Welke dingen mis jij? "oude" producten

13-01-2014 21:22 702 berichten
Ik to, mis zelf de kaasknaks van Unox, die vond ik zo lekker!

En de coca cola glazen flesjes!

En Fanta pomelo, die is er nu alleen in light:(

Welke dingen missen jullie van vroeger?
Alle reacties Link kopieren
Punika mis ik
Zal kijken voor de thee worst.

De strooikaas stonk idd maar at het wel.
Wat ik erg mis is de chocola-chewy dingen van de Ikea. Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren van die kleine halve bolletjes, in een blauwe verpakking. In het midden zat dan een soort wit plak-aan-je-tanden spul... en er omheen melk chocolade. Weet iemand hoe dit heet? En of ik het ergens anders kan kopen? Ik heb het al in geen jaren meer bij de Ikea gezien.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Tjolk! Kreeg ik altijd mee op schoolreisje. Volgens mij stond er een aapje op de pakjes.

En de echte pasta choca, beregoed, met de blauwe deksel vond ik het lekkerst.
Misschien weet iemand hier wat ik bedoel.. Mijn oma had altijd van die vleeskruiden (Vuurkruiden?) in een wit rond blik met als afbeelding een grill/oven met vuur.

Deze waren in mijn beleving zo lekker.Misschien bestaat het nog en hebben ze gewoon de verpakking veranderd en is het wel een standaard merk.
quote:LunchLover schreef op 02 oktober 2016 @ 00:30:

Wat ik erg mis is de chocola-chewy dingen van de Ikea. Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren van die kleine halve bolletjes, in een blauwe verpakking. In het midden zat dan een soort wit plak-aan-je-tanden spul... en er omheen melk chocolade. Weet iemand hoe dit heet? En of ik het ergens anders kan kopen? Ik heb het al in geen jaren meer bij de Ikea gezien.Dat is Polly. Kun je bij de jumbo kopen! En misschien nog andere winkels in Nederland. Hier in Zweden liggen ze in iedere winkel

quote:Philae schreef op 02 oktober 2016 @ 14:35:

[...]

Dat is Polly. Kun je bij de jumbo kopen! En misschien nog andere winkels in Nederland. Hier in Zweden liggen ze in iedere winkel Ik heb het gevonden idd op de jumbo site, maar er staat dat het 'niet meer in het assortiment' zit... Ik kan het via Ebay uit Duitsland laten komen, prijs is redelijk... maar dan 20 euro verzendkosten. Ja dat gaat me dan weer te ver. Snik. Je moet je eigen online shop beginnen en ze verkopen in NL! *kuch eigenbelang kuch*
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
quote:LunchLover schreef op 02 oktober 2016 @ 14:40:

[...]

Ik heb het gevonden idd op de jumbo site, maar er staat dat het 'niet meer in het assortiment' zit... Ik kan het via Ebay uit Duitsland laten komen, prijs is redelijk... maar dan 20 euro verzendkosten. Ja dat gaat me dan weer te ver. Snik. Je moet je eigen online shop beginnen en ze verkopen in NL! *kuch eigenbelang kuch* Of gewoon hierheen op vakantie komen en een flinke voorraad inslaan.
Dilmah berry sensation thee in piramide-zakjes.
Witte maltesers,nergens meer te krijgen.
In de jaren 80 gebruikte ik altijd de Soft and Gentle deodorant en dan de roze variant. Jammer dat dat niet meer bestaat. Volgens google wel, maar als ik de plaatjes zie, dan herken ik het niet en er waren ik meen maar 3 kleure/geuren. Roze, blauw en geel. Geloof ik
quote:Nouschi schreef op 16 december 2014 @ 11:28:

[...]

Dit een alternatief?

[afbeelding]Bij het koffievak in de super staan flesjes met siroop in div. smaken om in de koffie te doen. Heb er caramelsmaak van. Weet niet of er ook mokkasmaak is.
Die siroop is veel dunner. Ik ken de flesjes saus die worden bedoeld, wij hadden ze vroeger thuis ook, maar ik weet de naam niet meer.
.
quote:LunchLover schreef op 02 oktober 2016 @ 14:40:

[...]

Ik heb het gevonden idd op de jumbo site, maar er staat dat het 'niet meer in het assortiment' zit... Ik kan het via Ebay uit Duitsland laten komen, prijs is redelijk... maar dan 20 euro verzendkosten. Ja dat gaat me dan weer te ver. Snik. Je moet je eigen online shop beginnen en ze verkopen in NL! *kuch eigenbelang kuch* Jamin? Niet elke Jamin geeft overigens hetzelfde assortiment.
.
quote:Mufasa schreef op 28 september 2016 @ 17:59:

Oh, en speedy ijsjes, die waren ook zo lekker!Jaaaaaaa, die mis ik ook!!!!!!!
Het meest mis ik (en mijn vader, we zoeken al jaren een soortgelijke en proberen alles uit, maar zonder succes) de pasta van bere(n)goed, in zo'n kartonnen pot in de vorm van een emmertje (bovenkant iets breder dan onderkant) en rode deksel. En aan de zijkant afbeeldingen van bruine beren.

Pure pasta die op een soort stroop leek (redelijk vloeibaar).

Ooooo, wat was die pasta lekker!!
quote:duistercontinent schreef op 28 september 2016 @ 19:13:

Pasta choca beregoed. Die is nergens meer te krijgen.Hier bij de plus nog gewoon te koop
quote:gerritjevan schreef op 03 oktober 2016 @ 10:17:

[...]

Hier bij de plus nog gewoon te koopMaar hij is helaas heeeeel anders dan vroeger. Het is ook geen stroperige pasta meer en de smaak is ook niet hetzelfde.
Maar toch bedankt voor de tip
Tom en Jerry ijsjes en koekjes

Voetbal leeuw koekjes (biscuit in de vorm van een leeuw met een oranje laagje, sinaasappelsmaak)

Lachebekjes chips

Little pony snoep (jaren '80)

Liga panda ontbijt

Kip kerrie broodjes van bladerdeeg

Allways zonder parfum

Maggi Oma's pannetje broccoli gehakt
Vroeger hadden we zakjes poederjus: jus met ingrediënten heette het. Nergens meer te vinden... ook niets wat erop lijkt.
Vanalles wat een sinaasappelsmaakje had zoals Saroma-toetje, sinaasappel kwarktaart, sinaasappel Hubbabubba.

Dat is allemaal uit de schappen gegaan, misschien was het slecht voor de volksgezondheid?
quote:Supersas09 schreef op 03 oktober 2016 @ 16:12:

Vroeger hadden we zakjes poederjus: jus met ingrediënten heette het. Nergens meer te vinden... ook niets wat erop lijkt.

Heb je al bij Lidl gekeken ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 03 oktober 2016 @ 21:22:

[...]

Heb je al bij Lidl gekeken ?

[afbeelding]Dankjewel, maar allemaal geprobeerd. Nooit die echte smaak van "vroeger". Ligt misschien ook aan mij hoor, je smaak verandert tenslotte. Maar ja...
Pepermunt met een laagje melkchocolade er omheen

Soep in zak in de serie "kleur"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven