Overgang een mini-pil
donderdag 2 oktober 2025 om 12:28
Ik ben 52 en begin dit jaar gestopt met de nuvaring. Was daar trouwens heel goed mee, maar na je 52ste niet meer aan te raden 
Sindsdien kreeg ik mijn maandstonden om de 2-3 weken. Soms hard, soms doenbaar maar heel vervelend. Na bloedafname door mijn huisdokter, en blijkbaar ijzergehalte dat heel laag stond, heb ik een mini-pil voorgeschreven gekregen. Daar zit ik nu aan mijn 2de strip bij, en ik heb nog maar 3 dagen gehad dat ik geen bloed verloren heb... Voel me goed met de pil, geen moodswings, overgangsproblemen zijn ook verwaarloosbaar. Allen dat bloedverlies is echt vervelend
En sinds deze week ook heel fel. heeft er nog iemand ervaring mee? Ik begin te denken om met deze mini-pil te stoppen, want dit is erger dan toen ik niets gebruikte...
Wat denken jullie?
Alvast bedankt.

Sindsdien kreeg ik mijn maandstonden om de 2-3 weken. Soms hard, soms doenbaar maar heel vervelend. Na bloedafname door mijn huisdokter, en blijkbaar ijzergehalte dat heel laag stond, heb ik een mini-pil voorgeschreven gekregen. Daar zit ik nu aan mijn 2de strip bij, en ik heb nog maar 3 dagen gehad dat ik geen bloed verloren heb... Voel me goed met de pil, geen moodswings, overgangsproblemen zijn ook verwaarloosbaar. Allen dat bloedverlies is echt vervelend

Wat denken jullie?
Alvast bedankt.
donderdag 2 oktober 2025 om 15:17
Dat mag ook niet meer na 52 denk ik? Lastig!
Hormoonsuppletie zonder anticonceptiepil misschien?
donderdag 2 oktober 2025 om 17:25
Taskmaster schreef: ↑02-10-2025 16:32Ik zou je man langs de huisarts sturen, kan jij ermee ophouden.
Goh, is dat nieuw? Dat je man je nare menstruaties op kan lossen voor je?
donderdag 2 oktober 2025 om 21:30
Ik slik de minipil ook en sindsdien zijn de menstruaties onvoorspelbaar. Voorheen keurig om de 28 dagen nu geen peil op te trekken. In het begin ook veel dagen bloedverlies gehad. Daarna heel lang niks. Nu soms om de 28 dagen maar meestal is het soms een week niks dan weer bloedverlies dan twee weken niks weer bloedverlies dan weer netjes na 28 dagen.
Maar m’n klachten die ik had zijn wel weg. De menstruaties zijn nu normaal waardoor ik mij veel beter voel. Niet meer moe geen kort lontje meer en veel minder hoofdpijn.
Dus ja blijf hem gewoon slikken. De menstruaties neem ik op de koop toe.
Maar m’n klachten die ik had zijn wel weg. De menstruaties zijn nu normaal waardoor ik mij veel beter voel. Niet meer moe geen kort lontje meer en veel minder hoofdpijn.
Dus ja blijf hem gewoon slikken. De menstruaties neem ik op de koop toe.
vrijdag 3 oktober 2025 om 07:03
TO, dit is echt ruk joh. Ik zou met de HA overleggen, misschien dat een mirena een optie voor je is.
Nee, sinds wanneer is dat?! Had ik dat maar 30 jaar eerder geweten
. Moet je natuurlijk niet gaan scheiden van zo'n man met knipje die al je menstruatieproblemen oplost, das wel een dingetje dan natuurlijk.
Nee, sinds wanneer is dat?! Had ik dat maar 30 jaar eerder geweten

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in