Welke vloerbekleding op zolder?

05-05-2024 10:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zolder is een betonnenvloer die zo grof is dat stofzuigen niet gaat zonder de stofzuigermond kapot te maken.
Graag wil ik een vloerbekleding aanbrengen zodat ik kan stofzuigen en de zolder goed kan gebruiken.

Wie helpt meedenken in het bos aan producten?
Punten die belangrijk zijn voor mij: makkelijk schoon te houden met stofzuiger of swiffer. Geen broedplek voor zilvervisjes (heb er al een paar gezien helaas).

Zolder wordt een opbergplaats voor verschillende spullen. Was van plan er grote plastic dozen neer te zetten. Eventueel met een plakrand zodat de zilvervisjes niet de dozen in kunnen maar onderweg vast komen te zitten. (Geen idee of dat echt werkt.)

Liefst zo goedkoop mogelijk, het is een huurwoning.
butterfly_fly wijzigde dit bericht op 05-05-2024 12:35
Reden: Aanvulling
3.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
wat denk je van gewoon zeil, of linoleum, of hoe dat tegenwoordig heet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Linoleum ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
05-05-2024 10:54
wat denk je van gewoon zeil, of linoleum, of hoe dat tegenwoordig heet
Nou idd brrr tapijt op zolder @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Tapijt had ik eerst aan gedacht, want goedkoop. Gezien de zilvervisjes lijkt het me geen goed plan.

Linoleum of pvc achting iets is inderdaad een van de opties die ik bekeken heb, maar omdat de vloer zo grof is, weet ik niet of dat niet snel kapot gaat met eroverheen lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
05-05-2024 11:16
Tapijt had ik eerst aan gedacht, want goedkoop. Gezien de zilvervisjes lijkt het me geen goed plan.

Linoleum of pvc achting iets is inderdaad een van de opties die ik bekeken heb, maar omdat de vloer zo grof is, weet ik niet of dat niet snel kapot gaat met eroverheen lopen.
Natuurlijk eerst egaliseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geen tapijt wilt zul je toch moeten egaliseren als je er iets op wilt leggen. Hoe zoiets precies gaat zou ik niet weten. Als het niet té erg is kun je er van dat schuimachtige ondervloer leggen en daaroverheen zeil of eventueel laminaat. Tot en met vandaag dacht ik grote kortingen op laminaat bij de Praxis. Mijn man heeft er vrijdag een partij gehaald voor onze zolderoverloop.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
05-05-2024 11:19
Natuurlijk eerst egaliseren.
Dat wilde ik eigenlijk voorkomen. Dat wordt bij mij een knoeiboel ;)

Aanvulling: of een ondervloer gebruiken als egalisatie?
butterfly_fly wijzigde dit bericht op 05-05-2024 12:14
Reden: Aanvulling
13.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kun je de vloer laten schuren met een machine? In ons vorige huis hebben we op zolder zeil gelegd. Kijk op YouTube hoe het moet! Bij Kwantum en Tapijtcentrum kijken naar restanten met korting. Met wat geluk hebben ze iets dat past
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geen zilvervisjes wilt dan kan je het beste kiezen voor een optie die geen ruimte laat tussen de vloer en de vloerbedekking. Dus egaliseren en dan (verlijmd) PVC, gietvloer, tegels oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
05-05-2024 12:29
Als je geen zilvervisjes wilt dan kan je het beste kiezen voor een optie die geen ruimte laat tussen de vloer en de vloerbedekking. Dus egaliseren en dan (verlijmd) PVC, gietvloer, tegels oid.
Mee eens, wel een dure investering voor een (tijdelijke) huurwoning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon laminaat! Dat is helemaal niet zo duur voor een kleiner ruimte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je wil swifferen moet je sowieso een gladde vloer hebben, dus tapijt valt af. En zilvervisjes gaan ook onder het linoleum etc zitten, dat voorkom je niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedkope ondervloer-stukken en dan ikea/gamma laminaat ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
05-05-2024 11:16
Tapijt had ik eerst aan gedacht, want goedkoop. Gezien de zilvervisjes lijkt het me geen goed plan.

Linoleum of pvc achting iets is inderdaad een van de opties die ik bekeken heb, maar omdat de vloer zo grof is, weet ik niet of dat niet snel kapot gaat met eroverheen lopen.
Ik zou er een goed ondervloer onderleggen, zeker wanneerje buren hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondervloer + Laminaat.

Tip: laminaat via Markplaats. Lekker goedkoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben goedkope vloerbedekking in een makkelijke kleur en zo glad mogelijk.

Mijn ervaring met zilvervisjes is dat je het beste al je spullen in afsluitbare plastic bakken van Ikea kunt stallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Begrijp ik nou goed dat de zolder een opslagplaats wordt?
In dat geval zou ik me helemaal niet druk maken om een ondervloer, maar de eventuele putjes in het zeil gewoon voor lief nemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kun je een betonschuurmachine huren van de bouwmarkt en daarmee de ergste oneffenheden wegschuren?
En dan goedkoop ondervloertje en laminaat. Bij bouwmarkt kun je voor een euro of 8 per m2 al klaar zijn. Voor heel goedkoop kun je ook naar een outlet, die hebben soms restpartijen met bijv. kleurverschillen voor spotprijzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tapijttegels? Die zijn makkelijk de trap op te sjouwen en makkelijk te leggen. Zilvervisjes eten geen tapijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
05-05-2024 19:13
Tapijttegels? Die zijn makkelijk de trap op te sjouwen en makkelijk te leggen. Zilvervisjes eten geen tapijt.
Ze eten tapijt niet, maar verstoppen zich er wel een stuk makkelijker in dan bijvoorbeeld laminaat of linoleum. Lijkt me tenminste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip van de outlet en restpartijen ga ik meenemen. Daar had ik niet aan gedacht. Dank jullie wel voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
06-05-2024 10:25
Ze eten tapijt niet, maar verstoppen zich er wel een stuk makkelijker in dan bijvoorbeeld laminaat of linoleum. Lijkt me tenminste.
Wij hebben nergens tapijt, maar kan je wel vertellen dat wij met ons laminaat wel een zilvervis paradijs hebben gecreëerd, omdat ze zich mooi onder de vloer kunnen verschansen. Als ik het over had kunnen doen dan had ik PVC laten leggen, maar ik snap dat dat erg duur is voor een (tijdelijke) huurwoning.
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
06-05-2024 10:52
Wij hebben nergens tapijt, maar kan je wel vertellen dat wij met ons laminaat wel een zilvervis paradijs hebben gecreëerd, omdat ze zich mooi onder de vloer kunnen verschansen. Als ik het over had kunnen doen dan had ik PVC laten leggen, maar ik snap dat dat erg duur is voor een (tijdelijke) huurwoning.
Dat is erg vervelend.
Pvc zou ook alleen gelegd kunnen worden met een ondervloer dus dat verschansen ze zich vast ook onder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
06-05-2024 21:02
Dat is erg vervelend.
Pvc zou ook alleen gelegd kunnen worden met een ondervloer dus dat verschansen ze zich vast ook onder.
Click PVC misschien, maar plak PVC verlijm je direct op de (geëgaliseerde) ondergrond.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven