Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal

23-06-2017 01:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die een mirena spiraal hebben laten zetten.

Ik heb er een laten plaatsen, wat overigens erg pijnlijk was, en heb veel bijwerkingen, zoals buik en rug krampen.

Gyneceloog vertelde mij dat dit de eerste paar maanden normaal kan zijn, maar ben erg moe van de pijn, alsof ik aan het bevallen ben.

Alvast bedank.
Leven en laten leven.
Hoe lang geleden is hij geplaatst? De eerste paar dagen is een aanhoudende weeënachtige pijn normaal, de eerste maanden kan dat nog af en toe terugkomen. Bij de meeste vrouwen gaat het na een aantal maanden over en heb je er daarna geen last meer van.

Maar als je er last van blijft houden, zou ik laten controleren of hij nog goed zit. Soms reageert een lichaam er niet goed op en probeert het ding daadwerkelijk af te stoten.

Is er na plaatsing een echo gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Hij is twee weken geleden geplaatst en heb over een maand een echo om te kijken of het goed zit.

Wat jij zegt is precies hetzelfde als de arts mij vertelde, bedankt voor je reactie.
Leven en laten leven.
Als je er echt heel veel pijn van hebt zou ik even bellen met de arts die hem geplaatst heeft. Krampen horen er wel een beetje bij in het begin. Dat trekt wel weg.

Ik ben al aan mijn vierde mirena en vind het ideaal, word nooit meer ongesteld en heb ook nooit last van krampen gehad na de eerste paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Dan zit er niks anders op dan afwachten. Ik heb in ieder geval weer wat hoop dat het bijtrekt.
Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het plaatsen ook vervelend en nog best lang last gehad. Heb hem nu anderhalf jaar maar ik ben er niet tevreden over. Mijn menstruatie is onvoorspelbaar (Zou minder zijn. Of stoppen ) En daar wilde ik juist vanaf. Heb meer last van de hormonen dan van de hormonen in de pil. Had nooit pms maar nu dus wel. Mijn overgangsverschijnselen zijn ook niet weg wat , aldus gyn. , ook het geval moeten zijn. Hij zit op juiste plek (gecontroleerd )

Ik kijk het aan tot einde jaar en anders gaat ie er alsnog uit. Rot ding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ene sinds enkele weken. Heb veel last van krampen. Blijf dagelijks vloeien. Ben al terug geweest om het na te laten kijken en de echo laten vervroegen maar alles zat goed op de plek.

Ik wacht nog even de 3 maanden af en als het zo blijft dan gaat die er toch uit.
Leef bijna dagelijks op pijnstillers omdat ik het niet uithou van de pijn.

Als je het niet vertrouwt dan even de huisarts bellen en na laten kijken.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu mijn derde mirena. Plaatsen is niet fijn inderdaad. En bij de eerste duurde het zeker een halfjaar voor mijn lijf eraan gewend was (vaak krampen, onregelmatige bloedingen etc.) Bij de tweede en derde duurden die krampen maar een kleine twee weken.

Maar wat ben ik blij met dat ding! Ik menstrueer nauwelijks meer en ben van mijn klachten af. (voor de mirena was ik zeven volle dagen ongesteld, waarvan zeker vier dagen heel heftig)

Mijn advies: zit het een halfjaar uit. Als je dan nog steeds meer klachten dan gemak ervaart, is mirena voor jou misschien niet geschikt.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zit nu ook twee weken, is mijn eerste mirena. Vloei nog dagelijks, krampen zijn na 1,5 week gelukkig verdwenen. Wel flink last van mn rug, maar dat heb 'k vaker..

Ik baal wel van het vloeien, ben daar wel klaar mee nu eigenlijk. Heb overigens ook pas over 3 (!) maanden een controle afspraak, is dat niet wat raar?
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Ik heb ook mijn derde Mirena, maar de eerste die gelijk lekker zat.

Die andere 2 keer (verspreid over jaren), waren pijnlijker, langer last (krampen inderdaad), en ook het plaatsen was pijnlijker.

Laatste keer was door een arts die erg veel ervaring had met het plaatsen van Mirena's. Het plaatsen was bijna pijnloos, ook omdat het zo snel ging.

Mijn allereerste Mirena was een drama, het plaatsen was bijzonder pijnlijk, ik kon niet meer thuiskomen van de pijn, dagen last gehad en veel op bed moeten liggen, en na maanden geen verbetering wildenik hem eruit hebben: spiraal kwijt. Toen bestond nog het vermoeden dat hij door de baarmoeder gestoken was omdat het zo extreem veel pijn deed. Dus operatie gehad om te kijken of het in de buikholte zat. Maar daar zat hij ook niet.. waarschijnlijk toch verdwenen met het vele bloedverlies. Het was een arts die het een van de eerste keren deed.

Na jaren durfde ik het weer aan, en mijn ervaring is dus wel dat de ervaring van de arts zeker meetelt in hoe het plaatsen en de pijn verloopt.

Mijn beiden dochters hebben hem ook, zeker de jongste heeft weinig last gehad. Was de volgende dag alweer vakken aan het vullen bij de Appie. De oudste had meer last, krampen ook, en heeft m ma 2 jaar toch laten verwijderen.

Al met al: het is persoonlijk, maar de ervaring van de arts speelt wel een rol.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eerste nu sinds 4 jaar. Ik vind het geweldig. De eerste paar dagen heb ik buikpijn gehad en daarna nog een paar weken wat onregelmatig bloedverlies. En sindsdien nooit meer ongesteld geweest. Ook geen PMS of dat soort verschijnselen meer.

Eind van dit jaar moet ik hem laten vervangen en dan komt er zeker weer een nieuwe. Ik heb hem destijds door een gynaecoloog in het ziekenhuis laten plaatsen. Kostte wel gelijk mijn hele eigen risico, maar bij de huisarts doen ze het zonder echo om te controleren of hij goed zit en dat vond ik toch wel een beetje engig. Ik weet nog niet of ik het deze keer ook weer door het ziekenhuis of door de huisarts ga laten doen.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook door de huisarts laten zetten maar heb gewoon een controle echo gehad in het ziekenhuis.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook bij mijne eerste Mirena. Heb toen met mijzelf afgesproken dat ik het een jaar lang zou proberen: zou ik dan nog veel krampen hebben en elke maand ongesteld worden, dan zou ik 'm eruit laten halen. Na ongeveer 9 maanden had ik geen krampen en geen menstruatie meer. Ook bij het plaatsen van een nieuwe heb ik geen last gehad. Ik vind Mirena ideaal en ben blij dat ik het even een aantal maanden heb aangekeken.
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
23-06-2017 13:01
Ik had dit ook bij mijne eerste Mirena. Heb toen met mijzelf afgesproken dat ik het een jaar lang zou proberen: zou ik dan nog veel krampen hebben en elke maand ongesteld worden, dan zou ik 'm eruit laten halen. Na ongeveer 9 maanden had ik geen krampen en geen menstruatie meer. Ook bij het plaatsen van een nieuwe heb ik geen last gehad. Ik vind Mirena ideaal en ben blij dat ik het even een aantal maanden heb aangekeken.
fijn bericht! Ik heb hem vanaf eind november 2016, wel veel pijn bij plaatsen en week of 4 veel vloeien maar daarna niet meer ongesteld. Sinds april echter heb ik toch wel veel menstruatiekrampen soms echt heftig , ook in weken dat ik helemaal niet ongesteld ben, vroeger had ik daar überhaupt bijna geen last van. Ook is mijn menstruatie sinds april weer terug, heel kort en weinig hoor maar toch jammer.

Ik hoop dat dit weer veranderd en het straks weer weg blijft, ik geef het 1 jaar ;-) en anders gaat hij er misschien toch uit.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedank voor jullie reacties!

Ik wacht nog even af totdat ik de echo heb gehad, en volg de ervaring van SanPellegrino op.

En misschien dat ik dat over een tijdje ook kan zeggen.
Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me toch niet voorstellen waarom je zo'n pijnlijk lichaamsvreemd ding in je wil hebben. Brr het klinkt mij echt naar
Alle reacties Link kopieren
Omdat ernstige menstruatieklachten en ongewenste zwangerschappen minstens zo naar zijn, denk ik. |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt continu weeënkrampen hebt, misschien toch even laten checken. Ik had dat namelijk ook (leek alsof ik weer moest bevallen) en bij mij bleek hij mijn baarmoeder geperforeerd te hebben. Dus die moest operatief uit mijn buikholte verwijderd worden.
Ik werd ook telkens (tot 4x toe!) afgescheept dat het normaal was dat ik die krampen had.
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
27-06-2017 03:59
Ik kan me toch niet voorstellen waarom je zo'n pijnlijk lichaamsvreemd ding in je wil hebben. Brr het klinkt mij echt naar
Je voelt het niet zitten hoor!
Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kramp meer, met vrijen doet 't ook geen pijn en op dit moment niet ongesteld. Heb 'm nu 'n week of 3, bevalt prima! Ben benieuwd of het vloeien ook echt wegblijft :).
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven