Gezondheid alle pijlers

Overgang een mini-pil

02-10-2025 12:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 52 en begin dit jaar gestopt met de nuvaring. Was daar trouwens heel goed mee, maar na je 52ste niet meer aan te raden :(
Sindsdien kreeg ik mijn maandstonden om de 2-3 weken. Soms hard, soms doenbaar maar heel vervelend. Na bloedafname door mijn huisdokter, en blijkbaar ijzergehalte dat heel laag stond, heb ik een mini-pil voorgeschreven gekregen. Daar zit ik nu aan mijn 2de strip bij, en ik heb nog maar 3 dagen gehad dat ik geen bloed verloren heb... Voel me goed met de pil, geen moodswings, overgangsproblemen zijn ook verwaarloosbaar. Allen dat bloedverlies is echt vervelend :( En sinds deze week ook heel fel. heeft er nog iemand ervaring mee? Ik begin te denken om met deze mini-pil te stoppen, want dit is erger dan toen ik niets gebruikte...

Wat denken jullie?
Alvast bedankt.
Ik heb na mijn 2e zwangerschap 3 maanden de minipil geslikt, ik vloeide 3 van de 4 weken. Voor mij was het dus niets. Ik denk dat dan een hormoon spiraal geadviseerd word, als je dat ziet zitten.
Kruisbes schreef:
02-10-2025 14:34
Ik heb na mijn 2e zwangerschap 3 maanden de minipil geslikt, ik vloeide 3 van de 4 weken. Voor mij was het dus niets. Ik denk dat dan een hormoon spiraal geadviseerd word, als je dat ziet zitten.
Dat mag ook niet meer na 52 denk ik? Lastig!
Hormoonsuppletie zonder anticonceptiepil misschien?
Terug naar de huisarts!
Wombat schreef:
02-10-2025 15:17
Dat mag ook niet meer na 52 denk ik? Lastig!
Hormoonsuppletie zonder anticonceptiepil misschien?
Spiraaltje is juist 1 van de dingen die wel goed ingezet kunnen worden.
Ik zou je man langs de huisarts sturen, kan jij ermee ophouden.
Taskmaster schreef:
02-10-2025 16:32
Ik zou je man langs de huisarts sturen, kan jij ermee ophouden.

Goh, is dat nieuw? Dat je man je nare menstruaties op kan lossen voor je?
S-Groot schreef:
02-10-2025 17:25
Goh, is dat nieuw? Dat je man je nare menstruaties op kan lossen voor je?
Wist je dat niet? Als je man een knipje laat zetten, word jij niet meer ongesteld.
Ik slik de minipil ook en sindsdien zijn de menstruaties onvoorspelbaar. Voorheen keurig om de 28 dagen nu geen peil op te trekken. In het begin ook veel dagen bloedverlies gehad. Daarna heel lang niks. Nu soms om de 28 dagen maar meestal is het soms een week niks dan weer bloedverlies dan twee weken niks weer bloedverlies dan weer netjes na 28 dagen.

Maar m’n klachten die ik had zijn wel weg. De menstruaties zijn nu normaal waardoor ik mij veel beter voel. Niet meer moe geen kort lontje meer en veel minder hoofdpijn.

Dus ja blijf hem gewoon slikken. De menstruaties neem ik op de koop toe.
Ik zou ook terug naar de huisarts voor overleg. En idd proberen of bio identieke hormonen kunnen helpen.
TO, dit is echt ruk joh. Ik zou met de HA overleggen, misschien dat een mirena een optie voor je is.

Pelle schreef:
02-10-2025 20:35
Wist je dat niet? Als je man een knipje laat zetten, word jij niet meer ongesteld.

Nee, sinds wanneer is dat?! Had ik dat maar 30 jaar eerder geweten :'( . Moet je natuurlijk niet gaan scheiden van zo'n man met knipje die al je menstruatieproblemen oplost, das wel een dingetje dan natuurlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven