Sweet bites

13-10-2008 11:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister een zakje met sweet bites gekregen van iemand. En hoop dat jullie lekkere recepten weten (te verzinnen) met sweet bites (oranje mini paprika's)?? Heb het uitgebreid gegoogeld en de ah site doorgespit, maar vind maar een stuk of 3 recepten..Ben benieuwd of jullie wat weten!
tonijnsalade maken (met wat mayo, lenteui etc). Paprika uithollen en vullen met de salade. Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Das een goeie idd! Ik hou toevallig ook erg van tonijnsalade.. thanx
Het kan ook met makreel. Of met couscous.

Eigenlijk elk recept waarmee je paprika of tomaat kunt vullen, kan ook voor de sweet bites. En die zijn veel simpeler te vinden.
Alle reacties Link kopieren
couscous, ook een favoriet :). En ik ga is zoeken op gevulde paprika idd!
Alle reacties Link kopieren
Laatst een paar amuses gemaakt met sweet bites. Ik heb er nog 2 en die ga ik deze week anders vullen, moet nog even kijken hoe.



Deze eerder gemaakt;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8Y3HIIH.jpg



En deze met feta;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6U8R3LW.jpg



http://www.mijnalbum.nl/Foto-47EGB77L.jpg



Ingrediënten

· 3 x 2 sweetbites (oranje minipaprika)

· 1 sinaasappel, schoongeboend

· 1 zakje verse koriander

· 100 g feta (kaas)

· 1 eetlepel pijnboompitten

· mespunt korianderpoeder



Bereiden

Halveer de sweetbites in de lengte en kook ze 5 minuten. Giet de paprika' s af en spoel ze onder koud stromend water. Rasp de helft van de oranje schil van de sinaasappel. Neem van de koriander de blaadjes van de steeltjes, houd 12 blaadjes apart voor de garnering en snijd de rest fijn. Verkruimel de feta en meng die met de sinaasappelrasp, gesneden koriander, pijnboompitten, korianderpoeder en peper naar smaak. Vul de paprikahelften met het fetamengsel. Leg de gevulde paprika's eventueel op een bakplaat en verwarm ze 10 minuten in het midden van een voorverwarmde oven van 225 °C. Garneer met blaadjes koriander.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ziet er heerlijk uit! Waar is je bovenste amuse mee gemaakt? Wat voor kaas en welk kruid?
Alle reacties Link kopieren
De bovenste is een sweet bite met geitenkaas.



Ingredienten

1 zakje sweet bites (5-7 oranje mini paprika's) 1 bakje rucola of tuinkers, fijngeknipt 125 g bettine blanc geitenkaas met honing 1 el witte wijn (volle ronde evt. kruidige wijn) peper



Bereidingswijze

1. Meng de wijn, kaas en rucola of tuinkers door elkaar en breng het op smaak met peper. Houd wat rucola of tuinkers achter ter garnering.

2. Snijd de kroon en het puntje van de paprika's en gebruik een theelepel om ze te vullen met het kaasmengsel. Druk het goed aan om luchtgaten te voorkomen.

3. Laat de paprika's opstijven in de koelkast en snijd ze dan met een scherp mes in plakjes.

4. Garneer met de overgebleven rucola of tuinkers.



Ik heb het wel met een boterhamzakje goed aangedrukt bij het vullen, met een theelepel krijg ik het niet helemaal goed.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik een geweldig idee waar ik ze nog meer mee kon vullen, vergeten op te schrijven.



Ik heb het nu 2x met kaas gedaan dus zit te denken aan vis. Surimi/zalm of tonijn. Ja of gehakt. Ik haat het als ik goeie ideeen kwijt raak. Nog maar even denken wat mij nou zo lekker leek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dingen echt! Ik ben er uit wat ik ga maken vanavond:



-sweet bites gevuld met zelfgemaakt tonijnsalade (Thanx flauwe geit)

- stokbroodjes met geitenkaas en tuinkers (thanx mylenevalerie)

- carpaccio op een bedje van sla, en erop parm.kaas en pijnboompitjes



Hoop dat je weer op je idee komt mylene!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven