Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Alle reacties Link kopieren
Een draaiorgel Nooit van mijn ouders gekregen, wel verkering gehad met de zoon van een man die er drie had... liefde was vooral voor de orgels
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder maakte elk jaar een verantwoord carnavalskostuum voor ons, passend bij het carnavalsmotto van dat jaar. Hartstikke leuk natuurlijk, maar stiekem was ik stikjaloers op de meisjes in mijn klas die elk jaar in van die plastic prinsessenjurken rondliepen.



Een opmaakpop met echt groeiend haar wilde ik ook supergraag. Een meisje uit mijn klas had die. Dat was zo'n meisje dat echt alles had (inclusief het ook felbegeerde Barbiehuis) dus daar ging ik van tijd tot tijd spelen om me te kunnen vergapen aan al die dingen die voor mij, normale sterveling, niet haalbaar waren.
Alle reacties Link kopieren
Een baby Annabel pop.
Weet nog dat ik om een potje snot vroeg aan Sint (en kreeg!). Groen goedje met een vreemd, maar aangenaam luchtje eraan dat voor snot moest doorgaan en waar je een beetje mee kon klooien. Uiteindelijk heb ik er weinig mee gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietjelief schreef op 20 april 2017 @ 14:25:

[...]





Jaaaaa!!! Ooh die waren zó leuk.

Ik kan me nog herinneren dat ik een poëziealbum had van de popples.

Dan hing er zo'n staart aan als boekenlegger.

Heb hem helaas nooit meer teruggekregen nadat een vriendin erin zou schrijven.

Was daar zo verdrietig om.



Heeey, die heb ik hier nog in mijn kast liggen. Was bij mij trouwens een vriendenboekje met idd die staart.

Poppel zelf had ik ook.



Verder wilde ik heel graag een Levi 501



En een paard, net als heel veel hier lees ik
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik had ook zo'n poëziealbum van de Popples, maar ik gebruikte hem als dagboek. Alleen herinner ik me de staart niet meer, misschien was die er al snel af gevallen,
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 20 april 2017 @ 16:22:

[...]





Ooooh Skipper! Die had ik niet en wilde ik zooooo graag.Skipper heb ik nog steeds ergens liggen
Whaha dat er meerdere mensen zijn die iets wilden breken. Dat wilde ik ook! Maar nooit gelukt. Verder wilde ik Nikes (vroeger te duur maar nu ruimschoots ingehaald ), in een flat met balkon wonen (check!), een kat (allergisch dus nee), in een taxi (helaas bij een begrafenis) en bezorg-pizza (nog steeds nooit besteld eigenlijk). En verkering met Jan-Willem. Maar dat durfde ik Jan-Willem niet te vragen .
Een oudere zus.



In plaats van opgescheept te zitten met dat klein jong ding dat alles wou (en kreeg) wat ik had.

En dan ook nog es zich altijd en overal mee bemoeide en altijd gelijk kreeg "want zij is de jongste en jij bent de oudste, de slimste en het voorbeeld".
Alle reacties Link kopieren
quote:gifgroen schreef op 20 april 2017 @ 19:08:

Whaha dat er meerdere mensen zijn die iets wilden breken. Dat wilde ik ook! Maar nooit gelukt .Vriendinnetje van mijn dochter wil dat ook zo graag. Ik druk haar altijd op het hart dat ze dat vooral ergens anders moet doen, en niet bij ons thuis
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde zo graag bij de marjoretten. Mochnie
Alle reacties Link kopieren
Een lolobal:







Maar ik had ook rollerskates, en toen ik daardoor een dubbele polsbreuk opliep, mocht ik geen lolobal meer

Ook niet toen mijn polsbotten al lang en breed weer aan elkaar gegroeid waren.

Wat was ik kwaad zeg, dat ik niet zo'n bal kreeg.



Nu zie je ze weer volop in de winkels, en elke keer als ik ze zie liggen denk ik: 'Zal ik...?'

Maar ik zie mezelf ook weer niet 'lolo-end' over straat gaan, eigenlijk
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 20 april 2017 @ 19:26:

Ik wilde zo graag bij de marjoretten. Mochnie

Ik wilde bij Kinderen voor Kinderen, maar we woonden te ver van Hilversum

In plaats daarvan zat ik op een plaatselijk kinderkoor, maar daar zongen we voornamelijk duffe liedjes.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik als kind eigenlijk wanhopig graag wilde, was dat ik zou genezen van mijn aangeboren afwijking. Nooit gebeurd helaas.
Ik wilde als kind heel erg graag een bad. Dat is er pas gekomen toen man en ik ons eerste huis kochten en dat vond ik ook het allerbelangrijkste aan het hele huis.



Ik wil nooit meer zonder bad, al zit ik er niet eens zo heel vaak in. Het idee dat ik in bad kan als ik dat wil maakt me al blij. Nu is mijn droomwens een hottub in de tuin .
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook lakschoenen! Ballerina's van de Bata



En een skelter. Ook nooit gekregen.



En een zwart witte kat. Die heb ik wel gekregen en ik heb daar veel plezier van gehad!
Alle reacties Link kopieren
De flamenco schoentjes van het spaanse merk La Luzz (dat laatste ben ik sinds internet pas achter hoor).

Ik had een vriendinnetje op de basisschool die om het jaar met haar ouders naar Spanje op vakantie ging en dan elk jaar een paar nieuwe kreeg- sowieso naar Spanje gaan met het vliegtuig was al to die for - laat staan die schoentjes. Jaloers dat ik was op die rode "killerheels met witte polkadotjes" en ik heb mijn ouders schreeuwend vervloekt dat wij altijd naar dat duffe "Sporthuiscentrum" gingen en ik elk jaar een paar nieuwe blauwe bootschoentjes kreeg.



De horror was ook dat ze ze ook af en toe naar school aan mocht...jeugdtrauma...neuuhhhhh
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic trouwens.....



minder traumatisch maar toch...

- een hoogslaper

- een barbiehuis van Mattel (ander vriendinnetje met een oom in Amerika had deze met een heuse lift en jacuzzi)

- plaknagels op mijn 12e

- een poedelpermanent op mijn 12e

- een neusoorbel op mijn 14e





etc...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vroeger had je een ( Australische?) kinderserie. My happy valley of iets dergelijks met pony's en honden etc en daar wou ik graag aan mee doen en daar wonen, niet gebeurd natuurlijk.



Verder zijn al mijn wensen wel uitgekomen. Een pony en een hond!
quote:Lotte35 schreef op 20 april 2017 @ 19:29:

Een lolobal:



[img=200]http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/l ... 067551.jpg[/img]



Maar ik had ook rollerskates, en toen ik daardoor een dubbele polsbreuk opliep, mocht ik geen lolobal meer

Ook niet toen mijn polsbotten al lang en breed weer aan elkaar gegroeid waren.

Wat was ik kwaad zeg, dat ik niet zo'n bal kreeg.



Nu zie je ze weer volop in de winkels, en elke keer als ik ze zie liggen denk ik: 'Zal ik...?'

Maar ik zie mezelf ook weer niet 'lolo-end' over straat gaan, eigenlijk Ja die!!! Ik had een roze met een gele ring en heb er welgeteld 1 keer meegespeeld, brak gelijk mijn pols maar toen was er wel weer een wens uitgekomen want ein-de-lijk had ik eens wat gebroken en mocht ik in het gips.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 20:50:

vroeger had je een ( Australische?) kinderserie. My happy valley of iets dergelijks met pony's en honden etc en daar wou ik graag aan mee doen en daar wonen, niet gebeurd natuurlijk.



Verder zijn al mijn wensen wel uitgekomen. Een pony en een hond!



Dat was secret valley...

I had a valley...my secret valley hahahaha....herinner hem mij ook nog ja.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 20 april 2017 @ 19:29:

Een lolobal:



[afbeelding]



Maar ik had ook rollerskates, en toen ik daardoor een dubbele polsbreuk opliep, mocht ik geen lolobal meer

Ook niet toen mijn polsbotten al lang en breed weer aan elkaar gegroeid waren.

Wat was ik kwaad zeg, dat ik niet zo'n bal kreeg.



Nu zie je ze weer volop in de winkels, en elke keer als ik ze zie liggen denk ik: 'Zal ik...?'

Maar ik zie mezelf ook weer niet 'lolo-end' over straat gaan, eigenlijk pffff allebei mijn enkels verzwikt op het kreng...de lolobal...daar zou nu serieus een AMK melding op gedaan worden maar toen kon dat gelukkig gewoon nog hahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik wilde altijd van die plastic prinsessen slipper-hakjes met glitters en zo. Was echt écht verboden. En toen ik 14 werd wilde ik per se een navelpiercing. Zou ik hem nu willen, 15 jaar later, zou ik hem alsnog voor altijd voor mijn moeder moeten verbergen. Strenge vrouw, haha!
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Een kat! Ik wilde zo graag een kat hebben maar mijn moeder hield niet zo van huisdieren



En een hoogslaper, maar dat paste niet in mijn kamer.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de wens voor een beugel en gips. Dat eerste is er nooit van gekomen, het tweede was fantastisch tot het moment dat de kermis kwam en ging en ik van mijn stomme ouders niet in de cakewalk en de swing mocht met dat gips.



Ook een diepgewortelde wens om te mogen paardrijden, maar dat was te duur. Ik rij nu bijna dagelijks langs een manege en ik heb geld en twijfel regelmatig of ik les zal nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven