Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder...Emotie eten

16-01-2008 17:49 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zing ( van geluk als je een goede dag hebt)

vecht ( tegen de dagelijkse strijd met eten

huil ( als je het allemaal niet meer ziet zitten)

bid ( dat die kilo's er toch een keer af gaan/ dat je normaal met eten leert omgaan

lach ( om de leuke dingen in het leven)

werk ( sporten en bewegen :)

en

bewonder ( de mensen die wel een goede relatie met eten hebben)



Gezocht; Emotie- eters om te praten over je ervaringen met eten, oplossingen te brengen voor anderen. Je hart te luchten, Je ervaringen te delen.. de leuke dingen te delen etc etc... Schuw niet iedereen is welkom!

uiteindelijk is een gezonde relatie met eten is ons doel :)

EMO-ETERS Laat je horen!!!! alsjeblieft :)
Alle reacties Link kopieren
Lunatik, mooie opening! Je weet....ik ben van de partij.
Alle reacties Link kopieren
Helaas ben ik van de partij...had natuurlijk liever dat het niet nodig was om hier ervaringen te delen, mijn verhaal kwijt te kunnen en af en toe stoom af te blazen...ik hoop dan ook dat we elkaar hier tot steun mogen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!

(inderdaad mientje, das helaas niet iets om trots op te zijn eigenlijk).



Bij mij is het niet zo van 'ik voel me rot dús wil ik eten', maar meer dat het uit automatisme gebeurt áls ik me rot voel.

Trouwens emotie-eten is niet alleen per se als je je rot voelt, maar kan bij elke emotie voorkomen, dus ook als je blij bent, iets te vieren hebt, je verveelt enz. Las ik tenminste ergens.

Bij mij overheest wel het eten uit rot voelen en eten uit verveling hoor. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hey prulletje,



Fijn dat jij je ook wil aansluiten bij dit forum! Wie weet hebben we steun aan elkaar!

Klopt helemaal wat je zegt, het (overtollige) eten kan ook te maken hebben met andere emoties. Ik herken dat wel met verjaardagen. Nu is het feest=lekker eten. Die associatie. Dan laat ik me wel eens gaan inderdaad.

Maar vooral bij de emoties stress en verdriet ,dan eet ik ook frustratie of zo. Ook wel bij verveling...dan blijf ik heen en weer lopen naar de keuken. Dat onrustige gevoel. Of een soort van uitstellend gedrag...ergens tegen op zien dus als afleiding ga ik dan eten zoeken. Heel stom eigenlijk, want wordt er alleen maar moeilijker mee. Maar ja, zo makkelijk gezegd, veel moeilijker gedaan!!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken het helemaal!

Misschien moeten we dit forum dan maar gebruiken als afleiding :)
Alle reacties Link kopieren
JEEE...Mensen ( meiden).. jullie horen het :) emotie eten, mogen alle emoties zijn !

en mag ook emotie- niet eten zijn ... Als dat in elk geval een probleem voor je is.

Komt allen tezamen en deel uw lief en leed!!!



-x-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens .. werk.. vergeten bij mijn openingspost... bewegen en sporten natuurlijk :)

Komt endorfine vrij en dat zorgt dat je je happy voelt, ik merk bij mezelf dat op de dagen dat ik sport dat ik totaal geen behoefte aan emo-food ( lees; suiker en vet) heb
Alle reacties Link kopieren
hey Lunatik, herken dat wel. Lekker werken of sporten geeft je een voldaan gevoel. Je bent dan als het ware al 'vol' van trots en het goede gevoel. Heb dan ook geen behoefte om een 'leegte ' op te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Tjah... emotie-eten... hoe bekend klinkt dat helaas in mijn oren.... Jullie kennen me al, misschien kan ik me de komende tijd weer wat meer laten zien hier..



x Wup
Alle reacties Link kopieren
Het emotie- eten topic zoekt nieuwe schrijfsters..

lady's stort je hart uit en kom hier schrijven...



( sorry hoor ik ben even nieuwe fans aan het werven :) )
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook mee op een afvaltopic, maar sluit me bij deze ook graag hier aan..... (of graag...... dat nou ook weer niet, maar het lijkt me wel prettig ja.)

Ik eet vaak omdat ik me leeg, eenzaam, alleen ofzo voel. De enige momenten dat ik echt geen eetlust heb is als ik heel boos ben..... Ik ben dus blijkbaar niet boos genoeg geweest de laatste jaren want heb nog zeker 11 kilo overgewicht aan mezelf hangen

Ben nu trouwens wel bijna 6 kilo kwijt sinds begin december, maar constant in gevecht met mezelf.

Jezelf "goed" vinden als je niet eet, en "slecht" vinden als je wel hebt gegeten is toch iets wat maar lastig uit eht systeem te bannen is he?
Alle reacties Link kopieren
Lieve hangmat. Niet zo hard voor jezelf zijn hoor. Je bent al 6 kilo kwijt zeg je, dat is toch hartstikke goed!

En ik denk dat iedereen die met afvallen bezig is zich in zeker mate veel beter voelt als het wel lukt, dan als je weer eens hebt zitten snoepen. Dat lijkt me heel logisch.



Ik denk dat we allemaal 'gewoon' een vervanging moeten zoeken voor het eten. Als we een bepaalde emotie veel hebben, waardoor we gaan eten, dan hebben we dat onszelf gewoon aangeleerd en dat is erg moeilijk af te leren. In plaats van eten, zou je eigenlijk wat anders moeten gaan doen en dát jezelf aanleren. Maar dat gaat ook niet in 1 dag natuurlijk. Dat is tenminste wat ik erover gelezen heb, wat psychologen enzo ook zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat, welkom hier! Ten eerste, wat ontzettend knap van je dat je 6 kilo bent kwijtgeraakt in relatief korte tijd! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Kon je de knop omzetten? Heb je een 'dieet' gevolgd of een andere leefstijl weten aan te leren?

Wat typisch dat de boosheid geen eetlust opwekt! Je zou wat vaker boos moeten zijn joh!! Ik heb juist wanneer ik teleurgesteld of boos ben, dan voel ik me echt klote en dat is juist een aanleiding om te eten. Zo zie je maar weer hoe verschillend dat bij iedereen is.

het is inderdaad maar moeilijk uit ons systeem te krijgen dat eten slecht is. Want dat is het natuurlijk niet. Alles waar TE voor staat is niet goed, maar lekker en goed eten is natuurlijk helemaal niet fout. Waarom vinden we dat dan wel?? Lastig ja!



Prulletje, een vervanging zoeken werkt voor mij nog het beste ja! Een stuk wandelen, lekker in bad of douche, een cdtje opzetten en lekker meeswingen of zo.....En soms lukt dat ook. Maar wanneer de eetdrang te sterk is, bezwijk ik toch voor al het lekkers. En dat maakt dat je je zwak voelt denk ik.

Hoe is dat bij jou? Heb jij bepaalde activiteiten die je afleiding bieden??



Kent iemand van jullie het boek; uit de ban van eetbuien van Joanna Kortink??

Ik heb dat boek gekocht op aanraden van een vriendin van me....serieus....wat een ontzettend goed boek. Dat geeft in ieder geval een stuk inzicht, wat vaak een eerste stap is. Het daadwerkelijk doen blijft lastig, maar het geeft wel wat meer rust door te weten wat je zo van slag maakt en dus de aanleiding voor eten is.

Mochten jullie nog een boekenbon hebben liggen en deze goed willen besteden.....een regelrechte aanrader!!



Hebben jullie verder nog plannen voor het weekend??

Geniet ervan!!



Groetjes!!
Alle reacties Link kopieren
Meiden/ladies die emotie-eten gezocht! !!!
Alle reacties Link kopieren
Goed na al mijn gewerf ook maar even een normaal berichtje van mij :)

Hangmat en Prulletje Welkom! Mientje : Hallo! en Wuppie welcome back :)



Hangmat; super goed, 6 kilo sinds begin december wauw! applausje voor jou hoor...Maar inderdaad... Hoe doe je dit? Door gewoon niet te eten of weinig te eten? Of door gewoon niet meer te snoepen en lekker te bewegen? Want van dat eerste weet ik uit eigen ervaring dat je dat niet lang volhoud en je lichaam daarna ook begint te protesteren...Heb je zelf het idee dat je er obsessief mee bezig bent of gaat het best goed?

Prulletje.. ja dat staat overal, als je je rot voelt zoek dan vervanging.. want anders blijf je alleen maar in die ( vicieuze) circel hangen.. Ik in elk geval wel. Want meestal heb ik als ik me rot voel en ga emotie-eten al het gevoel van laat maar.. morgen weer beter, terwijl je juist dan moet denken nee.. je gaat nu afleiding zoeken! makkerlijker gezegd dan gedaan :)



En hier... Eventjes naar huis geweest dit weekend naa rmijn ouders en naar de verjaardag van een vriendinnetje was leuk. Maar ben zateragavond alweer teruggekomen, het was de planning dat ik heel hard aan de slag ging met mijn digitale portfolio... was ja.. want het nieuwste boek van harry potter was toch leuker.. en nu heb ik dus de hele dag liggen lezen.. oeps!

Ga dus zo maar even een blokje om, even frisse neus halen en dan wel keihard aan de slag.. kan ook niet te laat worden want moet morgen weer vroeg werken..

Eet gerelateerd... mwoah niet zo heel goed. Woog nog precies hetzelfde als vorige week ( dus in elk geval er niks bij) ben met smart op mijn stufi aan het wachten want dan kan ik hardloopschoenen kopen en eindelijk weer mijn hardlopen opbouwen... Merk dat ik stukken beter in mijn vel zit als ik 3 keer per week hardloop ( en 1 keer paardrijd) en dan ( waarschijnlijk door de endorfine) geen behoefte heb aan zoet of overmatig eten... Dus het is nog even aftellen...

Hebben jullie een lekker weekend gehad?

liefs, Lunatik
Alle reacties Link kopieren
Zelfs de viva denkt aan ons, stuk over emotie-eten in de nieuwe viva!

Mensen die zich hierin herkennen, sluit je aan bij dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Jammer, ik heb de viva niet. Was er vroeger lid van, maar zoveel lees ik er eigenlijk niet uit, alleen bepaalde stukjes, dus daar ga ik geen abo voor behouden. Is het een beetje interessant artikel?



Dit topic loopt trouwens ook niet erg hard. Denk dat iedereen met heftige emoties zit te eten ipv hier te typen ;-)

Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik hier nou eigenlijk moet schrijven...
Alle reacties Link kopieren
Nee, helaas.. ik denk dat mensen druk zijn.. wil het wel voor je scannen maar vraag me af of viva daar zo blij mee is... Ik heb ook geen abo, koop hem meestal...

-x-
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!!



Lunatik, een lekker weekend gehad? Hoe is het Harry Potter boek?? Zo te lezen is het wel interessant , moeilijk om aan de kant te leggen! Is het nog goed gekomen met je huiswerk?? Nog iets aan je opdracht kunnen doen?

Lekker is dat he hardlopen?!! Niet met dit zeikweer....maar het is wel echt een manier om ff te ontladen!! Ik ben gisterochtend ook met vriendinnen in de bossen gaan hardlopen. heerlijk. Het was droog en ook gewoon warm!! pfff

Loop jij met muziek?



Prulletje, hoe is jou weekend geweest? Nog wat leuks gedaan?

Ik heb ook de viva niet, maar koop 'm wel eens los als ik op de voorpagina iets zie sta wat ik graag wil lezen. En soms is er ook een actie dat ie maar 1 euro is! Dus das ene leuk cadeautje voor mezelf! En als er nu een artikel ingaat over emo-eten, dan ga ik 'm deze week toch ff halen denk ik!!

Het is best lastig ja om hier een forum vol te typen met z'n drietjes.

Lunatik heeft wel goed haar best gedaan om te werven!! haha maar goed.....misschien is er een stuk schaamte of een soort drempel voor sommige??

Hoe gaat het op dit moment met jou eetpatroon?

Je schreef laatst dat je 6 kilo was afgevallen....ben stiekem wel benieuwd wat jou drive was om dit zo keurig klaar te spelen!!! Top!



Meiden, ik ga eens ff heerlijk languit in bad vanavond.

Groetjesssss
Alle reacties Link kopieren
oooh mientje ik ben jaloers op jou! Ik wil ook zo graag in bad, maar ik woon in een studentenhuis... :-(
Alle reacties Link kopieren
Prulletje, join the club :) en dan moet je ook maar afwachten of je warm water hebt ook... maar dit keer had ik geluk want kom net onder een heerlijk hete douche vandaan. De viva is deze week maar 1 euro, en hij staat vol interessante artikelen... ( hij is helemaal eet-gerelateerd deze week)

Mientje.. Ja ik mis het hardlopen.. Ik hardloop op muziek ja, via het programma van Start to run.. ben nu bij les 15 ( 3 lessen per week) en mijn benen houden het niet meer vol zonder goede hardloopschoenen, dus ik weet waar ik mijn stufi straks aan kan uitgeven :)

Ik heb zondag geen klap gedaan, maandag en vandaag wel, maar zondag heerlijk genoten van harry potter en uitgelezen dus kan hij me ook niet meer afleiden.. Ik had hem natuurlijk al in het engels gelezen maar nu toch maar even in het nederlands, zo lastig met al die namen...die dan weer anders zijn in het engels.

Vandaag hard gewerkt.. nadat ik eindelijk mijn bed uit kon komen, ik ben erachter ik heb geen maandag dip maar een dinsdag dip.. dus denk maar dat ik voortaan mezelf s;ochtends vroeg eruit schop op dinsdag om te gaan hardlopen.. daarna ben ik dan wel wakker :) Maar ik moet nog een hoop doen dus ik ga maar weer even aan de slag. Heb een zak worteltjes naast me gelegd voor het onbewust snaaien en suikervrije red bull gekocht.. want het gaan een latertje worden vannacht.. of een vroegertje in de morgen!

Was vandaag weer de hele tijd aan het snaaien.. gewoon alles wat ik in huis had en dat was dan ook zo op, echt onbewust aan het eten... Naja hoop dat ik dat morgen weer een beetje kan oppakken... want die knop moet echt om!

Hangmat? Ook ik ben zeer benieuwd hoe je zo snel bent afgevallen, wat is je succesrecept en hou je het een beetje vol?



Fijne avond allemaal!

-x-
Alle reacties Link kopieren
hello!!!



Prulletje, ik begrijp dat ik in luxe leef met de keuze om in bad te gaan!! het is inderdaad heerlijk! Vooral tijdens de koude winteravonden of na het sporten.

Hoe gaat het verder met je? Een leuke dag gehad?



Lunatik, hardlopen ga je indedaad missen als je het een tijdje niet doet. Lekker dat je er een muziekje bij op zet! Vooral wanneer het straks weer langer licht is, vind ik het lopen nog fijner 's avonds.

Heb jij door de weeks ook ' s ochtends tijd om te gaan hardlopen? Of maak je er gewoon tijd voor door heel vroeg op te staan? Ik vind 's ochtends lopen toch nog altijd het fijnst denk ik.

Wat goed dat je aan de wortels bent gegaan!! haha dat is lekker en gezond en het knabbelt lekker. Hoe ging het vandaag met eten? Kon je er weer wat bewuster mee omgaan?



Een vraag in het algemeen, maar eten jullie ook voor de buis/computer/tijdens studie....weet ik veel!!

Ik probeer tegenwoordig echt even mijn aandacht bij mijn eten te houden, en ik merk dat ik altijd de gewoonte had om voor de tv te gaan zitten, of met een tijdschrift onder mijn neus, zelfs met een boterham in de hand bij de pc!! Dus probeer daar nu bewust mee bezig te zjin. Een nieuw doel voor mezelf.



Wuppie en hangmat....waar zijn jullie???



Fijne avond meiden!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet juist bijna alleen maar voor de tv of computer :-$

Dat komt omdat ik op kamers woon denk ik. Vind het zo raar om de tafel te dekken voor mezelf alleen...

Als mijn vriend er is eten we wel aan tafel.



Haha ja dat bad, mijn ouders hebben er ook een. Toen ik nog thuiswoonde zat ik er echt vaak ik, en nu als ik af en toe thuis ben nog steeds :). Dus ik weet wel wat ik later in mijn huis wil :).



Ik heb de viva trouwens gekocht :) Nog niet gelezen alleen. Denk dat ik dat zo maar eens ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De volgende emo-eter sluit zich aan bij dit topic.. (blij dat ik niet de enige ben, maar dat wist ik natuurlijk ook wel; tijdschriften zijn dol op het onderwerp) Ik ben niet zo'n bedreven forummer, maar inmiddels wel een bedreven emo-eter.. Ik heb veel te veel vrije tijd op dit moment (ben werkzoekende) en word daar zó onrustig van. Daarnaast heb ik dus gewoon veel vrije tijd om op het lonken van de lekkere koeken in de vitrine van de bakker in te gaan en veel tijd om deze onder een lekker bakje koffie te nuttigen(-: Meestal 's middags rond een uur of 4 heb ik een suikerkick nodig, waarbij ik me onmogelijk in kan houden. Gelukkig loopt het vanaf begin januari pas echt uit de hand, zodat ik nog niet echt uit mn broeken ben geknapt(-: Maar ik ben niet echt 'amused' van een volle opgeblazen buik en veel kramp! Tijd voor actie.. Hoe pakken jullie emo-eten aan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven