Zoete chineese tomatensoep
vrijdag 23 oktober 2009 om 20:53
Beginnen met wat verse gember en een flinke schep suiker bij de tomatensoep. Dat zou de truc wel moeten zijn, denk ik.
Ik zou eerst uitjes fruiten met wat gember en een teen knoflook, dan ontvelde en ontpitte tomaten meefruiten en kruidenbouillon erbij. Lekker koken, dan pureren. Proeven, zout, five spice powder en wat suiker erbij. Een kipfilet kun je klein snijden en bakken en dan erbij doen. Reepjes omelet zijn er ook lekker in, of een knapperige hand taugé.
Tomaten ontvellen doe je door het velletje in te snijden en ze dan in een schaal kokend water te dopen, dan zie je die schil zo opkrullen. Die trek je eraf. Snij de tomaten dan in kwarten en snij de pitjes en de binnenkant eruit.
Ik zou eerst uitjes fruiten met wat gember en een teen knoflook, dan ontvelde en ontpitte tomaten meefruiten en kruidenbouillon erbij. Lekker koken, dan pureren. Proeven, zout, five spice powder en wat suiker erbij. Een kipfilet kun je klein snijden en bakken en dan erbij doen. Reepjes omelet zijn er ook lekker in, of een knapperige hand taugé.
Tomaten ontvellen doe je door het velletje in te snijden en ze dan in een schaal kokend water te dopen, dan zie je die schil zo opkrullen. Die trek je eraf. Snij de tomaten dan in kwarten en snij de pitjes en de binnenkant eruit.

dinsdag 27 oktober 2009 om 11:20
Ik heb het laatst aan mijn chinese colega gevraagd wiens ouders een afhaal hebben en hij moest echt lachen om de appelmoes.
Zij doen er gewoon heel veel suiker in.
Zij doen er gewoon heel veel suiker in.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 27 oktober 2009 om 11:56