Wokgroenten met zalm

27-07-2010 11:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de markt een paar wilde zalm-moten gehaald. Ik wil die eten met gewokte groenten op tagliatelle. Het lijkt me echter zo droog. Kan ik er een saus overheen gooien of heeft iemand een andere tip om dit smakelijk te maken?
Mayonaise?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Grapjas!
Mascarpone erdoor. Lekerrrr.
hollandaisesaus?
Zo'n pot met boursin-saus om mee te koken! Heerlijk voor over de pasta. Kun je vinden in elke supermarkt in het koelvak bij de creme fraiche enzo. Mmmm..
Ik vind die boursin spinazie erg lekker met zalm met uien en tomaten.
Ik zou bij de gewokte groente wat chilisaus en extra olijfolie doen. Evt kun je er ook een blikje tomatenpuree bij doen.
Ik eet gewokte groenten altijd met zalm in stukjes. Na het bakken gooi ik er scheutje thaise vissaus en paar lepels oestersaus doorheen.
Ik wok groenten (peulen, tauge, lente-ui, paprika) die gemarineerd zijn in sojasaus, vissaus, rode peper en oestersaus, voeg gekookte pasta toe en bak dan vis apart nadat ik hem heb ingewreven met zout, peper, limoensap en een beetje wasabi. Leg ik bovenop het pastamengsel, nog wat dungesneden lente-ui erover en klaar.
Die vissaus/oestersaus/sojasaus die net langskwam leek me erg lekker erbij.

Die boursin heb ik in de koelkast staan maar nog nooit gegeten dus geen idee of dat er lekker bij is.

En anders een lekkere verse tomatensaus maken of rode pesto/tomatentapenade.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Overheerlijke tips.... ik ga er eentje uitproberen en de rest bewaar ik!

*water loopt in mn mond!
Dit eet ik heel vaak als we snel willen zijn.

Verse tagliatelle, wokgroentes in de wok, zout en peper eroverheen en dan een flinke scheut oestersaus. Zalm apart bakken en op het laatst ook iets oestersaus eroverheen sprenkelen. Heerlijk!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven