit eens stierenballen maar de smaak van dat laffe vlees en die textuur...ik hing in de wasbak!
Alle reacties Link kopieren
Ganzenlever.



Lag bij een kerstdiner in een feestelijk aangekleed restaurant naast het gekozen biefstukje als accessoire op mijn bordje.



Ik wist niet dat het ganzenlever was, dus proefde ik een stukje.

Er is niet veel dat ik niet lust, maar dat kreeg ik echt niet door mijn keel. Echt kotsneigingen bij het idee het helemaal op te moeten eten. Bij het afruimen gevraagd wat dat was, waar ik bijna van over mijn nek ging.



Bleek het ganzenlever te zijn!

Dat leggen ze dan gewoon op je bord.

De 'produktie' ervan wekt bij mij al walging op.

Gatverdamme!
hahaha bwhaaahhh bweurk ik word al wat weeïg bij het lezen van jullie afwijkende gerechten.

Mijn moeder was van de "doe maar potje olvarit, das lekker makkelijk" gewoonte waardoor ik echt een zeikmiep ben wat eten betreft.



Inmiddels wint geest het van mijn onderontwikkelde smaakpapillengezeur maar moet echt moeite doen om een nieuwe smaak te leren waarderen.

Zo vind ik bv koffie en wijn écht niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Struisvogelbiefstuk van een struisvogel die denk ik lang met zijn kop onder de grond heeft gezeten. Wat was dat een stuk taai vies vlees.



Dat ik in China was had ik hier in NL iemand een lijst laten maken met alle dieren die ik nooit wil eten. Met daarbij in het chinees dat ik dit zogenaamd niet mocht hebben. Dus ik liet in restaurants daar dat altijd zien. Onderaan stond dat ik alleen kip en rundvlees mocht hebben dus ik heb daar heerlijk gegeten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb het met doodgewone ordinaire hollandse havermoutpap. Dat is er bij mij een keer echt meteen uitgekomen. :~)
Alle reacties Link kopieren
Soep van zwaluwnestjes!!!!



Zal denk ik meer aan het idee hebben gelegen. Was in China.
Alle reacties Link kopieren
Wortelstamppot. Toen ik 3 was, en nog steeds....



Ganzelever.. jégh...



Ik kreeg een bord met 2 heel mooi uitziende stukken vlees, begon eraan en dacht: hoe krijg ik dit in godsnaam weg? Na het eerste stuk zei de overkant: als je het niet lust kun je het wel laten liggen hoor. Goh, ik lust veel, maar dat tweede stuk heb ik toch retour keuken laten gaan.



Over het algemeen ga ik ervan uit dat ik geen gif op mijn bord krijg, maar toen ik een paar jaar geleden een tamelijk dubieuze cordon blue voorgeschoteld kreeg heb ik toch wel even moeten slikken. De ham was ... eh.... tja......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb midden in de ramadan eens vlees gehaald, met kilo's tegelijk. Daartussen zat, nou ja, zeg maar de bilspleet. Met bijbehorende geur. En ik durfde mijn toenmalige liefde niet te zeggen wat ik aan vlees had gekregen, ik vond hem nogal gevoelig voor foute dingen tijdens de ramadan en ik wist niet of hij dat goed of fout zou vinden.

Heb wel alle ruikende stukjes op zijn bord gedaan. Ik kon het niet in de buurt van mijn mond hebben.
Alle reacties Link kopieren
lapin schreef op 27 juli 2008 @ 22:53:

Ik heb het met doodgewone ordinaire hollandse havermoutpap. Dat is er bij mij een keer echt meteen uitgekomen. :~)
Echt waar? Havermoutpap, daar kun je me voor wakker maken, sterker nog ik zet er mijn wekker doordeweeks voor!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ben niet zo avontuurlijk met eten. Maar in Thailand in een wegrestaurant; hadden we bonnen om daar te eten. In de vitrine zag het eruit 'net zoals bij de Chinees'. Dus wij dapper happen, en het smaakte nergens naar. Toen troffen we een heel kippenpootje met nageltjes en al in het eten aan. Mietjes als we waren hadden we gelijk genoeg gegeten! :~)
Alle reacties Link kopieren
Door de posting van Mamzelle moet ik ineens denken aan iets wat ik lang geleden ergens gelezen (of gehoord) heb: dat Marilyn Manson een kookboek heeft uitgegeven met daarin recepten met mensenvlees.
Alle reacties Link kopieren
Een frietje met shoarma onder uit de diepvries van een aziatische snackbar gevist.............. Wat bezielde me om dat op te eten?! O.o



Was gewoon in Nl trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met Brinta. Ik maak het alleen als ik kittens heb en dan hang ik echt erna boven de toilet. Het klinkt heel overdreven en dat vind ik ook maar van die geur en van lever draait mijn maag om.



Ik heb net een ondervoede kitten gehad maar ik ben blij dat hij nu weer van de Brinta af mag. Thank God.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
mamzelle schreef op 27 juli 2008 @ 22:57:

Ik heb midden in de ramadan eens vlees gehaald, met kilo's tegelijk. Daartussen zat, nou ja, zeg maar de bilspleet. Met bijbehorende geur. En ik durfde mijn toenmalige liefde niet te zeggen wat ik aan vlees had gekregen, ik vond hem nogal gevoelig voor foute dingen tijdens de ramadan en ik wist niet of hij dat goed of fout zou vinden.

Heb wel alle ruikende stukjes op zijn bord gedaan. Ik kon het niet in de buurt van mijn mond hebben.
Zet jij dat je mannetje voor?? Ik zou mijn vriend nooit weer vertrouwen als hij me dat te eten gaf en ik niks vermoedend zou zitten eten... :no:
Alle reacties Link kopieren
je mannetje?? X-D



(maar wel eens: dat je dat ook maar in dezelfde pan zou willen *kotssmiley*
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou ik mijn mannetje gewoon vertellen wat voor miskoop ik had gedaan. Helaas was onze relatie niet normaal.
He ja MV, brinta, gatverdamme..........

En biest, dat is ook zo smerig.

Ik heb trouwens de eerste 25 jaar van mijn leven ook geen melk gedronken, vooral warme melk |-) , daar draaide mijn maag van om. Tegenwoordig kan ik een glas ijskoude melk als het warm is wel waarderen. En ik drink mijn koffie s'morgens verkeerd. Je smaak kan dus ook veranderen.
Het schiet me opeens weer te binnen (en ik had het nog wel zo zorgvuldig geblokkeerd in mijn hersenen :-( ), ik heb ooit eens algenthee gedronken, tijdens 1 of ander dieet. Daar heb ik 10 minuten lang kotsend van boven de wc gehangen.
Alle reacties Link kopieren
Oh inderdaad: lauwe of warme melk, gatverdamme!



En het enige waar ik ooit echt van heb gekotst: karnemelk. We moesten toen we jong waren een tijdje na het eten karnemelk drinken (omdat dat gezond zou zijn???) en mochten niet van tafel tot het op was. Er is één ding smeriger dan karnemelk en dat is lauwe karnemelk...



(sindsdien nooit meer karnemelk gedronken en ik wil het ook niet in de koelkast hebben staan. Alleen al die geur als je de deur open doet)
Dat zeg ik....
Ik houd er wel van vanalles te proberen, maar veel dingen vond ik vies: kwal en zeekomkommer ronduit YUK

Levende larve vond ik niet vies smaken, maar 't idee vond ik wel 'n beetje yakkie. Gefrituurde insekten in Thailand vond ik dan weer net chips.



Overigens eet ik in het buitenland zo vaak mogelijk westers georienteerd, ik ben niet dol op allerlei rijst en groenteprutjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven