domme vragen in de keuken topic

13-03-2010 17:21 401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een plekje voor domme keukenvragen.... Iedereen heeft wel eens eem momentje waarop je denkt, hoe zat het ook alweer. Of , kun je A door B vervangen? Dit topic is voor snelle kleine vragen, en hopelijk ook antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
meteen mijn eigen domme vraag;



Ik wil kip tandoori maken, daar moet normaal gesproken yoghurt in. Maar ik heb geen yoghurt, wel kwark. Kan ik er ook wat kwark indoen?
Alle reacties Link kopieren
alles kan, maar of het lekker is....weet ik niet, eet nooit kwark
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat kwark aangelengd met wat water een goede vervanger is van yoghurt. Dus ik zou als ik jou was er kwark bij doen, en als je het te dik vindt, nog wat water.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor
Alle reacties Link kopieren
Domme wedervraag, is het kip tandoori uit een pakje?
Alle reacties Link kopieren
het zijn tandoori kruiden in een zakje. In eerste instantie ging ik kip roerbakken met groente en tandoorikruiden, met rijst erbij. Maar nu hebben we bedacht dat we wat meer een sausje willen, en dan komt in de meeste recepten de yoghurt om de hoek kijken...



pff, doe ik ook es een "makkelijk avondje"
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor gewoon die kwark er door mikken en als het nog te dik is beetje aanlengen met water. Eigenlijk kan je het beste voor dit soort situaties zorgen dat je een blik kokosmelk in huis hebt. Dat kan altijd door dit soort dingen heen. En is heel lang houdbaar.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het ook met alleen water doen, creme fraiche of kokosmelk. Ik doe het meestal met cf (hoe meer calorien des te lekkerder ) maar de laatste tijd vanwege diezelfde calorien met kokosmelk.
Alle reacties Link kopieren
Kokosmelk heeft natuurlijk wel een heel andere smaak dan kwark/yoghurt/crème fraîche. Moet je maar net trek in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of je de saus kunt maken op basis van een roux. Je kunt ook eerst de kip roerbakken en tot slot de bloem erbij gooien en door de kip roeren en dan melk erbij. De bloem en de melk en het vet van de kip vormen dan een ragout. Geen idee of dit lekker is met Tandoori kruiden.
domme vragen in het keukentopic



Vraag een angel even om de titel aan te passen....
Het keuken Xan?



Domme vragen in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Heel scherp opgemerkt Xander68.
Domme vragen in de keuken-topic.
Scherp, maar fout
Alle reacties Link kopieren
quote:Xander68 schreef op 13 maart 2010 @ 17:44:

domme vragen in het keukentopic



Vraag een angel even om de titel aan te passen....

Titel klopt best hoor. Het is niet een keukentopic maar

Domme-vragen-in-de-keuken topic.

De slaat op keuken in dit geval en niet op topic.



van mij mag het zo blijven staan



Tandoori is trouwens sterk genoeg van smaak om de kokossmaak eruit te trekken. Dat kan in dit geval heel goed ipv creme fraiche of yoghert. Het smaakt heel zacht zeg maar.
Wat mij betreft kan het allebei....'t ligt eraan hoe je de titel leest
quote:Star schreef op 13 maart 2010 @ 17:49:

Scherp, maar fout Tssssk!
Je houdt je kranig Xan
quote:Star schreef op 13 maart 2010 @ 17:55:

Je houdt je kranig Xan Ik wel....
Alle reacties Link kopieren
quote:Xander68 schreef op 13 maart 2010 @ 17:54:

Wat mij betreft kan het allebei....'t ligt eraan hoe je de titel leest Laffe buiging
Alle reacties Link kopieren
Star en Amalia, het ontbreken van streepjes of aanhalingstekens en het gebruiken van een Engels leenwoord werkt verwarrend. Gewoon de gehele titel van het topic aanpassen!



(ok, ok, ik heb inderdaad niet goed opgelet.)
Alle reacties Link kopieren
En ik wacht nog steeds op een reactie op mijn reactie over de roux.
quote:ColeTurner schreef op 13 maart 2010 @ 18:21:

Star en Amalia, het ontbreken van streepjes of aanhalingstekens en het gebruiken van een Engels leenwoord werkt verwarrend. Gewoon de gehele titel van het topic aanpassen!



(ok, ok, ik heb inderdaad niet goed opgelet.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven