Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 13:25:

Sorry heb 't verkeer gezegd. Hekel aan Europeanen die zich superieur voelen en al het mooie van de wereld zich willen toe-eigenen.Welk moois precies en hoe doen ze dat, dat toeëigenen?
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 13:25:

Sorry heb 't verkeer gezegd. Hekel aan Europeanen die zich superieur voelen en al het mooie van de wereld zich willen toe-eigenen.



Europeanen met ook de Turken die hier wonen toch? werken hard, zowel de mannen als de vrouwen met een goed beleid qua kinderen, gelijke kansen in onderwijs, gezondheidszorg en vrijheid voor iedereen.



We bouwen op. Geven geld aan landen die het moeilijker hebben. Landen met slechter onderwijs, slechtere gezondeidszorg en minder arbeidsvrijheid met behoud van geld voor vrouwen. Landen met vele kinderen per vrouw waarbij zij geen keuzevrijheid noch het geld er zelf voor hebben.





Wij roepen niet op om meer kinderen te maken zodat andere geloven en landen daarmee overwonnen kunnen worden.



Wij geven aan dat enige geboortebeperking, onderwijs, goed is voor ieder land qua economie en welvaart. Toen Nederlandse vrouwen onder het kerkelijk juk vandaan kwamen en emancipeerden kon men meer opbouwen, meer vrijheid voor iedereen.
Erdogan die oproept tot het krijgen van kinderen om ons te overwinnen daarvan vindt men dan dat het geheel terecht is. Zoiets komt neer op dat de ongelovige eigenlijk helemaal nergens recht op heeft.
quote:Hetvrijewoord schreef op 19 april 2017 @ 13:31:

[...]





Welk moois precies en hoe doen ze dat, dat toeëigenen?Nou dat die zich soms superieur voelen dat herken ik wel een beetje eerlijk gezegd..
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 19 april 2017 @ 13:31:

[...]





Welk moois precies en hoe doen ze dat, dat toeëigenen?Moderne slavernij (Afrikanen en Aziaten die zich kapotwerken voor een dubbeltje per uur), Europese invasie in zuid Afrika in de middeleeuwen, Europese invasie in Turkije begin 20 e eeuw, het stukje land dat nu Israël heet afgepakt van de Palestijnen door Engeland. Een paar voorbeelden van het kwaad Europeanen de wereld en de mensheid hebben aangericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 19 april 2017 @ 12:15:

Zo ging de holocaust dus ook. Eerst de Joden wegzetten als degenen die het geld weg pakten, slecht zouden zijn doordat ze er uberhaupt zijn. Dan een ster laten dragen, brandmerken daarmee zodat ze uitgeslotenen zijn in de maatschappij. Ze oppakken. En uiteindelijk kijkt niemand meer geïnteresseerd als het gas in de kamers open wordt gezet. Want het zijn toch terrorsisten.



Zeer beangstigend dat mein kampf in bepaalde groepen zo populair is en nu voor onze ogen afgespeeld wordt en het hier gaat over hoe fijn de Nederlandse infrastrucuur toch is... ja heel fijn. Kunnen ze nog beter gedeporteerd worden door de ja-stemmers terwijl wij de infrastructuur aanleveren.De Nederlanders deden leuk mee hoor met de holocaust. Waarom is het koningshuis gevlucht naar Amerika,waarom werden alle Joodse burgers afgeleverd aan de bezetters, waarom kwam niemand in opstand toen 600 Joodse kinderen in 1942 in Rotterdam de trein in werden gezet met als eindbestemming het slachthuis?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:16:

De Nederlanders deden leuk mee hoor met de holocaust. Waarom is het koningshuis gevlucht naar Amerika,waarom werden alle Joodse burgers afgeleverd aan de bezetters, waarom kwam niemand in opstand toen 600 Joodse kinderen in 1942 in Rotterdam de trein in werden gezet met als eindbestemming het slachthuis?

Nederlanders deden niet allemaal vrolijk mee. Zij die dat wel deden werden vervolgd. Een aantal van hen kregen de doodstraf of worden later in elk geval met de nek aangekeken.



Als je meent dat het Koningshuis naar Amerika is gevlucht, ben je niet op de hoogte van de feiten.



Ten derde, niet alle Joodse burgers werden afgeleverd. Een aantal zijn ondergedoken of kregen anderszins hulp van Nederlanders om te voorkómen dat ze in de handen van de bezetters zouden vallen.



Er stonden zeer zware straffen op het bewust niet mee willen werken met de bezetter. Als zij erachter kwamen dat bij iemand Joden waren ondergedoken, was deze persoon zijn leven niet meer zeker.



Er waren ongetwijfeld foute Nederlanders, NSB-ers en SS-ers, maar ook voldoende die in het verzet zaten.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 19 april 2017 @ 14:23:

[...]



Nederlanders deden niet allemaal vrolijk mee. Zij die dat wel deden werden vervolgd. Een aantal van hen kregen de doodstraf of worden later in elk geval met de nek aangekeken.



Als je meent dat het Koningshuis naar Amerika is gevlucht, ben je niet op de hoogte van de feiten.



Ten derde, niet alle Joodse burgers werden afgeleverd. Een aantal zijn ondergedoken of kregen anderszins hulp van Nederlanders om te voorkómen dat ze in de handen van de bezetters zouden vallen.



Er stonden zeer zware straffen op het bewust niet mee willen werken met de bezetter. Als zij erachter kwamen dat bij iemand Joden waren ondergedoken, was deze persoon zijn leven niet meer zeker.



Er waren ongetwijfeld foute Nederlanders, NSB-ers en SS-ers, maar ook voldoende die in het verzet zaten.Precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:09:

[...]





Moderne slavernij (Afrikanen en Aziaten die zich kapotwerken voor een dubbeltje per uur), Europese invasie in zuid Afrika in de middeleeuwen, Europese invasie in Turkije begin 20 e eeuw, het stukje land dat nu Israël heet afgepakt van de Palestijnen door Engeland. Een paar voorbeelden van het kwaad Europeanen de wereld en de mensheid hebben aangericht.

Dus je hebt een hekel aan de Europeanen van een [paar) honderd jaar geleden.

Newsflash; die leven NIET meer
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:16:

[...]





Waarom is het koningshuis gevlucht naar Amerika,waarom werden alle Joodse burgers afgeleverd aan de bezetters, waarom kwam niemand in opstand toen 600 Joodse kinderen in 1942 in Rotterdam de trein in werden gezet met als eindbestemming het slachthuis?



Het koningshuis is resp. naar Canada / Engeland gevlucht omdat ze anders door de Duitse bezetters gevangen zouden worden genomen en misschien wel geëxecuteerd. Koningin Wilhelmina heeft zich echter vanuit London actief bezig gehouden met het verzet tegen de Duitse overheersing. En ze gaf leiding aan de Nederlandse regering in ballingschap.



Er is wel degelijk verzet geweest tegen de Jodenvervolging. De februaristaking bijvoorbeeld. Het standbeeld De Dokwerker in Amsterdam is daar een herinnering aan.





Er werden inderdaad best veel Joodse burgers door mede-Nederlanders overgeleverd aan de Duitsers, maar ook hebben veel Nederlanders onderduikers in huis genomen. Van de meesten is dat pas lang na de oorlog bekend geworden. zo is pas een paar jaar geleden in een kerk waar ik wel eens kom een schuilzolder ontdekt waar drie jaar lang twee Joodse gezinnen gewoond hebben. En zo waren er veel meer onderduikers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:16:

[...]





De Nederlanders deden leuk mee hoor met de holocaust. Waarom is het koningshuis gevlucht naar Amerika,waarom werden alle Joodse burgers afgeleverd aan de bezetters, waarom kwam niemand in opstand toen 600 Joodse kinderen in 1942 in Rotterdam de trein in werden gezet met als eindbestemming het slachthuis?Iets roepen zonder de feiten te kennen
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:16:

[...]

De Nederlanders deden leuk mee hoor met de holocaust. Waarom is het koningshuis gevlucht naar Amerika,waarom werden alle Joodse burgers afgeleverd aan de bezetters, waarom kwam niemand in opstand toen 600 Joodse kinderen in 1942 in Rotterdam de trein in werden gezet met als eindbestemming het slachthuis?



De Nederlanders werden door de Duitsers ingenomen waarbij men probeerde het land nog te kunnen besturen met een levend en in vrij land daadwerkelijk nog iets kunnen doen als bestuurshoofd in plaats van dat we geen koningshuis meer hadden. Bij mijn oma zaten de onderduikers en werd eten gegeven aan degenen die niets meer hadden. Familie belandde verder ook in de werkkampen en kwamen daar voor altijd ziek vandaan nog net niet dood. Wat bazel je nou.





Jij woont echter nu in een vrij land als Turk tegen de eigen Turken. Zit Erdogan te promoten. Doet of al die mensen geheel terecht in de gevangenis komen, werkeloos raken en geheel niemand geïntimideerd wordt.



Degene die zegt dat alles vooral moslimbashen is, ben jij.
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:09:

[...]





Moderne slavernij (Afrikanen en Aziaten die zich kapotwerken voor een dubbeltje per uur), Europese invasie in zuid Afrika in de middeleeuwen, Europese invasie in Turkije begin 20 e eeuw, het stukje land dat nu Israël heet afgepakt van de Palestijnen door Engeland. Een paar voorbeelden van het kwaad Europeanen de wereld en de mensheid hebben aangericht.

Pinarcik, de vluchtelingen die nu in Turkije zitten leven ook bepaald niet in het paradijs.

Zo gaat het altijd, overal.

Kijk naar de Saoedies. Dat zijn moslims notabene. Wat doen die voor andere moslims? Bitter weinig toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 april 2017 @ 14:23:

[...]



Nederlanders deden niet allemaal vrolijk mee. Zij die dat wel deden werden vervolgd. Een aantal van hen kregen de doodstraf of worden later in elk geval met de nek aangekeken.



Als je meent dat het Koningshuis naar Amerika is gevlucht, ben je niet op de hoogte van de feiten.



Ten derde, niet alle Joodse burgers werden afgeleverd. Een aantal zijn ondergedoken of kregen anderszins hulp van Nederlanders om te voorkómen dat ze in de handen van de bezetters zouden vallen.



Er stonden zeer zware straffen op het bewust niet mee willen werken met de bezetter. Als zij erachter kwamen dat bij iemand Joden waren ondergedoken, was deze persoon zijn leven niet meer zeker.



Er waren ongetwijfeld foute Nederlanders, NSB-ers en SS-ers, maar ook voldoende die in het verzet zaten.Dus om eigen leven en geluk te redden, hebben ze maar toegekeken hoe die kinderen waarvan de jongsten 2 waren de trein in werden gezet en dat zonder ouders? Ik zou niet eens meer leven als ik getuige zou zijn van zoiets walgelijks en ik mijn mond niet had opengetrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 19 april 2017 @ 14:27:

[...]



Pinarcik, de vluchtelingen die nu in Turkije zitten leven ook bepaald niet in het paradijs.

Zo gaat het altijd, overal.

Kijk naar de Saoedies. Dat zijn moslims notabene. Wat doen die voor andere moslims? Bitter weinig toch?Dat is juist ook de reden dat ik zo weg ben van Erdogan. Die komt wel op voor Palestijnen, voor Uygurs in China voor Syrische vluchtelingen. Hij wil deze zelfs de Turkse nationaliteit geven. Dat is ook waarom ik zo weg ben van mijn Turkse volk. Miljoenen Turken die 15 juli de straat op gingen om het land te beschermen tegen de staatsingreep.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:28:

[...]





Dus om eigen leven en geluk te redden, hebben ze maar toegekeken hoe die kinderen waarvan de jongsten 2 waren de trein in werden gezet en dat zonder ouders? Ik zou niet eens meer leven als ik getuige zou zijn van zoiets walgelijks en ik mijn mond niet had opengetrokken.

Wat een onzin verkoop je zeg.

Echt niet te geloven.

Ze hebben niet toegekeken maar het volk gesteund!

Vanuit een veilige plek, dat klopt.

Net als iedere landvertegenwoordiger ten tijde van oorlog een veilige plek opzoekt en van daaruit zijn land helpt.
De Joden werden vervolgd door Hitler. Vergast. Waren al thuisloos en toen moesten ze ook nog "gezuiverd" worden. Hitler en de Groot Moefti zaten daarvoor rond de tafel. Om dat in de toekomst te voorkomen en mensen meer levenszekerheid te geven werd gekeken naar landverdeling. De palestina/israël kwestie zit veel genuanceerder in elkaar maar dat is een ander topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:28:

[...]





Dus om eigen leven en geluk te redden, hebben ze maar toegekeken hoe die kinderen waarvan de jongsten 2 waren de trein in werden gezet en dat zonder ouders? Ik zou niet eens meer leven als ik getuige zou zijn van zoiets walgelijks en ik mijn mond niet had opengetrokken.



Oef, wat ben je slecht op de hoogte. De kinderen werden mét hun ouders op transport gezet, met de belofte dat ze naar een fijne plek gingen. Pas bij aankomst in de kampen werden gezinnen gescheiden.



Ook is het niet zo dat groepen Nederlandse burgers op stations getuige waren van die transporten. Dat gebeurde op afgelegen rangeerterreinen. Júist om protest te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 19 april 2017 @ 14:27:

[...]





De Nederlanders werden door de Duitsers ingenomen waarbij men probeerde het land nog te kunnen besturen met een levend en in vrij land daadwerkelijk nog iets kunnen doen als bestuurshoofd in plaats van dat we geen koningshuis meer hadden. Bij mijn oma zaten de onderduikers en werd eten gegeven aan degenen die niets meer hadden. Familie belandde verder ook in de werkkampen en kwamen daar voor altijd ziek vandaan nog net niet dood. Wat bazel je nou.





Jij woont echter nu in een vrij land als Turk tegen de eigen Turken. Zit Erdogan te promoten. Doet of al die mensen geheel terecht in de gevangenis komen, werkeloos raken en geheel niemand geïntimideerd wordt.



Degene die zegt dat alles vooral moslimbashen is, ben jij.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 14:27:

[...]





Het koningshuis is resp. naar Canada / Engeland gevlucht omdat ze anders door de Duitse bezetters gevangen zouden worden genomen en misschien wel geëxecuteerd. Koningin Wilhelmina heeft zich echter vanuit London actief bezig gehouden met het verzet tegen de Duitse overheersing. En ze gaf leiding aan de Nederlandse regering in ballingschap.



Er is wel degelijk verzet geweest tegen de Jodenvervolging. De februaristaking bijvoorbeeld. Het standbeeld De Dokwerker in Amsterdam is daar een herinnering aan.





Er werden inderdaad best veel Joodse burgers door mede-Nederlanders overgeleverd aan de Duitsers, maar ook hebben veel Nederlanders onderduikers in huis genomen. Van de meesten is dat pas lang na de oorlog bekend geworden. zo is pas een paar jaar geleden in een kerk waar ik wel eens kom een schuilzolder ontdekt waar drie jaar lang twee Joodse gezinnen gewoond hebben. En zo waren er veel meer onderduikers.Erdogan zou ook geëxecuteerd worden in Marmaris maar hij is niet gevlucht
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:28:

[...]





Dus om eigen leven en geluk te redden, hebben ze maar toegekeken hoe die kinderen waarvan de jongsten 2 waren de trein in werden gezet en dat zonder ouders? Ik zou niet eens meer leven als ik getuige zou zijn van zoiets walgelijks en ik mijn mond niet had opengetrokken.

Als je je mond wel had opengetrokken zou je ook niet meer leven.

Natuurlijk zijn er mensen in verzet gekomen.

En er waren er ook die zich snel de spulletjes van de gedeporteerde Joodse buren toe-eigenden.

Zoals het overal gaat. Sommige mensen komen in verzet, anderen houden wijselijk hun mond, weer anderen proberen een graantje mee te pikken. Sommige heulen met de vijand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:31:

[...]





Dat is juist ook de reden dat ik zo weg ben van Erdogan. Die komt wel op voor Palestijnen, voor Uygurs in China voor Syrische vluchtelingen. Hij wil deze zelfs de Turkse nationaliteit geven. Dat is ook waarom ik zo weg ben van mijn Turkse volk. Miljoenen Turken die 15 juli de straat op gingen om het land te beschermen tegen de staatsingreep.

Hij komt op voor de Palestijnen. de Uygurs en Syrische vluchtelingen maar zijn eigen volk mag de gevangenis in als ze het niet met hem eens zijn.

Mogelijk kunnen ze zelfs de doodstraf krijgen als je crush zijn zin krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 april 2017 @ 14:33:

[...]



Maar het past wel in Pinarciks straatje, dat wij Nederlanders allemaal nazi's zouden zijn. Dat is ze bij mij aan het verkeerde adres. Ik heb een kast vol geschiedenisboeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:34:

[...]





Erdogan zou ook geëxecuteerd worden in Marmaris maar hij is niet gevlucht



als koningin Wilhelmina niet gevlucht zou zijn, waren we nu een duitse bondsstaat geweest zijn.

Jij noemt het "vluchten". Ik noem het liever uit de verte voor je volk zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:28:

[...]

Dus om eigen leven en geluk te redden, hebben ze maar toegekeken hoe die kinderen waarvan de jongsten 2 waren de trein in werden gezet en dat zonder ouders? Ik zou niet eens meer leven als ik getuige zou zijn van zoiets walgelijks en ik mijn mond niet had opengetrokken.



Ik denk niet dat jij iets had gedaan. Net zoals je nu niets doet nu de macht van Erdolf uitgebreid wordt en er al talloze mensen in de gevangenis zijn gemikt. Daar begint het namelijk mee. Het verschil met wat zich hier afspeelde in WOII en nu in Turkije is dat je beter zou moeten weten, met alle verschillende nieuwsbronnen die je tot je beschikking hebt.

Het is dieptriest dat jij hier onderwijs hebt genoten, het was kennelijk weggegooid geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven