Zoete chineese tomatensoep

23-10-2009 20:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een lekkere zoete chineese tomatensoep maken met kip erin.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan maken?
Beginnen met wat verse gember en een flinke schep suiker bij de tomatensoep. Dat zou de truc wel moeten zijn, denk ik.

Ik zou eerst uitjes fruiten met wat gember en een teen knoflook, dan ontvelde en ontpitte tomaten meefruiten en kruidenbouillon erbij. Lekker koken, dan pureren. Proeven, zout, five spice powder en wat suiker erbij. Een kipfilet kun je klein snijden en bakken en dan erbij doen. Reepjes omelet zijn er ook lekker in, of een knapperige hand taugé.

Tomaten ontvellen doe je door het velletje in te snijden en ze dan in een schaal kokend water te dopen, dan zie je die schil zo opkrullen. Die trek je eraf. Snij de tomaten dan in kwarten en snij de pitjes en de binnenkant eruit.
De truc hiervoor is appelmoes door de tomatensoep! Dan krijg je die zoetige smaak van de Chinees Klinkt heel stom, maar is echt zo!
Appelmoes!

Edit: Hé Riz was eerder.
Appelmoes ja, dat wilde ik ook antwoorden... Van die goedkope zoete dunne appelmoes.
Appelmoes.

Ja, ik weet het Mosterd. Nee, geen mosterd in je soep doen hoor.

Maar Appelmoes schijnt het geheime ingrediënt van de Chinese tomatensoep te zijn.
Stoppen ze bij de Chinees appelmoes in de soep? en hoeveel dan? *is een beetje in shock door de soepmysterie-onthulling*
De hoeveelheid hangt natuurlijk af van de hoeveelheid soep

Begin gewoon met een eetlepel. Niet zoet genoeg? Nog een eetlepel enzovoort enzovoort
Bedankt voor de snelle reactie's! Ik ga het is proberen met appelmoes & gembersiroop!
Met appelmoes? Dat klinkt wel heel simpel.

Dat ga ik uitproberen, want stiekem geloof ik het niet helemaal...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik kan het ook beamen, de appelmoes is de truuk. Werkt echt.
Hier ook de appelmoes geleerd, en behoorlijk veel.. Hier gaat in een grote pan soep (zo'n 2,5 liter) bijna een halve pot appelmoes (wij hebben dan zo'n grote pot appelmoes).

Overigens gaat er bij ons ook nog een lepeltje sambal in..
@ anne_83

Wat is jou succes recept?
Appelmoes??? Complete shock hier. Maar wat een goede tip! Heerlijk, die zoete Chinese tomatensoep.
Gewoon standaard receptje tomaten soep(of blik als ik geen tijd heb) maak ik,2 eetlepels suiker en 2 theelepels sambal....lekkerrrrrrr
Ik heb het laatst aan mijn chinese colega gevraagd wiens ouders een afhaal hebben en hij moest echt lachen om de appelmoes.

Zij doen er gewoon heel veel suiker in.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Die tip geef ik al jaren hier op het de etenpijler. Ik had die tip van appelmoes en gembersiroop een keer van een chinese kok gehad. Sindsdien maak ik mijn Italiaanse tomatensoep met basilicum met een chinese "touch". Heerlijk een dikke zoete soep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven