Lijf & Lijn alle pijlers

yoghurt dieet

09-08-2009 11:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
pffff...nog een maand en dan word ik alweer 30. Dus heb nog precies vier weken om een paar kilo's af te vallen.

Zo'n crashdieet is echt niks voor mij,en daarnaast is de kans natuurlijk heel erg groot dat het er ook zo weer aanzit. Dus geen shakes, repen, pillen of andere rare dieetproducten.

Vandaar dat ik na een tijdje te hebben gegoogled een dieet tegen kwam dat misschien wel wat voor mij is. Namelijk het yoghurt dieet. Dit is een dieet dat je niet langer dan 4 weken mag volgen, maar waarbi je een aantal dagen per week toch redelijk normaal mag eten.

Hiernaast wil ik natuurlijk ook weer wat meer gaan sporten, dus iig een keer per dag een flink stukwandelen of fietsen, hardlopenen naar de sportschool.



Mijn vraag is wie er ervaring heeft met dit dieet en of het echt de moeite waardis om het voor 4 weken te volgen om vervolgens (als ikdan 30) gewoon gezond te gaan eten en te blijven sporten?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dit dieet geen crashdieet?
Alle reacties Link kopieren
een chrashdieeet is niks voor jou, maar je wil wel 4 wkn alleen maar yoghurt eten? dat je het maar 4 weken mag volgen zegt natuurlijk al genoeg. Nl dat het niet gezond is. Je valt af, dat wel. Maar als je daarna weer normaal gaat eten, dan kom je weer net zo hard aan (en vaak nog harder).

Waarom ga je niet nu beginnen met je tussendoortjes laten staan, vette produkten vervangen door magere, meer vis eten, meer fruit, veel water drinken en 3x week sporten of in elk geval meer bewegen. Lijkt me dat je daar meer mee bereikt dan eerst 4 wkn een yoghurtdieeet te doen.
Soms he, word ik zo verdrietig van dit soort postings...
Alle reacties Link kopieren
het is een combinatie van gewoon eten met yoghurt. dus geen 4 weken lang alleen maar leven op yoghurt, dat zou ik echt niet volhouden. Yoghurt schijnt namelijk bevorderlijk werken voor de vetverbranding.
Alle reacties Link kopieren
Begin gewoon met bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt en schrap wat teveel bevat, en meer te eten van gezonde producten. Zorg dat je niet boven een bepaald maximum komt en eet normaal in plaats van de hele dag yoghurt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het Yoghurt dieet bestaat per dag uit:



2 liter magere yoghurt

1 gekookt ei

100 gram mager vlees (bv een kipfilet of biefstuk)

2 liter water

2 * drinkboullion



Daar valt zelfs een koe vanaf
quote:renaat29 schreef op 09 augustus 2009 @ 11:24:

het is een combinatie van gewoon eten met yoghurt. dus geen 4 weken lang alleen maar leven op yoghurt, dat zou ik echt niet volhouden. Yoghurt schijnt namelijk bevorderlijk werken voor de vetverbranding.heb je nog meer stierenstront?
Alle reacties Link kopieren
crashdieet dus.
Dit IS een crashdieet.
Het is ongeveer 850 calorieën.



Dat is een hongerdieet.
daarna eet je de rest van je leven geen yoghurt meer.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hiermee haal je de dertig nog niet eens, zo weinig vitamines dat hierin zitten. Waar is het fruit? En groentes?
Alle reacties Link kopieren
quote:shining schreef op 09 augustus 2009 @ 11:29:

Het is ongeveer 850 calorieën.



Dat is een hongerdieet.Het is dus gezonder dan het dieet van Sonja Bakker daar zitten er zo'n 800 calorieen in.
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van het feit dat het een duidelijk gevalletje van ongezond crashdieet is, wie krijgt er 2 liter (!) yoghurt per dag weg?? Ik ben dol op yoghurt, maar 2 liter per dag, moet er niet aan denken.



Ook als je aan het lijnen bent kun je lekker eten hoor, er zijn zo veel fijne en gezonde en magere recepten te vinden. Goed bewegen daarnaast en letten op de porties die je eet en hup, afvallen maar.



't moet wel een beetje leuk blijven hoor...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er niet zoveel mis mee.....TO zegt dat ze een paar kilo wil afvallen, nou dan is dit prima toch.



Een paar weken 850 calo's per dag ga je niet dood van hoor, ik doe zelf ook regelmatig zo'n dag er tussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:renaat29 schreef op 09 augustus 2009 @ 11:13:

pffff...nog een maand en dan word ik alweer 30. Dus heb nog precies vier weken om een paar kilo's af te vallen.

Zo'n crashdieet is echt niks voor mij,en daarnaast is de kans natuurlijk heel erg groot dat het er ook zo weer aanzit. Dus geen shakes, repen, pillen of andere rare dieetproducten.

Vandaar dat ik na een tijdje te hebben gegoogled een dieet tegen kwam dat misschien wel wat voor mij is. Namelijk het yoghurt dieet. Dit is een dieet dat je niet langer dan 4 weken mag volgen, maar waarbi je een aantal dagen per week toch redelijk normaal mag eten.

Hiernaast wil ik natuurlijk ook weer wat meer gaan sporten, dus iig een keer per dag een flink stukwandelen of fietsen, hardlopenen naar de sportschool.



Mijn vraag is wie er ervaring heeft met dit dieet en of het echt de moeite waardis om het voor 4 weken te volgen om vervolgens (als ikdan 30) gewoon gezond te gaan eten en te blijven sporten?Waarom wil je perse voor je 30e nog die kilo's kwijt? gewoon interesse hoor
[quote]Melanthe schreef op 09 augustus 2009 @ 11:33:

Afgezien van het feit dat het een duidelijk gevalletje van ongezond crashdieet is, wie krijgt er 2 liter (!) yoghurt per dag weg?? Ik ben dol op yoghurt, maar 2 liter per dag, moet er niet aan denken.[quote]



Als je alleen maar twee liter yoghurt per dag mag, een ei en een beetje vlees is twee liter héél weinig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit psychisch ook niet aan kunnen geloof ik: 1 ei. Met niks erbij. Geen salade, geen brood, niks. Alleen maar een ei.

En een stuk vlees. Met niks. Alleen maar een stuk vlees.



Ik zou er depri van raken. En met zo'n calorietekort per dag zou ik echt niet te genieten zijn.



Ben ook aan het afvallen en ben overal naar leuke recepten aan het zoeken. Ik ben dol op koken en heb er echt lol in lekkere dingen te maken die gezond zijn. Daarnaast sport ik graag. Ik heb wel moeilijke momenten waarop ik trek heb in wafels enzo, maar ik ben hier zeker gelukkiger en gezonder bij dan met dat bizarre yoghrtdieet.... (kan er echt niet bij, wie bedenkt nu toch zoiets?)
Alle reacties Link kopieren
quote:toetyfroety schreef op 09 augustus 2009 @ 11:34:

Volgens mij is er niet zoveel mis mee.....TO zegt dat ze een paar kilo wil afvallen, nou dan is dit prima toch.



Een paar weken 850 calo's per dag ga je niet dood van hoor, ik doe zelf ook regelmatig zo'n dag er tussen.Een dag, maar vier weken is een ander verhaal. Lijkt me niet gezond, en ook haast niet vol te houden. Dan wil je toch weer eens normaal voedsel??
Alle reacties Link kopieren
quote:shining schreef op 09 augustus 2009 @ 11:36:

[quote][bquote]



Als je alleen maar twee liter yoghurt per dag mag, een ei en een beetje vlees is twee liter héél weinig hoor.Dat is wel zo, maar volgens mij komt die yoghurt je na 1 dag je neus uit, gatver. Dagen achtereen hetzelfde eten, volgens mij ga je op de eerste dag dat je weer normaal mag eten ontbijten met wafels, pannenkoeken en gangmakers.....:S
Alle reacties Link kopieren
en je maakt je lichaam stuk.
quote:Melanthe schreef op 09 augustus 2009 @ 11:38:

[...]





Een dag, maar vier weken is een ander verhaal. Lijkt me niet gezond, en ook haast niet vol te houden. Dan wil je toch weer eens normaal voedsel??Ja, en dan ga je je verjaardag vieren, want hee...je bent wel 30 geworden, dat moet gevierd!

Taart, hapjes, borrel erbij mjammmmmm

En voila...alle kilootjes weer terug.......mét rente!
Alle reacties Link kopieren
Wat je er in een paar maanden hebt aangegeten krijg je niet in 4 weken eraf. Gewoon ontbijten, lunchen en avondeten. Veel groentes, mager vlees, fruit eten, water drinken, sporten en niet snoepen. Gaat misschien iets langzamer maar in tegenstelling tot een crashdieet is dit wel blijvend.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosies schreef op 09 augustus 2009 @ 11:36:

[...]





Waarom wil je perse voor je 30e nog die kilo's kwijt? gewoon interesse hoorSchijnt zo te zijn dat je na je 30e moeilijker afvalt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven