zin om te kokkerellen

09-12-2012 08:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag ben ik in de mood om zodra de winkels open zijn. iets lekkers te gaan maken.. maar wat? weet iemand een lekker simpel gebakje/hapje om te maken?
Hartig of zoet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat wil ik ook! Ik heb hier spul voor appelflappen, koekjes en cake... Hmm:p
Appeltaart.
Slagroomsoesjes, slagroomtruffels, soesjes met makreelmousse, pizzamuffins, tarte tartin, mini quiche.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik was aan baklava of kruimelvlaai aan het denken. maar baklava is net iets te zoet. maar zoiets soortgelijks. haha lastige keuzes. kom maar op met ideeen ^^
pizzamuffins? haha nog nooit van gehoord. ga ik eens even opzoeken ;p
quote:ella9 schreef op 09 december 2012 @ 08:55:

Ik was aan baklava of kruimelvlaai aan het denken. maar baklava is net iets te zoet. maar zoiets soortgelijks. haha lastige keuzes. kom maar op met ideeen ^^Je moet even kijken op 24kitchen.nl en dan bij Rudolph s bakery, die heeft zoveel verschillende lekkere dingen. Van de week heeft hij ook baklava gemaakt.
quote:ella9 schreef op 09 december 2012 @ 08:56:

pizzamuffins? haha nog nooit van gehoord. ga ik eens even opzoeken ;p

De notentaart van forumster Rosanna is erg lekker (die is ook zoet!);

Ik heb gisteravond om tien uur nog blondies staan bakken. Ik weet niet of je ze kent maar dat zijn brownies van witte chocolade.
Ik bedenk me net ik heb geen mixer dus moet iets maken zonder mixer. Om boter te kneden is ook niet te doen. Begon trek te krijgen in die cake en koek van de reclame van koopmans
Blondies kunnen zonder mixer! Had hetzelfde als jij trouwens, dus ga straks ook draadjesvlees maken. Jammm.
Oh oke ik ga eens kijken. Wil wel iets zoets
ik ga zo stroopwafel cupcakes maken, of met bastogne koeken...
Stroopwafelcupcakes lijkt me lekker
ja dat zijn ze ook, echt verslavend!
Graag het recept voor de steoopwafelcupcakes!!

Moet het dessert maken voor kerst en dat lijkt me wel wat...

Gisteren gewone cupcakes en met cacao gemaakt.

Ook lekker on te maken zijn snicker brownies.
Ik heb geen idee welk recept lekker is dus ga zo iets ook een keer proberen. Bastogne koeken zijn verslavend, wat doe je daar dan precies mee?
Ik maak straks pindarotsjes van alle overgebleven chocoladeletters. Met studentenhaver en volgens mij is dat ook heerlijk met brokjes bastognekoek!

Mooi potje eromheen, label en lintje eraan en neem ze mee als kadootje tijdens de kerstbezoekjes
stroopwafel cupcakes:

200 gr. zachte boter

150 gr. suiker

50 gr. bruine basterdsuiker

1 zakje vanillesuiker

4 eieren

200 gr. zelfrijzend bakmeel

1 theel. kaneel

1 mespunt zout

200 gr. stroopwafels in kleine stukjes

Boter met suiker mengen, 1 voor 1 de eieren erbij, zelfrijzend bakmeel beetje bij beetje toevoegen, kaneel en zout toevoegen en dan de stukjes stroopwafel erdoor scheppen.

ongeveer 20 cakejes!

en voor de bastogne variant, stroopwafel vervangen voor bastogne, dat heb ik nog niet gedaan, maar heb een pak bastogne staan dus ga het zo uitproberen
Wat baal ik nu dat ik nog geen mixer heb, lijkt me heerlijk. Dankje voor het recept. Ben benieuwd hoe ze zijn met bastogne koeken
Tulband?

Ik heb er ook zin in en ga de hele middag in de keuken staan denk ik. Op mijn lijstje staat:

- riblappen: stoofvlees ofzo.

- erwtensoep

- tomatensoep

- stoofperen

en misschien nog een cake of tulband ofzo.

Op verschillende woonboulevards zijn winkels open die mixers verkopen. Heel soms verkopen ze die ook bij de supermarkt.

Er is ook een bepaalde winkel open die veel electronica verkoopt... Je weet vast wel welke ik bedoel.
quote:wild schreef op 09 december 2012 @ 10:18:

Ik maak straks pindarotsjes van alle overgebleven chocoladeletters. Met studentenhaver en volgens mij is dat ook Oh jee, nu moet ik die ook maken want ik begin te watertanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven